Mijn conclusie tweedehands aankoop.

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door wdevaal, 15 aug 2011.

1. haabee

haabee Guest

Ook ik heb me laten verleiden om een heli tweedehands te kopen, het zijn er zelfs twee tegelijk. Een koopje! Geld is betaald, maar de spullen moeten nog komen. De verkoper woonde veel te ver weg om het zelf af te halen, dus heb ik het op laten sturen. Ook voor mij is het afwachten wat ik krijg. Foto's zagen er goed uit, telefonisch klonk de man betrouwbaar.
    Hoe dan ook wordt het een leermoment voor mij. Als het slecht spul is dan zal ik nooit meer iets op zo'n manier kopen. Eerst zien en dan kopen.
    Mocht het slecht zijn dan ga ik lekker de heli helemaal ontrafelen en opnieuw opzetten, dan leer ik tenminste daar nog iets van.

2. wdevaal

wdevaal

Lid geworden:
    29 aug 2010
    Ik begon al te denken dat ik de enige was die dit kon overkomen. ;)

mvg Willy...

3. wdevaal

wdevaal

Lid geworden:
    29 aug 2010
    Dit heb ik dus ook gedaan samen met enkele forum leden, en heb daar inderdaad veel van geleerd. Alles schijnt weer te functioneren en zodra het weer het toelaat kan ik het eindelijk buiten eens voorzichtig uit gaan proberen.

mvg Willy...

4. Rob Tweak

Rob Tweak

Lid geworden:
    9 dec 2010
    Jaja, ook ik ben er ingestonken. Ik kocht als newbee een 2e hands benzine trainer bij een zekere richard van P&P lab in Deventer.
    Was in "concours" conditie en hij verzekerde mij dat dat ding nooit een goede crash had gehad. Ik kon hem vertrouwen en hij zou niet zo zijn als anderen want ik kon hem vertrouwen.
    Eenmaal met mijjn aanwinst bij een Rc winkel aangekomen zag men gelijk dat er niets van deugde. Inmiddels is hij bijna compleet nieuw en vliegt hij super maar dit kostte genoeg geld. Ik heb de advertentie van die waailap die het mij verkocht heeft nog steeds en had het liefst nog even langs zijn fotowinkel gegaan om een paar "leuke" plaatjes te schieten maar hij heeft geluk dat ik wel fatsoen heb.
    Dom van mij natuurlijk om uberhaubt zo'n onbekende te vertrouwen maar ik vind dat als men OPZETTELIJK iemand zo bedondert men aan de schandpaal moet om vervolg te voorkomen. Het gaat naast wettelijke aspecten ook om vertrouwen en respect en integriteit. Nu ben ik bezig om een 2e kleine electro heli erbij te nemen en wellicht wordt dat een 2e hands maar dan pak ik het wel anders aan. Maar goed, je zou eens moeten weten hoevelen onder ons dit soort dingen hebben meegemaakt terwijl we elkaar allemaal goede adviezen geven, hihi. De mazzel.

5. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Maar wat was er mis?

Zoals eerder aangegeven, soms zit er in je eigen heli wel eens iets niet lekker, maar is het je zelf niet opgevallen. Zolang het dan ook nog eens goed vliegt, heb je ook niet meteen een reden om ernaar te kijken

Meestal als ik mn eigen heli in de winter (of afgelopen zomer...) uit elkaar haal voor onderhoud kom ik 9 van de 10 keer dingen tegen waarvan ik weet dat ze op den duur problemen hadden kunnen veroorzaken
    Denk aan lagers, draden die schuren, bouten die los zitten maar niet uit het gat trillen, versleten tandwielen etc

6. Early

Early Guest

Dat is niet leuk als je zoiets overkomt.
    Gelukkig wonen er ook nog eerlijke mensen in Deventer.
    Ik ben in ieder geval gewaarschuwd.
    Tonnie uit Deventer.

7. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Het is gewoon dom als je zo`n helikopter koopt zonder enige ervaring.
    Juist die benziners vragen wat meer kennis van zaken. Trekken aan het touwtje en vliegen maar ! Denk je dat het werkelijk zo is ?
    Hopelijk besef je nu dat dit een droom is.

8. Rob Tweak

Rob Tweak

Lid geworden:
    9 dec 2010
    Het was inderdaad dom om hem te vertrouwen maar als je als newbee face to face staat bij de verkoper en je zegt letterlijk dat je hem vertrouwt op zijn woord omdat je zelf geen ervaring hebt en hij zegt letterlijk dat hij een prima heli verkoopt in "concours" conditie dan kan het van mij dom zijn maar van hem is het dan achterbaks, opzettelijk en smerig. Laat ik daar even heel duidelijk in zijn. Nee, ik wist toen niets van de Benzin trainers (helies uberhaubt) net zo min als veel mensen die naar een "nette" garage gaan en geen bal weten van de technische werking van een auto maar er toch 1 kopen. Uiteindelijk vertrouwen die toch ook op wat de verkoper zegt. Maar goed, ik ben nu wel veel wijzer.
    Lagers en tandwielen zijn aan slijtage onderhevig en ja die moet je zo nu en dan eens vervangen maar een gescheurde tail pipe zo camoufleren met de beugel van de ondersteuningpipes is niet echt netjes, naast de scheuren in de zijplaten en de verbogen bodemplaat en een verkeerde tailservo en een kromme as. Uiteindelijk alles vervangen en nu heb ik dus feitelijk een nieuwe heli die lekker vliegt. Er is trouwens wel degelijk consumenten bescherming op dit civiele vlak maar ik heb dit pad niet bewandeld want dat kost redelijk veel tijd, energie en mogelijk een hoop frustratie. Het was een dure maar leerzame les.
    Gr. Rob

Deel Deze Pagina