Mijn 2e Graafmachine

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door StefanF, 28 mei 2007.

1. StefanF

StefanF

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Ik heb v.d. week ook een brief van Bemmel gehad, ik sta op 181 t/m 183.
    Waar staan jullie ergens?

Nog even voor de gein zitten tellen. Op het printje zitten 97 onderdeeltjes (stekkers niet mee gerekend), en maar liefst 291 gaatjes. Het aantal verbaast mij omdat het printje maar 88 bij 70mm groot is.

Laatst bewerkt: 5 apr 2009
  2. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    waarom nog niet over op SMD stefan?

3. StefanF

StefanF

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Is mij teveel gepriegel met die piepkleine ondedelen. Hier heb je ook weer speciaal gereedschap voor nodig, en aan SMD onderdelen zijn niet zo gemakkelijk te verkrijgen als de normale.

4. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    stefan. gepriegel tsja dat heet modelbouw toch? pincet is voldoende hoor...

en speciaal gereedschap? fijne soldeerbout?

maar wat jij aangeeft dat je met autocad kan. kan ook met de professionelere programmas voor print ontwerp. Maar als je acad bent gewend zou ik dat voorlopig blijven gebruiken.

5. StefanF

StefanF

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Dat was ik ook van plan, ultiboard vind ik nogal waardeloos werken.
    Ik heb deze week weer een brief van Bemmel ontvangen met een wijziging.
    Stond ik eerst nog op 181-183 lekker dicht bij het zand, nu sta ik ineens helemaal in 777-779, helemaal aan de andere kant van de hal. Mooi balen. Ik laat nu de witte kraan dan maar thuis, als ik toch niet kan graven is de lol hier wel vanaf.

6. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    ow dat is minder.

wat heb je eigenlijk allemaal precies op je print zitten? welke functies etc.

7. VOLVO FH 16 750

VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Stefan,

Misschien is dit een nog een tip ::

Even onze voorzitter bellen en je opgeven als gastrijder, dan zit je lekker dicht bij het zand en kan je ook nog in de potgrond graven !!

8. StefanF

StefanF

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Piet,

Hmm, moet even kijken. De vorige jaren heb ik bij modelbouwclub Bocholt gestaan, en dit is mij ook goed bevallen.

Cheeta.
    Ik had de functie al ergens beschreven geloof ik.
    maar in het kort.
    - Stuurspanning inschakeling
    - 3A Bec
    - 5V overspanning bev.
    - Accu diepte ontlading bev.
    - Pomp motor ramp aanloop functie.
    - pomp volume regeling t.b.v. aanloop regeling.
    - Temperatuur regeling + ventilator omschakelautomaat en toerenbewaking
    - Aanpassen servo signaal naar dubbelschakelkanaal t.b.v. onderwagen breedte
    aansturing.
    Dit zit er dus allemaal op.

9. Zore

Zore

Lid geworden:
    27 sep 2007
    Mooi hoor...

10. StefanF

StefanF

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Hallo,
    Was ik vanmorgen de folders van Liebherr aan het zoeken, omdat ik vandaag een demo op de zaak heb, kwam ik het koffie bonnetje van Bemmel tegen. Hiero staat dat Bemmel op 18april is. Ik dacht dus dat dit op 25april was en had hier verder ook niet naar gekeken. Even op de site gekeken en inderdaad het is 18april. Is dat even geluk hebben, anders stond ik daar volgende week zaterdag mooi kijken.

11. Zwikbeer

Zwikbeer

Lid geworden:
    17 aug 2006
    Hoi Stefan, ik ben lang afwezig geweest hier, maar weer een beetje terug, en ja Bemmel is 18 april, a.s. zaterdag dus, ik sta er ook met mijn bouwwerk in aanbouw, had eerst tafel 808-810 maar daar kan je niet bij met aanhanger en auto, dus Theo maar ff gebeld en ik krijg nu een plek ergens bij tafel 164. Enfin ik moet me wel om 7 uur melden. Dus dat wordt heel vroeg opstaan en vertrekken.
    Mijn machine kan nog niet graven, hoop volgend jaar wel, maar een aantal functies werken wel, hij kan een beetje rijden, toren draaien en boom (giek) op en af toppen. Dit wordt de tweede keer dat ik in Bemmel ga staan met het tuig, een hele onderneming al zeg ik het zelf. Pas met test rijden weer mijn regelaars geroosterd, en niet rijden is geen Bemmel. nu dus maar snel een tijdelijke oplossing gemaakt met relais alleen dat stuurt erg grof.
    Ik kom zeker bij je kijken.

Groeten
    Florisjan

12. StefanF

StefanF

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Gaat dat zo makkelijk, van plaats wisselen. Dan moet ik dit misschien ook maar eens proberen.
    Wel balen dat het Bemmel een week eerder is dan ik dacht, nu krijg ik de stickers niet op tijd.
    Vandaag een demo dag gehouden met mijn machine.
    Eerst bij de Liebherr Dealer langs geweest, met groot succes.
    De mensen waren behoorlijk geinterseerd, en vroegen of ik niet iets voelde om er een keer me op een beurs tussen de echte machines te staan. Ze vonden de regelbare pompen en al het zelfbouw spul echt fantastisch. Na 2,5uur ben ik naar mijn werk doorgereden en heb daar een demo gehouden. Iedereen stond met de mond open te kijken. Meteen de machine maar eens gewogen en hij weegt 49,2kG. Dit is dus net onder de 50kG streefgewicht. Daarna bij mijn metaal leverancier langs geweest, en tot slot nog de spuiter. Het was vandaag dus een geslaagde dag.
    Hier nog een plaatje van de machine zoals hij ook in Bemmel te zien is.

By stefanf, shot with Canon DIGITAL IXUS 970 IS at 2009-04-14

Laatst bewerkt: 14 apr 2009
  13. fabi

fabi

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    heel mooi Stefan,
    het was zoals we verwachten van jou , gewoon prachtig.
    Breng je mijn Witte vriend ook mee naar Bemmel ?
    Ik verheug me erop jou weer te zien en de Duitse collega's het water uit hun mond zien druppen :).

14. yveske

yveske

Lid geworden:
    17 jun 2007
    met zon machine kan het niet anders dat het water uit hun mond gaat druipen ;)

15. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Stefan,

Nou dat ziet er SUPER uit zeg, de rupskraan is erg heel mooi geworden, grote klasse !!

Het spuitwerk ziet er ook perfect uit hoor !!

Nou ja, de stickers zien we dan wel een volgende demo.
    De rupskraan draait ok wel zonder stickers toch ???

Nou Stefan, nu nog even de parketvloer met de rupsplaten opruwen, hahahaha !!!

Goed dat je nog even zag dat Bemmel 18 april is, i.p.v. 25 april 2009 !!!

16. StefanF

StefanF

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Hallo,
    Bedankt voor jullie reactie. Of ik de witte meeneem. Ik had vorige keer al een aantal zure gezichten, omdat ik niet echt geruisloos bezig was met mijn hamer. Mijn laminaat op zolder heb ik al deels blank gemaakt, dus dat is al voldoende.

17. Zwikbeer

Zwikbeer

Lid geworden:
    17 aug 2006
    Ha Stefan, puik werk, die witte die ken ik wel maar wil deze gele ook close-up zien.
    Is het echt dat mensen klagen als je herrie maakt ? dat wordt nog wat, mijn giek lier is niet echt een geruisloze en daar er nog geen huis om zit is dat dubbel zo veel. Zeurneuzen dat zijn het, dan moeten ze maar poppenhuizen gaan maken.
    Het wisselen van standplaats was in mijn geval eenvoudig omdat ze vergeten waren het aanhangsel bij mijn aanmelding te lezen en daar staat dat ik persé met aanhanger aan auto gekoppelt tot aan (haaks op) mijn tafel moet kunnen komen.

Wat ik nog wil maken is een soort diepladertje met kleine wielen waar ik van uit mijn aanhanger mijn kraan op kan rijden en dan het diepladertje naar de expositie plaats rollen. Dan kan ik natuurlijk niet meer op een tafel komen, maar dat is, als hij helemaal werkt, ook niet de bedoeling.
    Want niet bij alle tentoonstellingen kan je tot in de expositie hal komen met je auto. Ook is zo'n diepladertje gemakkelijk als je een plek hebt ver van de zandbak.

Gisteren generale repetitie gehouden voor het inladen, ik vind het dood eng om van de werktafel over twee balken mijn aanhangertje in te rijden. Het wordt een hele toer, eigenlijk zou ik een grotere auto met grotere aanhanger moeten kopen, maar ja ni jente de centen.

18. StefanF

StefanF

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Tja, je hebt er altijd negatievelingen bij, of gewoon jaloers, dat kan ook.
    Maar soms kan je elkaar niet verstaan door de herrie van mijn sloophamer, dat kan vervelend zijn, dat snap ik. Ik zal de sloophamer in ieder geval thuis laten, die kennen ze nu onderhand wel.

Zwikbeer,
    Als ik mijn kraan in de auto moet beuren, verwijder ik eerst het contragewicht en de accu. Dit scheelt ruim 10kG, en met 40kG is het wel te doen hoor.
    Hij past trouwens maar net overdwars door de achterklep van de auto heen.
    ik zie en spreek je wel in Bemmel. Dit geld trouwens ook voor Fabi, Piet, en alle andere die naar bemmel komen om te showen of om te kijken.

Laatst bewerkt: 15 apr 2009
  19. Marko

Marko

Lid geworden:
    21 nov 2007
    Ik kom zeker even buurten bij je. moet toch nog wat dingen weten voor ik aan me graafmachine gaat beginnen.

20. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Stefan,

Niks van aan trekken hoor van dat gezeur, gewoon jaloers !!!
    Als ze het te veel lawaai vinden moeten ze maar gehoorbeschermers kopen, of gewoon bij jou uit de buurt blijven !!

Een 1:1 sloophamer maakt ool veel lawaai, dat hoort er nu eenmaal bij !!!

Deel Deze Pagina