@ Savage, Dat heb ik al es meegemaakt dat ik heeeeeeeeeeel veel toeren maakte en erg snel was,helaas idd van korte duur. Zal morgen eens kijken hoeveel de fw rookt bij "volle bak" iets of wat rook moet ie wel hebben geloof ik. @ Mark, misschien is dat wel een idee om even te komen kijken,dan kan ik in elkgeval iets leren. Nou, ik ga maar es aan het onderhoud,daar had ik gister even geen zin meer in,op de gebruikelijke after-run na dan..... Grtz, Ton
Morgen wil ik het laatste deel van de WOT uitvoeren met de body er op,nu zit er in het voorraam van de Porsche GT3RSR een gat in lijn met brandstoftank en koelkop. Als ik een opening in de achterruit maak van ongeveer 6cm x 6cm,dan elimineer ik de "lift" en heb ik dan voldoende koeling als recreant? Groeten en dankiewelmaarweer, Ton
Vanmiddag heb ik er een klein half litertje doorheen gejast,moet zeggen dat ik het steeds leuker ga vinden. Heb de afstelling nog niet helemaal onder de knie (lees durf niet zo goed) wel heb ik de LSN wat armer gezet 1/8e slag ongeveer. Wat ik wel merk is dat de auto bij volle bak optrekken naar links trekt,nu weet ik dat ik dat kan corrigeren met toe/out - toe/in....maar hoe meet je dat? Ik bedoel zonder allerlei dure hulpmiddelen? Hoe stel ik dit t makkelijkste af? Nou,.....DankiewelmaarweerdanHe! Grtz, Ton
PK racing had/heeft een setje voor 80 euro. Maar mocht je zaterdag komen naar Rucphen dan kunnen wij je daar ook mee helpen. Je hebt wel een losse camber meter, maar daar stel je de toe-out en in net mee af M.v.g. Mark
@ Mark Is natuurlijk niet naast de deur,maar heb vooralsnog wel het idee om ook maar naar rucphen te komen. Zou jij dan tijd en zin hebben mij een en ander te laten zien en of wat helpen? Grtz, Ton,die vandaag lekker de onderkant heeft beschadigd.....
Dat naar een kant trekken met optrekken heeft te maken met de tweak van de auto. Je wielen dienen op een gelijke as hetzelfde druk te hebben, Je zou het kunnen controleren met het optillen van de achterkant met een schroeven draaier in het midden waarbij de voorbanden op de tafel blijven . wanneer je de auto naar de tafel laat zakken dan moeten beide banden gelijkertijd de tafel raken. Werkt alleen met gelijke droop afstellingen natuurlijk. je kunt nu de voor dempers/veren afstellen totdat die gelijk is aan de achterkant, en dan omdraaien en voor de voorkant hetzelfde doen. Dan kijken of die wel rechtdoor accelereert. Heb je geen dure afstel tools voor nodig en je auto rijdt gewoon rechtdoor.
Dat afstellen door de achterzijde op te tillen,moet je dan exact in het midden de auto optillen? dat zal dan nog niet mee gaan vallen dunkt mij? Is het zo dat als bijvoorbeeld het linker achterwiel (bestuurderskant voor t gemak) het eerst de tafel raakt, je het rechter voorwiel moet stellen? En,voor zover ik begrijp doe je dat met de ring die je naar onder of boven kan draaien. Als het ene linker achterwiel de grond het eerst raakt moet ik dan de ring van het rechtervoorwiel strakker draaien of juist losser? Hoop dat mijn typsel een beetje duidelijk is.... Enne.....dankiewelmaarweervoorallehullep....
Ja kruislings. rechtsvoor veer omlaag laat het linker achterwiel tov het rechterachterwiel zakken. Auto op de rand van de tafel of plankje en dan eronder een mes of schroeverdraaier in het midden maar wel aan de achterkant uiteinde.
@ Djiewie, als ik het goed begrijp,sorrie voor mijn onkunde hoor heet het alles te doen met de veervoorspanning? @ Mark,zou het wel fijn vinden om een beetje hulp te hebben en iets te leren,ik denk dat ik wel van de partij ben. Ik heb dan ook de mogelijkheid om wat "maiden"te maken daar? Hollekidee maar weer dan hé!
Officieel is de baan afgehuurd voor de Nomac en KWC dus zou je eigenlijk niet mogen rijden, maar misschien is er een mouw aan te passen voor jou M.v.g. Mark
Ja natuurlijk, dat had ik kunnen weten. is per slot van rekening trainingsdag. Nu ja ik ben wel voornemens om even te komen zal in elk geval ook mijn fw even meenemen denk? Ik vind het jammer dat ik hier in de buurt niet echt een circuitje heb waar je de hele dag op kan met de nitro auto. Ik weet van Utrecht, Raco, maar ook niet of je daar met nitro mag rijden.
Bij RACO mag je met brandstof rijden. Er zijn 2 van het KWC bestuur die lid zijn van de RACO. Neem de auto maar mee naar Rucphen en dan zien wel wel. Als het rustig is mag je vast wel een paar rondjes maken M.v.g. Mark
Dat gaat echt niet lukken heren, dat rondjes rijden. het is wel een NK dag. Dat wordt niet goedgekeurd. Beter is het om rustig op een vrijedag wat af te spreken, dan heb je ook de tijd om even wat beter in de materie in te gaan.
@ Djiewie, dat dacht ik dus ook. Mark wil me best helpen ook op de trainingsdag,alleen wil ik niet in de weg lopen Ik heb van een van de KWC leden al een voorstel gehad wat mij heel goed past. Meteen ook maar even een vraagje, ik rij nog met 27mhz, heb ook maar een set kristallen waarschijnlijk beter om een 2.4 ghz zender te kopen?
Dat zou kunnen, maar het enige voordeel is dat niemand met jou zender kan storen, anders is die 27 ook wel goed, maar je loopt de kans dat een ander zomaar zijn zender 27mhz aanzet terwijl jij aan het rijden bent. Er zijn er niet veel meer van en iedereen is al gewend geraakt om de 2,4 ghz zenders zo aan te doen.
Nou, Ik ga eerst maar es met de 27 rijden denk,zal toch alleen eerste keren maar oefenen zijn. Dan kan ik beter het geld van die 2.4 even achter de hand houden voor eventuele schades Ik zag namelijk bij quartel een jamara ccx voor niet al te veel dat leek me wel iets?
Wij rijden tijdens de training altijd apart JW. Hij kan toch een paar rondjes maken als de KWC aan de beurt is? Ik zie daar niet zo het probleem in. M.v.g. Mark
Zoals het er nu voorstaat kan ik zaterdag ook in Utrecht terecht,is natuurlijk wat dichterbij en waarschijnlijk minder druk zodat ik niet in de weg rij,of loop. Ik ben natuurlijk nog onervaren en moet er niet aan denken dat ik iemand zijn auto verniel met mijn kunsten. Wel heb ik het idee om zondag even naar Rucphen te gaan,kunnen we even handjes schudden Mark.