Mijn HPI Baja 5B SS

Als je geen grip hebt vanachter en je wielen draaien door heet dat een burnout, kenmerkend door "smoking tires" met andere woorden als je offroad banden op hebt zijn die heel snel kaal

Ik heb ontdekt dat m'n motor flens ook gescheurd is, ik ga me denk ik gewoon een nieuwe motor kopen, en later de fuelie opknappen, als ik een kit, krukaslagers, oliekeerringen en een motor flens wil kopen kom ik op €196.50 bij jfc racing, en een Chung Yang F-270 kost €195

Heb nog een motor liggen welke weg mag, ga mijn FG ombouwen naar brushless.

Mocht je interesse hebben hoor ik het wel.

Btw, RC, heb jij nog je oude bougie van je oude motor?
Maak daar eens een foto van, daaraan kun je zien of je motor te arm liep of te weinig/slechte olie erin zat.

de bougie weet ik niet meer zijn, ze zag er nog nieuw uit, omdat ik ze net had vervangen. Ik was op een zaterdag in de tuin aan het rijden, de baja stilgelegd, een halve dag later probeerde ik hem terug te starten, en de motor wou niet meer. Had de week ervoor hetzelfde voorgehad, andere bougie gestoken en hij kon terug rijden, had toen de bougie NGK cmr7h, ik heb nu de cmr6h's liggen, omdat deze een betere verbranding hebben.

Ik ga straks en zuigerrevisie kit bestellen bij pistop-shop, ook nog een nieuw koppelingshuis (heb ontdekt dat er een redelijk grote scheur inzit), nieuwe koppelingsveer 7000 toeren per minuut, nog een uitlaatkoppelingsstuk voor de tuned uitlaat van hpi, nog wat vijzen voor de motor en de ontstekingsspoel, afstandsbussen voor de ontstekingsspoel en een wielsleutel van TPS
EDIT: Ik ben met iemand aan het overleggen om de baja te ruilen met een Hormann HT2 Monster truck :D

Laatst bewerkt:
de relevante kleur van een bougie is te zien nadat de motor op hoge toeren heeft gedraaid en direct daarna word gecontroleerd. (opletten voor verbrande vingers). Alle andere momenten geven een verkeerd beeld. Om met een motor hoge toeren te draaien, is het raadzaam om hem eerst warm te laten lopen.

Ps. het maakt géén verschil hoelang de bougie er al in zit. Nieuw of gebruikt zolang hij maar in goede staat is.

de relevante kleur van een bougie is te zien nadat de motor op hoge toeren heeft gedraaid en direct daarna word gecontroleerd. (opletten voor verbrande vingers). Alle andere momenten geven een verkeerd beeld. Om met een motor hoge toeren te draaien, is het raadzaam om hem eerst warm te laten lopen.

Ps. het maakt géén verschil hoelang de bougie er al in zit. Nieuw of gebruikt zolang hij maar in goede staat is.

Tenzij hij echt verrot is, denk aan langdurig arm lopen, dit blijf je zien.
Gezien de staat van de zuiger+veer, zou het misschien zelfs zichtbaar zijn.

Ik heb bij pitstop shop vanmorgen een bestelling geplaatst
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back