MHZ Lizard(Inmiddels een Gozilla XXL World Edition)

Discussie in 'Speedboten' gestart door Furiousnl, 28 dec 2008.

1. HendricX

HendricX

Lid geworden:
    11 aug 2002
    Wat dacht je van bij Tenschock.com zelf te bestellen ?

Anders kan je bij H&M terecht .. wél beetje (veel) duurder.

2. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

stom dat ik niet heb gedacht aan h&m. de website van tenshock snap ik eerlijkgezegt helemaal niets van, ik zie nergens iets waar je kunt bestellen ofzo dus ik haal er wel gewoon eentje bij h&m.

3. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

*zucht* vandaag ben ik begonnen met het weer opbouwen van de boot dus alle gaten geboord en de hardware eraan gezet. daarna de volle lipo erin en vol goede moed weer gaan varen. helaas was het alweer van korte duur, hij viel na een flip stil... *zucht*

vervolgens er naartoe gevaren en de kap open gemaakt, daaronder kwam een rookwolk vandaan:( toen ik het wat beter bekeek zag ik dat de aansturingsdraad naar mijn regelaar helemaal gesmolten was en lekker stond kort te sluiten.:neutral:

dus de regelaar mocht alweer open wat betekend weer de motor eruit en weer alles los(voor de zoveelste keer). toen heb ik eventjes getest of mijn ontvanger+servo nog werkte, gelukkig werkte dit nog. daarna heb ik een weerstand moeten vervangen in mijn regelaar en een nieuwe (dit keer dikkere) draad aangezet, de regelaar werkte nu ook weer. de reden dat het op tilt sloeg was waarschijnlijk een hele grote spanningspiek op het net wat de draadjes deed smelten, de rest gebeurde vanzelf.

dus ik blij dat alles nog werkte en de boel weer ingepakt en weer gaan varen. maar alweer na een paar keer heen en weer varen viel hij stil. toen ik de kap opentrok alweer rook *zucht* dus weer de hele boel eruit en open. twee feds doorgebrand:( conclusie: regelaar mag de vuilnisbak in:-?

ook stond er beide keren alweer water in de boot:mad: ik snap er helemaal niets meer van.

ik begin het nu echt een beetje zat te worden, ik heb gewoon nog nooit een hele accu leeg kunnen varen met deze boot, elke keer was er wel wat stuk als ik ging varen:mad: daarom zit ik er aan te denken om deze te gaan verkopen (alhoewel ik het zo jammer vindt) en er een goed werkend model voor terug te kopen. ik zat er aan te denken om de zender+ontvanger en de lipo's zelf te houden, het servo en de motor wil ik bij de romp doen.

dus als er iemand intresse heeft mag hij mij een mailtje sturen op mijn msn adres dat in mijn profiel te vinden is (of een pb maar liever mailtje) een goede ruil is natuurlijk ook goed.

wat specificaties:
    Romp: Gozilla xxl world edition, overgenomen van gerwin brommer
    roer: ik heb mij laten vertellen dat het een dr. psycho is
    trim: Mtc, door hendrick spoor terug omgebouwd naar glijlagers
    motor: 3600kv met adapter naar 550 voor de motorsteun die erin zit.
    servo: een futaba, precieze type weet ik niet ui mijn hoofd, ik weet wel dat hij rond de 60-70 euro kostte. erder gewoon nog wat los spul zoals nood-uit, antenne waterkoeling enzv enzv.

voor alle foto's: Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album! het zijn er 220 van begin tot het einde.

ik weet zeker dat iemand anders met wat meer ervaring de probleempjes kan verhelpen en het rompje goed kan afmaken (moet nog netjes gemaakt worden aan de binnenkant en gespoten worden)

Groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt: 15 jun 2009
  4. focused

focused

Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Jelmer ,

Jammer dat het je het opgeeft en je krijgt er nooit voor terug van wat je er in gestoken hebt aan geld en uren.

Michiel.

ps. mocht je een groter boot willen kopen heb nog wel een romp in de verkoop nu . ;-)

5. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

ik weet het maar ik wil nu eindelijk gewoon is een keer kunnen varen zonder gezeik ik vindt het heerlijk om te varen maar dan wil ik niet steeds na 1 minuut weer elede krijgen. ik heb super veel geleerd van dit bootje en ook echt een hoop plezier gehad maar nu ben ik het zooien zat, nu wil ik gewoon een keer kunnen varen.

inmiddels staat hij ook bij het tekoop gedeelte.

ik heb hem gezien, vindt het een mooi ding maar ik ben nu op zoek naar iets waarmee ik zonder/met niet al te veel werk kan varen.

Groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt: 16 jun 2009
  6. Silverlit

Silverlit

Lid geworden:
    19 mei 2009
    Jammer jelmer,
    ik wacht in spanning af op je nieuwe boot.
    Veel Suc6 ermee.

Grtzz

PS:Begin ander ook met een dr.psycho mini jolly :lol:.

7. pataz

pataz

Lid geworden:
    18 jun 2006
    hey jelmer.ook ik vind het erg zonde dat je hem wegdoet.
    tuurlijk wil je varen met het bootje zonder problemen.
    als je eens wist hoe ik heb geklooid in het begin pppffffffff.
    waarom koop je geen nieuwe regelaar? ikzelf gebruik alleen de etti tegenwoordig.
    kost wel iets meer maar zijn waterdicht en koelen goed.
    ook je waterprobleempje is gerust wel op te lossen,ga eens zonder te varen naar de waterkant of als je een bad heb stop hem daar eens in .
    nogmaals ik snap dat je lekker wil varen maar is erg zonde als je hem wegdoet
    groet patrick

8. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

na lang wikken en wegen besloten om toch door te gaan met de bouw van de boot en hem af te maken:)

dus de boot gaat uit de verkoop en we gaan er een nieuwe regelaar in zetten, dit keer een fatsoenlijke die 100% waterdicht is en liefst ook waterkoeling heeft.

dan gaan we proberen het lek te vinden en dan hopen dat alles blijft zitten.

ik zat te denken aan deze regelaar: https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8946

is dat wat of raden jullie mij een andere regelaar aan? natuurlijk liefst zo goedkoop mogelijk maar deze keer moet hij het altijd doen en ook blijven doen onder alle omstandigheden.

ik hoor het wel.

Groetjes,

Jelmer

9. Silverlit

Silverlit

Lid geworden:
    19 mei 2009
    Juist ! zo willen we het horen.
    Dat is wel een mooi regelaartje ja.

gegroet,

10. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

ik ben een beetje aan het rondkijken voor snelheidsregelaars maar ik kom er niet helemaal uit, hoeveel ampere zou ik minimaal moeten hebben als ik een snelheidsregelaar koop? ik zit een beetje te twijfelen, de 120 tunigy ziet er goed uit kwa prestaties en prijs maar ik lees ook dat hij niet helemaal waterdicht is. de etti daarintegen is natuurlijk beproefd en werkte zelfs nog na 6 dagen op de bodem van een vijver te hebben gelegen. (las ik) ook is de tunigy niet op voorraad en de etti wel maar ik heb ook geen zin op 150 euro aan een regelaar uit te gaan geven. daarom mijn vraag hoeveel ampere ik nodig zou hebben. ik wil wel graag ook halfgas kunnen varen zonder dat ik hem afbrand, dat was namelijk ook de reden dat de oude is afgebrand (meer dan een halve minuut halfgas varen.)

ik hoor het wel

Groetjes,

Jelmer

11. focused

focused

Lid geworden:
    23 mrt 2006
  12. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    mooi,

ik las ook dat de watergekoelde 60 ampere regelaar van hobbycitty er goed geschikt voor was dus de 70 ampere etti lijkt mij perfect, deze is inderdaad een stuk goedkoper tegenover de andere etti's ook is hij erg goedkoop bij die webshop en de verzendkosten zijn ook heel weinig! voor 75 euro heb ik hem al op mijn deurmat liggen:D

ik ben ook nogsteeds aan het kijken voor die props, die tenshock 37mm is eigenlijk ideaal maar ik snap helemaal niets van die website van tenshock, zou iemand mij daar misschien mee kunnen helpen?

ik hoor het wel

Groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt: 17 jun 2009
  13. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Etti 70 ampere is inmiddels onderweg met nog wat andere zooitjes zoals goudstekkers enzv..

alleen mijn vraag over de tenshock props uit mijn vorrige post staat nog open.

ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen

Groetjes,

Jelmer

14. niels aben

niels aben

Lid geworden:
    1 jul 2007
    misschien kun je een bak met water+kleurstof nemen en daar je boot in doen. Door de kleurstof kun je beter zien waar het water naar binnen komt.

Of komt er alleen water in als je aan het varen bent?

15. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

op het dep forum heb ik al een andere tip gekregen om het lek te ontdekken, namelijk boot afplakken en op de wateruitlaat een slangetje maken, dan de boot onderwater houden en blazen op het slangetje.

die methode ga ik ook gebruiken maar toch bedankt voor de tip

Groetjes,

jelmer

16. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

vandaag heb ik eindelijk mijn laatste waterlek gevonden. ik heb mijn wateruitlaat omgekeerd en mijn waterinlaat geblokkeerd en zo ben ik het bootje ingestapt (het roei/motorbootje) toen ik ging blazen zag ik overal luchtbellen, een paar kwamen er tussen de tape door, maar dit is niet ernstig want als een boot een klapper maakt komt er druk op de boot en gaat de tape alleen maar vaster zitten dus daar kon het niet zitten. de rest van be bubbels kwam ook niet achter de hardware vandaan ofzo, nergens uit de boot zelf kwamen bubbels. uit de kap daarintegen kwamen gewoon uit het niets bubbels8O8O gewoon zomaar ergens uit de kap kwamen kleine bubbeltjes:confused:.

de plekken waar ze uit kwamen waren ook precies de plekken van dingen die altijd nat waren. zo had ik altijd maar dan ook altijd water op mijn servo. logisch als er een lek boven zit... ook had ik het altijd op mijn accu. daar zit ook een lek:p

toen ik de kap eraf trok en ik ging kijken hoe het lek er nou precies uit ag was het heel duidelijk, door luchtbellen in de kap is er net genoeg ruimte om lucht (en water) door te laten. ook wel, de kap moet gewoon met iets behandeld worden dat de kleine lekjes opvult.

nu mijn vragen: wat zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken? moet ik hem gewoon met epoxy insmeren of moet ik er iets anders voor gebruiken?

verder wil ik nogsteeds graag die prop van tenshock kopen maar ik snap nogsteeds niets van die website, is er echt niemand die mij daar eventjes mee kan helpen?

ik hoor het wel

Groetjes,

Jelmer

17. Silverlit

Silverlit

Lid geworden:
    19 mei 2009
    Zitten ze allemaal bij elkaar de lekjes of redelijk ver uit elkaar?
    anders zou je gewoon een glasmatje met epoxy er op kunnen leggen ..
    Succes verder !

18. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

ze liggen verspreid over de kap. de koepel is al bekleed met glasmat en 50grams (of iets in die richting) mat, daar zaten ook geen lekken (meer). op het platte gedeelte zitten verspreid wat lekken. ik zat er aan te denken om het vlakke gedeelte dan in te smeren met epoxy zonder glasmat. anders komt mijn kap denk ik te ver omhoog en ligt hij niet meer mooi op mijn dek.

of raden jullie mij wat anders aan?

Ik hoor het wel.

Groetjes,

Jelmer

19. HendricX

HendricX

Lid geworden:
    11 aug 2002
    1 50grams matje wordt 0,2mm dik .. denk niet dat je dat gaat zien / merken.

Tenshock : Mailtje sturen naar gmail-adres ...
    Want to order 2 x 37 steel prop TSJ-M5237 , pay by PayPal.
    Wat is daar moeilijk aan ?

20. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Hey,

Bedankt voor je reactie.

Dan gaan we er gewoon een stukje mat op leggen:D

Ook bedankt voor je antwoord voor het bestellen bij tenshock. ik dacht dat je dat ergens op die website kon doen ofzo maar zo kan het natuurlijk ook. ik heb gelijk een mailtje gestuurd dus ik ben benieuwd.

Nogmaals hardstikke bedankt voor je reactie, alles is weer helemaal duidelijk en we kunnen weer verder:D

Groetjes,

Jelmer

Deel Deze Pagina