Micro slow flyer.

In de Fmt extra stond een verslag.
Mooi handig als je de spullen haalt naast de fmt stand.
Dus even spieken.

zijn mooie servo's! passen ook precies volgens mij en hebben ruim voldoende trekkracht

ik bestel ze t.z.t. wel ergens (Bichler?)

Ja bij Martin Bichler.
Helemaal goed.
Heeft vorigjaar ook mijn motors en lipo's geleverd voor mijn ductwin (zie avatar)

Han

en niet duur daarzo!

geef mij 's een advies: lekker af en toe Roxxy oversleutelen uit Minimag naar MSF, of die Typhoon er in zetten (moet ik dus nog overnemen en een regelaar er bij halen van minimaal 25 amp)
Roxxy blijven vliegen scheelt in ieder geval een hoop knaken!

aan de andere kant:
http://www.flyingmodels.org/index_en.htm geeft voor een 15/10 met 9x6 prop op dat ie bij 10 cellen een kleine 22 amp trekt met 1035 gr trust
met drie cellen lipo zal dat dus ietsje minder zijn, maar ik zou met m'n huidige accu + een goedkope 25 amp regelaar dus toch wel flink wat meer power kunnen hebben dan met de Roxxy

of niet soms?

Zeker, en reken maar dat dat prima vliegt, staar je niet blind op alleen thrust, ook pitchspeed (snelheid) is van belang.
Ga je naar een "vierkantere" prop (7x7) dan zal je zien dat deze toeneemt en de trekkracht afneemt.
Bij een "plattere" prop (9x3,8 ) zal je zien dat de pitchspeed afneemt en de trekkracht toeneemt.
De Wattjes gaan tenslotte ergens naar toe ;)
Het ene motortje is nu eenmaal meer geschikt voor snelheid en een andere weer voor trekkracht...

Waypoint servo's zijn overigens ook heel goed en goedkoop bij www.aircraft-world.com

Pjotrrr zei:
Zeker, en reken maar dat dat prima vliegt, staar je niet blind op alleen thrust, ook pitchspeed (snelheid) is van belang.
Ga je naar een "vierkantere" prop (7x7) dan zal je zien dat deze toeneemt en de trekkracht afneemt.
Bij een "plattere" prop (9x3,8 ) zal je zien dat de pitchspeed afneemt en de trekkracht toeneemt.
De Wattjes gaan tenslotte ergens naar toe ;)
Het ene motortje is nu eenmaal meer geschikt voor snelheid en een andere weer voor trekkracht...

Waypoint servo's zijn overigens ook heel goed en goedkoop bij www.aircraft-world.com

tnkxzzz, ik ga voor een 8x6 of 9x4 prop, denk ik
ESC ben ik nog niet uit; RCTechnics heeft een ELE-25 amp voor nog geen 3 tientjes en Perba heeft een 30 amp voor iets boven de 3 tientjes
Mijn ervaring met die ELE 17 amp is prima, de TowerPro van Perba ken ik verder niet

meningen?

Ik vlieg zelf met de 30 Amp regelaar van Perba op een slowstick en werkt prima.(trekt ruim 20 amp)
Ik had er 2 besteld en de 2e zit op een shockflyer (jaja...beetje overkill) bij Michel pet.

Ze doen het prima, auto herkenning van de lipo's, diverse instellingen te maken. (weet even niet precies wat, handleiding is even pleite)

Heb ook de Ele 17 amp regelaar en die doet het ook prima....

Als ik de handleiding kan vinden post ik wel even de specs van de towerpro 30 amp regelaar. (als er behoefte aan is)

voorlopig geen behoefte aan een handleiding, maar bedankt voor je ervaringen!

hoe krijg je 't trouwens voor elkaar dat een Slowstick 20 amp trekt?

Ik kocht hem in een combo met een zware Align motor erop voor oa lucht fotografie.
Motor draaid nu met een 10*6 HD van gws en trekt ruim 20 amp op een 2S pakket.
Maar dat is plankgas en dat zal ik niet vliegen met dat toestel.
Maar mocht je toch nog willen weten wat de towerpro 30 regelaar allemaal wel en niet kan laat het dan even weten, ik maak zo een scan van de handleiding.

's ff 2 servo's naast elkaar gezet; alle info van aircraftworld (gelijk als "test" maar 2 props voor m'n Minimag daarzo besteld)

Waypoint W-068PB
22 x 10 x 23 mm
6,8 gram
0,09 sec / 60 gr
1,1 kg / cm
4 st. $75,=

GWS NARO+ BB
22,2 x 11 x 24,95 mm
10 gram
0,19 sec / 60 gr
1,60 kg / cm
4 st. $58,80

De GWS is dus 2 zo traag, echter flink sterker en goedkoper!
Het kistje heeft minimaal 1,30 kg / cm nodig, dacht ik, maar je zal met een BEC altijd wel iets meer dan 4,8 V hebben en dus zal die Waypoint ook wel in de buurt komen
Beide servo's passen volgens mij prima in dit kistje, maar het is wel een factor om rekening mee te houden, mocht je dit kistje overwegen

Hoi ZamBeZi.

Ga zelf de gws 120bb gebruiken,
heeft betere specs als de Naro BB.
Is sneller 0,10 sec.
En heeft de trekkracht is zelfs nog iets meer,17Ncm.

Met de pasen maar eens iets gaan plakken.

Han.

Sodejenne; die kosten 11,50 / st bij Bichler!
Da's niet verkeerd!

p.s. zou jij de topictitel kunnen editten in Micro ShowFlyer? zo kunnen anderen die geinteresseerd zijn in dit kistje dit draadje makkelijker vinden!

Hoi:

Komen bij Bichler weg op de beurs.
Beurs prijsje van Martin. 9 euri :banana:

Komt door de bulk inkoop.

Han.

Beste Zambi

Ga lekker duur doen maar ook weer makkelijk.
Ga een master 40-B-Flight gebruiken.(hacker)
Met bec gaat wel lukken hoor.
Gebriuk alleen maar hackertjes, makkelijk met programmeerbox.

En nu de boel maar eens verzamelen om vandaag mijn twinduct uiteproberen.
Het weer is goed, nu het veld nog.

Touchngo.gif

Groeten Han.

Back