MHZ Lizard(Inmiddels een Gozilla XXL World Edition)

Discussie in 'Speedboten' gestart door Furiousnl, 28 dec 2008.

1. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    haha:p

ik merkte trouwens wel dat er in de as wat grijze drapachtige zooi zat. het leek wd40 alleen dan grijs uitgeslagen, mijn pa zij dat dat heel fijn metaal was dat erdoor gemengt zat, hoor dit of kan hij ook grijs worden van water?

er zat ongeveer 7,5ml water in de boot, maar dan wel onder de omstandigheden die jullie hebben gezien op het filmpje dus veel flips en ook nog een aantal keren achterstevoren landen en duiken, is dit dan een beetje normaal of zou er minder in moeten zitten? het gaat dan over 4 minuten.

ik hoor het wel

Groetjes,

Jelmer

2. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Hallo Jelmer,

Grijze drab in de schroefaskoker is bij mij altijd vet met water gemengd, Ik heb kogellegers, die lekken een beetje . dus vervang ik van tijd tot tijd de drab door vers vet...

Ook na een minuut of zes hopseflopsen onder soortgelijke omstandigheden heb ik geen water in de boot.

Groeten, Jan.

3. bzb

bzb Guest

ik krijg altijd 4 5 druppels erin via mijn as ergens waar de 2 delen over elkaar heen schuifen, ik heb er mee leren leven, cool filmpie wordt tijd dat ik mijne weer eens uit de kast haal

4. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

dus dat water was niet normaal... ik had alleen maar wd40 in de as zitten, zou ik er misschien dikker vet in moeten doen of??? ik heb nu een glijlager en voorop een kogellager.

er is nog wel 1 ding wat ik me kan bedanken waar water binnen zou kunnen komen....

zoals je hier kunt zien steekt er een klein buisje uit de kont van de boot:

de trim gaat daar overheen met dit gat:

die aansluiting is ijzer op ijzer en veel te ruim, hendrick en ik dachten dat met stevig aandraaien het wel goed zou moeten zijn dus dat er geen water door binnen zou komen. maar als er wd40 in de as staat lekt er ook geen wd40 doorheen.

erg vaag allemaal, ik hoop dat iemand mij verkeer kan helpen.

Groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt: 27 mei 2009
  5. HendricX

HendricX

Lid geworden:
    11 aug 2002
    ?????????????????????????????

In 't vooronder duiken .. ouwe fietsband opscharrelen , daarvan pakking knippen ?

6. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Oeps hahaha, ik bedoelde natuurlijk verder:p

ik zal inderdaad is van een fietsband proberen een pakking te maken.

ik laat nog van me horen

Groetjes,

Jelmer

7. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

vandaag ging robbert het benzinemonster is uitlaten dus dacht ik ook nog eventjes leuk te gaan varen dus ik snel de boot gepakt en de standaard dingetjes eventjes gedaan zoals de as smeren aandraaien enzv toen nog eventjes een lipo erin en omdat ik nog geen pakking had gemaakt nog wat wcpapier en een tampon erin gedaan. snel de kap dicht en gaan met die banaan.

dus ik vaar weg en nog geen paar meter verder ligt hij stil:???: dus er naar toe gevaren, zit er helemal geen prop meer op:-o toen nog een keer kijken, zit er nieteens een as meer in! dus de kap open en ja hoor de complete as uit de koppeling en naar de bodem gezonken. dus dag lagers, prop en as...

toen maar eventjes een telefoontje naar meneer spoor en we konden nog net voor zijn vakantie snel langskomen voor een nieuwe as. inmiddels ben in weer thuis met een nieuwe as met deze keer platte kantjes eraan en voor de zekerheid er ook maar een shaftsaver bij gedaan. ik heb nu alleen nog een prop nodig en dan kan ik weer varen. hij had ook nog een mooie oplossing voor het waterlek door mijn as maar daar laat ik later nog wel een foto van zien.

ik ga morgen als het meezit eventjes een propje halen en ik laat nog van me horen

Groetjes,

Jelmer

8. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

vandaag ben ik op de scooter naar quartel geweest, daar heb ik een k36 en een k34,5 gehaald.

toen ik thuis was heb ik gelijk de dingetjes gedaan die nog gedaan moesten worden zoals asje erin steken slangetjes erop doen aandraaien enzv. en heb ik de kap dichtgemaakt, helaas was ik wat absorberends vergeten dus weer de kap open en er een hoop wcpapier in gedaan.

dus boot het water in en gas geven en weer na een paar keer weer stilvallen:mad: gelukkig had ik een shaftsavertje want anders was ik mooi mijn as kwijt geweest (alweer) dus weer kap open en de vijl gepakt en nu aan beide kanten grote platte kantjes gemaakt, ook had ik gemerkt dat er een hoop water in stond voor dat korte stukje. dus eventjes getest of er geen lek in mijn as zit. dus mooi wel, tussen de schroefdraad van de smeernippel door kwam lucht als ik er op blies. ook was het slangetjes dat hem dicht moest houden gewoon niet tegen die druk bestand dus ik heb er gewoon een schroef in dedraait en daar wat lijm tussen gedaan, nu was er geen lek meer. nu kan de kap weer dicht bleef eindelijk de as wel vast zitten:D

het was wat vlakker weer dus hij liep iets sneller/lekkerder maar echt veel water raken heeft hij niet gedaan:p hij vloog over het water en de step heeft amper het water geraakt. echt veel te veel vermogen in het bootje. tussendoor heb ik wel eventjes wat langzamer gevaren om de motor ook wat koelwater te geven, deze zat namelijk op de bochten na zonder koeling omdat de inlaat domweg bijna het water niet raakte. na een tijdje was ik het zat en stok ik de kap open, de motor weas mooi op temperatuur en er stond veel minder water in de boot:D:D:D nog wel wat maar met twee velletjes wcpapier nat en de rest droog ben ik er erg blij mee. nu nog kijken of we hem nog dichter kunnen krijgen maar we zijn op het goede spoor.

toen ik de boot weer binnen hadstaan zag ik opeens iets :shock::shock::shock::shock: de helft van het ene propblad was gewoon afgebroken :shock::shock::shock::shock: dat verklaarde ook waarom hij op het lats niet meer lekker door wilde lopen. toch een keer iets geraakt of het is bij een flip gebeurt, het komt er dus op neer dat ik een metalen prop moet hebben. ik ga kijken of ik daar binnenkort aan kan komen. toen ik nog verder keek zag ik dat ook mijn motorsteun los zat:shock::shock::shock::shock: hier ga ik dinsdag epoxy voor halen en dan gaan we hem is met goede dikke mat en harder 355 vast zetten.

al met al vandaag lekker gevaren alleen jammer van de schade:pwe gaan het gewoon repareeren en verbeteren (en dan kijken wat het volgende is dat kapot gaat).

ik heb ook nog wat foto's en een best lang filmpje maar ik heb nog geen tijd gehad om ze online te zetten, die volgen nog.

Groetjes,

Jelmer

ps: als er iemand nog tips heeft over dingen die ik beter anders kan doen hoor ik die graag.

9. Chronoholic

Chronoholic Guest

Dat is wel chill aan rc boten, je kan ze gewoon lekker epoxyen naar eigen smaak ;0

10. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

zoals belooft hier nog een filmpje en een paar foto's:

GLUlQLZA8UI[/media] - Gozilla XXL World edition brushless 3600kv 3s2p8amp lipo run 2

het gepiep wat je de hele tijd hoort is de oplossing die ervoor zorgt dat er geen/nauwelijks water meer in de boot komt. er zit namelijk een klein koelwaterslangetje met dezelfde binnendiameter als mijn as over het uiteinde van mijn buitenas en een klein stukje (ongeveer 1cm) over de binnenas heen. dit levert zeer weinig weerstand op maar zorgt er wel voor dat er geen water meer in komt alleen piept het een beetje:p

ook nu weer, voor meer en grotere foto's: Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

laat maar weten wat jullie er van vinden.

Groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. HendricX

HendricX

Lid geworden:
    11 aug 2002
    Óók onderweg kan ik reageren :-D

Propjes moet je H I E R bestellen. (neem er dan meteen 2)

12. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

die link had ik inderdaad al gekregen van je over de mail maar mijn maat (36mm) staat er niet tussen, alleen 37mm en 33mm, kijkt ik fout of?? of zou het niet zo heel veel uitmaken of ik een 36 of 37mm heb?

ik hoor het wel.

Groetjes,

Jelmer

13. solex

solex

Lid geworden:
    12 okt 2003
    Is het vloedkanaal nog 100% dicht na al die klappers op het water?
    Dat je motor te heet was na he 1e filmpje ( met BL-motor ) komt omdat je daar te weinig
    volgas vaart.
    In deellast varen vreet ampères namelijk.

14. HendricX

HendricX

Lid geworden:
    11 aug 2002
    T E N S H O C K heeft 33 / 35 / 37 mm met 1.4 pitch-ratio.

Stalen props zijn vorm-vaster dan carbon-props ,
    dus dan kan je vaak kleiner gebruiken.
    Gezien je gevlieg , kan je voor de rust in de romp ook 33mm nemen.

15. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

ik zal binnenkort eventjes testen of mijn kantelkamer nog dicht is.

over de props: ik had inderdaad ook gezien dat er een 35mm was maar die is weer net te koop op die ebay shop:confused:

ik ga als ik de reparaties heb uitgevoerd de 34,5 eronder hangen, als dat een beter gedrag geeft haal ik de 33mm, als dat niet gewenst is moet ik toch op 1 of andere manier aan die 35mm zien te komen.

nouja, ik ga nog wel eventjes kijken, eerst maar eventjes die reparatie doen aan de motorsteun. (k ga vandaag epoxy halen).

jullie horen het nog wel

Groetjes,

Jelmer

16. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

inmiddels heb ik de motorsteun weer goed vastgemaakt, deze keer met drie 80 grams matten en niet 1 50 grams matje. dit zit er allemaal netjes in en het is keihard.

ik zag ook dat de servosteun een stukje los lag, deze heb ik nu dus gelijk weer goed vastgezet, deze keer met twee 80grams matten en niet 1 50grams matje. ook dit zit er allemaal goed in. dit zijn gewoon de punten die de meeste belasting hebben, dat roertje krijgt een paar flinke klappen en die gaan zo door naar het servo. ik zag ook dat mijn armpje een klein beetje verbogen was, nog niets ernstigs maar ik zal het wel in de gaten houden.

ik heb ook mijn regelaar weer opnieuw ingepakt, er zat nu ook klei tussen en ik heb de waterkoeling er weer op gemaakt, (deze zat er eerst niet op maar hij wordt nu met de lipo's wel wat warmer dus leek het mij verstandig deze er weer op te maken) ook heb ik er de 34,5mm prop onder gehangen.

vandaag was het eindelijk zover dat ik kon gaan varen. het was redlijk vlak water en tussen de buitjes door ben ik gaan varen.

hij liep met de 34,5prop en het redelijk vlakke water erg mooi, hij liep netjes op zijn achterkantje en hij wipte nog een klein beetje met zijn punt. verder werkte de waterkoeling ook netjes en er kwam een grote straal uit. helaas kwam na een paar keer heen en weer varen er weer een probleem:mad: terwijl ik aan het varen was hoorde ik een tik en mijn prop stond direct stil, hij schoot dus volop in de rem:mad::mad::mad: gelukkig niet mijn prop kwijt. en toen maar een klein stukje doorgevaren maar ik kreeg om de paar meter die tik. dus maar terug gehaald en de boel opengemaakt, alles was netjes droog maar toch dat gezeik.

mijn 1e gedachte was dat de liposaver erin sprong maar dit bleek niet het geval te zijn want de lipo was keurig netjes 12,5 volt en onder belasting 12,4 volt en hij bleef dit ook. toen verdacht ik dus de snelheidsregelaar weer. dus ik alle rotzooi die ik er omheen had gedaan er weer afgehaald :cry::cry: daaronder was niets te zien, alles was keurig netjes droog. dus toen maar weer de motor eraan en nog een keertje gas gegeven. nu bleef alles gewoon werken:hammer::hammer::hammer::hammer: dus de regelaar in een plasticzak gedaan zonder koeling en geprobeerd hem een beetje vast te zetten en toen weer de motor erin geschroefd en eventjes de waterkoeling weer werkend gemaakt voor de motor.

nu bleef hij gewoon keurig varen en geen plotselinge stops meer:hammer::hammer::hammer:. dus na een minuut de boot uit het water want hij had natuurlijk geen koeling genoeg. regelaartje had wel wat warmte ontwikkeld maar verder niets ernstigs. motor was netjes koud gebleven maar de lipo was aan de boven en onderkant weer nat en alweer laggen er op het servo een paar druppeltjes, verder was de bodem aan de achterkant een beetje nat en was de voorkant kurkdroog:mad:

ik begin het een beetje zat te worden, continu gezeik met die regelaar, zodra je alles weer net met pijn en moeite hebt ingepakt zegt dat ding weer van bekijk het maar en staat weer raar te doen, dan mag je de regelaar weer helemaal openslopen en dan valt er niets te zien maar werkt hij weer wel, zo gaat het iedere keer. ik heb ook al gekeken of het koelblokje voor de snelheidsregelaar wel waterdicht was maar dit was ook het geval.

ook heb ik gewoon nogsteeds na een minuut varen al water in die boot, ik kan 6 bar aan luchtdruk op de as zetten en er is geen lekje te vinden en dan gooi ik hem in het water en staat hij binnen een minuut vol:mad::mad: ik zit dan ook te denken aan lekken op andere plekken dus dan houdt ik de hele achterkant in het water maar komt er ook weer geen druppeltje water ergens naar binnen. ook snap ik er geen biet van waarom er altijd water op het servo ligt.

ik heb serieus nog maar 2 keer mijn accu kunnen leegvaren sinds in die nieuwe regelaar heb en die borstelloze motor, ook heb ik nog nooit is een keer een droge boot gehad:mad::mad:.

ik wordt er ook een beetje moedeloos van, continu test je iets en komt er niets uit en vaar je drie keer heen en weer en staat hij weer vol met water...

heeft er iemand misschien nog een suggestie waardoor ik continu dit gezeik heb?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes,

Jelmer

17. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

ik heb gisterenavond nog is zitten piekeren over waar dat water nou binnen zou kunnen komen.

ik ben in ieder geval van mening dat het een combinatie van is geweest. zo had ik eerst, helemaal in het begin water uit het regelaarkoelblokje, dat had ik verholpen door hem gewoon niet meer aan te sluiten, inmiddels heb ik dit weer netjes gemaakt en deze is inmiddels ook helemaal waterdicht. daarna had ik water uit mijn schroefas, dit is verholpen door de buitenas/glijlage/siliconen slangetje aan het uiteinde.toen kwam het water nogsteeds uit mijn schroefas maar dan uit de smeernippel, dus smeernippel eruit en er een schroef in gezet, het resultaat is dat deze gewoon niet meer kan lekken, dit heb ik met luchtdruk getest en ik kan het inderdaad bevestigen. (deze problemen waren natuurlijk niet na elkaar he, dit was allemaal tegelijk maar dit is de volgorde hoe ik ze ontdekt heb en hoe ze opgelost zijn)

nu is er ergens nog 1 lek gok ik, dit lek moet achterin zitten, dit heb ik getest door op verschillende plekken wcpapier te doen om te kijken waar ze nat waren. zo staat er in de voorkant (bij de step) geen water en ook is er geen wcpaiertje nat. ook het wcpapiertje onder mijn schroefas in het midden is kurkdroog. het wcpaiertje achterin daarintegen is na een wat langere vaart altijd nat. de meesten zullen dan denken dat het de kantelkamer is maar ook deze is getest op luchtdichtheid en hij is ook getest met wcpapier, dit was ook kurkdroog.

toen ging ik nog eventjes verder nadenken, wanneer komt er nou water in? ik heb gisteren twee keer gevaren, de 1e keer was de boot kurkdroog, de 2e keer was hij vochtig, de tijden van de twee keren varen waren ook ongeveer gelijk. dus de volgende vraag: wat heb ik de 2e keer gedaan dat ik de 1e keer niet heb gedaan, de eerste vaart heb ik alleen maar wat bochten te scherp genomen waardoor hij ging rollen. de 2e keer ben ik ook nog een keer met zijn achterkant richting het water beland. dus weer iets verder, het water komt er alleen in als hij op zijn achterkant beland na een flip.

volgende vraag: wat zit er nou nog meer in de achterkant?: 2 schroeven van de turnfin, 4 van het roer twee van de trim, het buisje van mijn trim en het buisje met rubbertje van mijn stuurstang. dat zijn 8 kleine gaten met schroefdraad, 1 iets grotere met een rubberen afdichting en eentje die met epoxy afgedicht is van mijn powertrim.

dus verder denken: ik heb achter elke schroef een rubbertje zitten zodat er geen water door kan binnenkomen langs de schroefdraad dus daar kan het niet doorkomen. toen bedacht ik me opeens iets: er zit achterin de spiegel een sandwich-carbon plaat als versteviging, dit was het allereerste wat we erin hebben gezet maar op 1 of andere manier kregen wij een zeer kleine holle ruimte achter de plaat, dit kwam waarschijnlijk omdat hij niet op zijn achterkant was gedroogd maar een beetje schuin. als er dus een schroef of wat dan ook door de spiegel gaat gaat hij eerst door het epoxy van de romp, daarna door de holle ruimte en daarna door het sandwichcarbon, daar zit dan nog een rubbertje en dat moet voor de afdichting zorgen. dus als ik op mijn achterkant beland na een flip wordt er water naar binnen geperst door de schroefdraad maar dit wordt niet tegengehouden door het rubbertje maar dit komt eruit in de holle ruimte!

ik ga dus binnenkort eventjes wat epoxy aanmaken en deze holle ruimte volgieten, dan hoop ik weer een lek gevonden te hebben (en hopelijk het laatste)

denken jullie dat mijn gedachten kunnen kloppen of klopt hier niets van?

als het goed is zou ik dan ook een hoop minder problemen moeten krijgen met de snelheidsregelaar want die kan dan ook veel minder nat worden, ik ga vandaag weer een poging doen om hem in te pakken, ik heb nog wat ideetjes om hem goed dicht te krijgen.

ik houdt jullie nog op de hoogte.

Groetjes,

Jelmer

18. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

vandaag weer is lekker bezig geweest aan mijn bootje, snds ik klaar ben met mijn examens heb ik alle tijd voor dit soort leuke dingen:D

als eerste was (voor de zoveelste keer) de snelheidsregelaar aan de beurt, hij kreeg deze keer een jasje van isolatietape en daaromheen twee ballonnen. de waterkoeling was weer afgesloten, dat was namelijk de oorzaak dat hij de vorige keer op tilt ging, niet omdat hij lek was maar omdat er een opening moest zijn zodat de koelwaterslangen niet afgekneld zouden worden. nu kon ik het zonder koeling weer goed afsluiten, ik heb er voor gezorgd dat er absoluut geen vochtigheid in de ballonnen zat en ook niet bij de regelaar. dit zit nu zeer netjes vast, ik hoop dat hij niet scheurt en dat hij het ook lang blijft doen deze keer.

daarna de hele boel er weer in gezet en de boot vaarklaar gemaakt, deze keer wilde ik iets meer duidelijkheid krijgen over waar het water nou precies binnen kwam dus ik had strategisch wat wcpapier geplaatst. ook had ik de 33mm prop er op gezet.

het water was net zoals de vorige dag redelijk vlak. toen ik een stukje ging varen met de boot merkte ik dat er echt totaal geen snelheid in zat, ongeveer dezelfde snelheid als met de nimh cellen en de 36mm prop. na een paar rondjes had ik wel gezien dat het absoluut niet de stalen 33mm prop zou worden. dus boot weer uit het water en de kap opengedtrokken.

daaronder was het (zoals gewoonlijk) weer nat, wel zag ik nu dat het probleem in de rechter-achterkant moest zitten (van achteren gezien). verder was de motor lekker koud en de regelaar was ook nog koud.

toen heb ik weer wat wc-papier strategisch erin gedaan, mijn verdenkingen zaten namelijk bij het servorubber. ook had ik er een 37,5mm prop op gezet, dit was na 34,5mm de enige die ik had en ik wilde wel is zien hoe dat nou zou gaan bij dit weer.

toen ik het gas opentrok kwam de smile weer helemaal terug op mijn gezicht:D hij liep echt geweldig moet die 37,5mm prop, hij liep super vlak over het water (wat zeker niet helemaal vlak was) en hij had een heerlijk tempo. met een bloedgang ging hij over het water, nog veel sneller als de keren met de 36mm prop, gewoon omdat dit weer veel beter was, nu bleef de prop tenminste in het water. wel maakte hij een paar keer een duik, dit kwam door een paar golven van een schip maar na een paar seconden kwam hij dan weer boven drijven (soms verbazend veel verder:p).

na een tijdje varen viel hij alleen opeens wel stil na een flip, toen zat ik al een beetje te shitten want hij lag best ver weg en de buitenboordmotor werkte ook niet (robbert en mijn pa waren er aan aan het sleutelen), dat zou dus roeien worden. maar toen ik mijn zender had neergelegd zag ik mijn boot opeens weer heel zachtjes varen (zonder dat ik wat deed!!!) toen snel mijn zender gepakt en de antenne weer uitgeschoven, toen kon ik weer rustig terug varen, ik dacht eerst dat de liposaver erin sprong en dat er storing was (omdat ik mijn antenne had ingeschoven (wat eigenlijk nooit mag (doe ik ook nooit meer))) maar nadat ik mijn lipo had opgeladen bleek deze nog lang niet leeg te zijn. ik gok dat het probleem dan gewoon puur storing was. na de flip lag hij namelijk op zijn dak, dan heb je al slecht ontvangst. er zal in de buurt wel een stoorzender zijn geweest die voor het stilvallen en het wegvaren zorgde, ik verdenk de regelaar eigenlijk niet, de volgende keren varen zullen dat uitwijzen maar ik verwacht niets ergs.

onder de kap zag het er weer nat uit, wel kwam ik op hetzelfde resultaat, de rechter-achterkant. verder was de motor ondanks de grotere prop nog koel. de snelheidsregelaar was ook een beetje warm maar ik kon mijn hand er nog lang niet aan branden, helemaal ok dus.

nu wilde ik nog is een keer een test doen om te kijken waar het water nou naarbinnen kwam, ik had dit al een aantal keren gedaan maar toen had ik continu geprobeert om water van buiten naar binnen te krijgen nu ging ik het is andersom doen, water in de boot gieten en kijken waar het er in de spiegel uit komt. deze test gaf in tegenstelling tot de andere tests wel resultaat!! ik heb een lek gevonden bij het buisje waar het servorubber overheen gaat, tussen de romp en het buisje komt het er tussendoor. dit komt 100% overeen met mijn metingen. de oplossing is simpel: epoxy aanmaken en vol laten lopen achter het carbon.

de reden waarom de andere test niet uitwezen is heel simpel: het water kwam wel naar binnen maar er kwam niet genoeg naar binnen om de hele ruimte achter het carbon te vullen, pas dan zou je water gaan zien. nu het water van binnen naar buiten moest stond het al achter de plaat en kon het er zo uit.

goede resultaten vandaag:D ik hoop nu eindelijk het laatste lek te hebben gevonden! ook is het wel duidelijk welke prop ik ga bestellen, de 37mm stalen prop, ik moet gewoon op vlakker water gaan varen:p

ik ga binnenkort de epoxy erin gieten en dan kijken of dit echt het laatste lek was en ik ga ook de 37mm bestellen(als die weer op de webshop staan).

ik laat nog van me horen.

Groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt: 11 jun 2009
  19. Silverlit

Silverlit

Lid geworden:
    19 mei 2009
    Zelfde probleem bij mij , ook een lek in de harmonica rubbers.
    Veel suc6 met varen ;).

grtzz

20. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

ik heb geen lek in mijn harmonicarubbers, ik heb een lek in het buisje waar mijn harmonicarubber overheen gaat, tussen de romp en het buisje zit het lek.

inmiddels is de epoxy erin gegoten, ik ga dus binnenkort weer varen.

de prop is alleen helaas van de webshop af:( weet er iemand misschien een ander (goedkoop) adresje voor metalen m4 schroefdraad props?

ik hoor het wel

Groetjes,

Jelmer

Deel Deze Pagina