MEETING!

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Roy, 28 nov 2002.

1. Joost

Joost

Lid geworden:
    20 aug 2002
    Stroom?

2. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    dat klinkt al beter

Theo,

Goed werk, dit klinkt al aardig goed.. En ach, wat maakt het nu uit, je bent ook zo in Limburg..

Robert

3. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Ik zal het morgenavond op de club aan kaarten en kijken wat de reacties hierop zijn. Ik zal daarbij ook vermelden dat wij, de forum bezoekers aan alles willen meewerken wat de organisatie betrefd.

4. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    Meeting

Is het een zinvol idee om op het forum een lijst te fabrieken (Robert?) waarop iedereen centraal kan intekenen (vliegen, varen, rijden) zodat er een overzicht ontstaat hoeveel personen mee willen doen? Misschien de FORUM MEETING 2003 een eigen plaats in de Forum index geven? En wanneer doe je zoiets, in mei 2003? Voorstel lang weekend rond Hemelvaart 29 mei-1 juni (dan kan iedereen wel een keer)? Misschien goed om de agenda's na te slaan op andere reeds geplande evenementen... uiteindelijk ontkom je er niet aan maar is toch jammer voor het andere evenement als er iets dubbel staat gepland. Leverancier/cateraar uitnodigen? Onderbouwing financieën?

- hekken?
    - misschien wil de gemeente het asfalt voor auto's schoonvegen?

Rob.

5. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Heb het aan het bestuur voorgelegd maar zij waren in eerste instantie niet erg enthousiast. Lid nr 400 is onze secretaris. Hier het antwoord van de secretaris op mijn voorstel.

Dus mijn voorstel op dit moment is om ook naar andere locaties te zoeken.

Bij ons was het makkelijkst omdat een groot gedeelte van de faciliteiten die we nodig hebben bij de bedrijven op dat industrieterrein te vinden is. Als deze op een goede manier benaderd worden willen deze waarschijlijk best meewerken. Op dit moment begint daar de bouw van een nieuwe opslagloods en tegen die tijd zal die loods nog niet klaar zijn en is het mischien mogelijk om in overleg met de betrokken aannemer en de eigenaar van de loods gebruik te kunnen maken van hun faciliteiten (toiletten, electriciteit, vers drinkwater, parkeerruimte enz enz)

6. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    zal kijken..

Rob, wat jij wilt is een beetje lastig voor me, Ik kan echter wel een e-mail adres maken voor aanmelding waarom mensen zich kunnen aanmelden, deze lijst wordt dan in een speciaal forum-meeting forum bijgewerkt door degene die de supervisie over het geheel heeft. Ikzelf kan niet alle tijd steken in de organisatie van dit moois omdat Marieke, (mijn vrouw) eind maart hoopt gaan te bevallen. Ik heb dus tegen die tijd totaal geen tijd om mij met andere bezigheden te gaan bezighouden.

Mocht er zich een organisatie-comite gaan vormen... dan hoor ik dat wel!!
    Ik verleen alle medewerking aan dit goede initiatief.

Robert

7. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    @Robert; kijk wat je doen kunt. Ik denk dat het motiverend werkt als er een lijst van deelnemers op het forum zichtbaar is.

@Theo; we zouden er voor moeten zorgen dat zo'n meeting voor iedereen wat oplevert. Voorop staat volgens mij dat wij (forumleden) elkaar al modelsportend ontmoeten. Ik vrees dat het plan van vliegen, varen en rijden tegelijk te grootschalig zou worden en daardoor zeer moeilijk te realiseren. Misschien bewijst deze eerste aanzet met reaktie al dat de neuzen van forumleden, gemeente, vereniging die terrein beschikbaar stelt etc. nooit dezelfde kant uit zullen wijzen als er geen duidelijk gewin voor ieder is. En als het al zou lukken wordt het een heel georganiseer en wie doet dat?.

Mijn conclusies:
    - In navolging van Forum zeildag (waar trouwens ook niet zeilende belangstellenden waren) een aparte Forum vliegdag, Forum vaardag, Forum autodag etc. waarmee het veel makkelijker wordt;
    - Zoals bij de Forum zeildag maken uiteraard de leden van de uitnodigende vereniging ook gewoon deel uit van de dag, het heeft alleen de pet van het Forum;
    - Met deze insteek toch bij de vereniging van Theo in Roosteren proberen?

Rob.

8. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    ik sluit mij aan bij Rob

Ik sluit mij geheel bij Rob aan... het hoeft ook niet gelijk zo grootschalig.. Hou gewoon een Forum-vliegdag, kun je gelijk zien hoe groot de animo is. Ik weet wel zeker dat er ook een hoop niet-vliegende forummers komen om eens te kijken wie wie is..

Robert

9. Roy

Roy Guest

Dat was ook in het begin ook mijn edoeling om voor elke forum groep een aparte dag. Het wordt ander snamlijk net zo'n radiocontrol spektakel.
    Zal ff hier op de club vragen wat ze ervan vinden.

Groeten, Roy

10. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Mochten anderen overwegen dit bij hun club aan te kaarten dan hier wat antwoorden aan de hand van mijn ervaring met onze Nijmegen/Winssen elektro fly-in. Benodigdheden: cateringtent (frisdrank, koffie, erwtensoep, pils, broodjes), dranghekken, zenderbewaking, generator, geluidsinstallatie en ongeveer 60 deelnemers. Sinds twee jaar is de opzet wat groter, voor die tijd kostte het evenement een paar tientjes aan postzegels. Aangezien iedereen hier e-mail heeft, vervallen die kosten ook. Het kan in principe heel simpel, het enige dat echt nodig is, is een goede zenderbewaking.

De getallen hierna gelden voor onze 'full-blown' versie.
    Eén dag. Zaterdagavond zetten we de drankhekken neer, zondagochtend bouwen we de rest op. Twee uur werk. Opruimen kost 1-2 uur. Let wel, dit doen we al een paar jaar zo groot, met daarnaast nog internationale RB parawedstrijden, iedereen kent het klappen van de zweep.
    Hoeft niet want het is een reguliere activiteit die onder de verleende vergunning valt.
    2 catering
    2 vlieg/veld coordinatie 2*1
    4 zenderbewaking 2*2
    1 opperhoofd
    6 parkeren 2*3
    1 PR/secretaris/tekst en uitleg aan publiek
    17 totaal

Zenderbewaking, coordinatie en parkeren hebben een dubbele bezetting zodat men elkaar kan afwisselen. Verder hierbij nog de aantekening dat ik flink wat publiciteit in de omgeving maak. Redelijk veel publiek verspreid over de hele dag van 11 tot 5.
    Just for the fun of it. Het is leuk om zoiets te organiseren.
    Wil je niet weten ;)

Voor de liefhebbers heb ik nog wel een draaiboek/werklijst liggen.

11. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

12. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Inderdaad, je kunt er heel goede PR mee bedrijven en zieltjes winnen. Verwacht echter geen onmiddelijke toename in ledental, zoiets moet rijpen bij ge-interesseerden. Belangrijk: veiligheid en geluid. Hebben jullie standaard al een veiligheidshek zoals wij Theo (je kent ons veld van de fly-in van dit jaar)?

13. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Vanaf het begin van dit veld hebben wij een veiligheidshek. Dit is alleen niet over de volle lengte van het veld. En zo een evenement hoeft ook niet meteen te zorgen voor nieuwe leden maar wel voor de goedwil van gemeentelijke politiek en de mensen uit de buurt. Als je op dit moment in het weekend langs ons veld rijdt zie je vrijwel niemand of alleen mij. Als ik dan bij de verenigingen in de buurt ga kijken zie ik dat er altijd wel gevlogen wordt. Of dat er mensen op het veld zijn.

14. Semafoor

Semafoor Guest

Kan er ook gevlogen worden door mensen die niet lid zijn van de kn.. en die geen brevet hebben. Mischien een ingeroosterd uurtje voor alle mensen die hier onder vallen

15. Roy

Roy Guest

Dit is een foto van ons veld ergens in de winter, al een tijdje geleden. Het is nu iets veranderd maar niet veel. Links is er langs de gehele lengte van de pits een hek (rechts een kleiner hekje)

Roy

16. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Roy die smalle rand steekt die uit boven de rest van de tegels? Best een goed idee voor extra veiligheid.

17. Roy

Roy Guest

Ja, In het begin is het ff wennen, maar het is zeker een verbetering van de veiligheid

18. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Bij mensen zonder brevet of federatie certificaat, ook al denken ze zelf nog zo goed te kunnen vliegen, altijd een instructeur ernaast. !!

19. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    He Niek, over veilig vliegen gesproken. Wat hoorde ik deze week over gipsvluchten in Leeuwarden.
    Was dat wel veilig? :rolling:

20. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Ja hoor dat is best veilig aangezien Niek al meerdere keren met mijn modellen single stick heeft gevlogen.

Deel Deze Pagina