nee, die is nog niet af (helaas) vleugels en stabilo zijn ruwbouw klaar, met de romp schiet het ook al aardig op motor zit al op plek, hij staat ook al op zijn poten. de tunnel, schot, tank houder zijn ook al gemaakt. die moeten alleen nog worden vastgelijmt, dan kan ik met de afwerking beginnen ik ga nu met de x-tra 60 meedoen (staat een 1.20 ax op) die kon ik voor een apel en een ei overnemen. die vliegt toch stukken beter dan de extra 330L waar ik vorig jaar mee vloog
Ah ok, op die manier Je had een stukje van Hezik gequote, dacht even dat jij ook een 140RX had... Grt.
Vandaag uitgeprobeerd een: PT Model 21*14 (Carbon) APC 21* 14 APC 20*15 PT prop 78A max APC 81A max (beide) In flight 6660 tpm max Met de PT model meer snelheid, maar niet overdreven veel meer. Met APC 21*14 duidelijk nog meer snelheid en ook aanmerkelijk stiller. Met APC 20*15 nog sneller en vergelijkbaar met F3A kisten met een FX160 en 17*12 prop. Klimmen net zo goed in alle combinaties. Remmen met de APC duidelijk minder. Ander nadeel van de APC is dat ik bij elke up-dow beweging meer rudder moet geven om te compenseren door het hogere gewicht van de props. Voorlopige conclusie is dat een dure carbon prop slechter funktioneert dan een relatief goedkope APC.
Nou.. ik heb het niet gezien natuurlijk maar toch wil ik er alvast wat op afdingen. Je geeft namelijk aan dat de APC minder goed remt en dat je zwaartepunt vernaggeld is door het gewicht. Met 'de oude prop' vloog je al snel zat. Je wint dus met die goedkope APC's weliswaar snelheid, die je niet nodig hebt, maar verliest andere goede eigenschappen. Maar ja.. dat allemaal wel vanuit mijn eigenwijze visie dat je al hard genoeg ging met de oude prop en dat je teveel naar snelheid kijkt als criterium
Vandaag de remfunktie van de spin geprobeerd. Zelfs met soft-brake is het remmen in de downlines beter. Echter komt de prop ook met een schok tot stilstand bij het landen en dat voelt niet echt prettig. Voorlopig weer zonder brake aan het vliegen.
Hans, behandel een electromotor eens zoals je met een brandstof motor vliegt. Dus een heel klein beetje power erop, net geneog om de prop iets te laten draaien. Je zult zien dat dan de het model langzamer binnen komt/je snelheid vermindert bij de figuren waar dat nodig is.
Ha, Theo zo doe ik dat inderdaad. Bij mijn vorige prop de MZ 20,5*12W was dat een must anders viel hij compleet stil. Alleen met de deze veraagde Hacker komt hij net onder kwart gas heel hard tot stilstand met de brake geactiveerd. Dat is dus tijdens het landen, knal gas er af, knal gas er op. Voor mij werkt dat niet. Zonder de brake kan ik wel zoals met een brandstofmotor onderin het gas subtiel regelen.
Kun je niet een schakel programma op je zender maken zodat je bij het landen net niet in de rem kunt schieten maar bij de verticale neerwaardse passages wel?