Mijn kyosho FW-06

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Tovos, 9 sep 2011.

1. mark0126

mark0126

Lid geworden:
    15 feb 2005
    Lijkt me gezellig Ton.

M.v.g. Mark

2. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Zou het nodig zijn om een failsafe te instaleren?
    Ik ben eigenlijk van plan om straks een spektrum te kopen, die hebben een failsafe ingebouwd bergijp ik.
    Trouwens iemand ervaring met jamara zenders? die zijn prijstechnish wel ineteressant

Dankiewelmaarweerhé!

3. mark0126

mark0126

Lid geworden:
    15 feb 2005
    Ik heb ooit eens een failsafe gebruikt maar die er ook vrij snel weer uit gegooid. Zorg er gewoon voor dat je accu's goed opgeladen zijn voor je gaat rijden. Als je dat gedaan heb kun je rustig een dagje lekker rijden zonder problemen;)

M.v.g. Mark

4. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Ik leer er steeds iets bij:D

Met een ingebouwde failsafe heb je vast geen problemen, ik bedoel je hoeft het niet te gebruiken als je niet wilt toch?

Verder zorg ik eigenlijk altijd dat de cellen vol zijn beter een keer extra aan de lader als zonder prik te komen staan dacht ik maar

5. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Vandaag ben ik mijn "maiden" run wezen maken bij Raco2000.
    Ik heb lekker in de weg kunnen rijden :D
    Ik moet zeggen het was leuk!
    Het modelbouwvirusbeestje heeft me op zeker te pakken,ik was al gewaarschuwd :D
    Ik heb een en ander kunnen opsteken van Gerlof,die mij meteen aan het werk heeft gezet om mijn auto beter te leren kennen en afstellen van het chassis,waar voor mijn dank Gerlof! Super :thumbsup:!
    Natuurlijk was ik niet de enige die aan het rijden was bij Raco,maar omdat ik nieuw op het circuit was heb ik erdelijk voorzichtig gedaan en bij de "grote"jongens weg gebleven...sjezus wat gaan die 1:5 hard zeg!
    Maar......natuurlijk heb ik zoals een goed beginner betaamt natuurlijk het spul niet heel gehouden!

Omdat ik te overmoedig was ben ik tegen het pitmuur aan gereden met als gevolg dat mijn linker achterophanging het begeven heeft.
    Vol goede moed de auto opgepakt en terug naar de sleutelruimte,al snel zag ik dat het pennetje waar de onderste draagarm mee vastzit in stukken lag,de ophanging zelf gelukkig helemaal in orde.
    Nu heb ik thuis nieuwe pennetjes gemaakt maar in het achterste deel (nr VS025B) zit nog een stukje van het bewuste pennetje.
    ik kan dus de nieuwe pennetjes niet gebruiken :cry:
    Iemand een idee hoe ik dit eruit kan halen?
    Of beter maar een nieuw deeltje regelen?

Nou,dankiewelmaarweerdanhé

6. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Dag iedereen,

Omdat ik nogal ongeduldig ben,heb ik vanmorgen eens zitten kijken naar de achterophanging van de FW 06.
    Ik wilde toch graag de FW repareren en moest dus een oplossing bedenken.
    Nou had ik al van Gerlof de tip gekregen om zelf de pennetjes te maken,dat is gelukt, ze zijn nu van een soort gereedschapsstaal,lekker setvig dus.
    Omdat het oude pennetje in drie! stukken is gebroken zat ik dus met een probleempje.
    In de bevestiging zat nog een stukje van het pennetje wat er uit moest,dit heb ik gedaan door een oude precisie schroevendraaier op te offeren.
    Ik heb het schroevendraaiertje op het slijpkopje zo dun als een haar geslepen,hierna het schroevendraaiertje verhit en het door het kunststof geduwd,zo kon ik het laatste deel van het pennetje verwijderen zonder het kunststof al te veel te beschadigen.
    Vervolgens de nieuwe pennetjes gemonteerd.....FW als nieuw!
    En....ons bent zuinig....kosten indeze....0 eurie!

7. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Een iets meer professionelere oplossing is gewoon een 1mm gaatje boren....

Als aanrader geef ik je de tip om even een meter verenstaal te halen van de juiste dikte en daarvan pennen op maat te slijpen, die gaan nooit meer kapot.

8. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Hai Roelof,

Dat klopt, alleen heb ik geen 1 mm boortje voor handen, deze staat wel op het boodschappenlijstje :D

De pennen zijn volgens mij wel sterk genoeg,maar inderdaad is verenstaal sterker dat zetten we ook maar op het lijstje,er zal nog wel meer sneuvelen met mijn geweldige rijkunsten :D

Evengoed was het een mooie ervaring om op een circuitje te rijden,er zullen er meer volgen en het plan is om volgend seizoen ook kwc startklasse te proberen.....maar eerst oefenen :D

Trouwens omdat ik nogal weinig verstand van servo's heb...wat zou een beetje goede betaalbare servo zijn die sneller is als de std?
    Anders gezegd, wat gebruiken jullie?

Dankiewelmaarweerhe

9. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Een Dremel (kloon) moet zeker op je lijstje staan mocht je die niet hebben. Proxxon maakt kleinere handige tools die ook op 12v werken.

De Savox 1257 is veel gebruikt en ook zeer betaalbaar. De Align DS620 is hetzelfde model die voor 5 tientjes (15 euro goedkoper) bij hobbymaniac te vinden is.

Laatst bewerkt: 18 sep 2011
  10. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Die dremel is er wel hoor. alleen het boortje was er niet haha.
    Ik zal es kijken bij hobbymaniac,dank Roelof!

11. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Daar hebbie hem weer!

Ik zit zo eens te kijken naar foam bandjes,tuurlijk al ff gezocht hier maar ik zie door alle bomen t bos niet!
    De big question is :
    Welke maat bandjes zou ik moeten gebruiken? er zit std 26 mm op, maar ik zie verschillende breedtes
    Is er verschil in voor en achterbanden,zoja wat dan wel?
    En.... welk merk?

12. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Een hint, verander je topicnaam niet zoveel, noem het anders "mijn FW06 topic" zodat iedereen weet waarover het gaat.

Veel gebruikt is 26 of 28mm voor en 30mm achter. 37 shore voor en 40 shore achter is ook vrij standaard. Merk? Ga niet voor troep van Carson, Conrad etc maar ga voor de merken die ook in de racerij gebruikt worden zoals GRP, ATS, Capricorn, Contact, Enneti en de merken die daaraan verwant zijn.

13. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Hey Roelof, Bedankt...duidelijk en helder.
    Ik neem aan dat rubber bandjes van deze merken dan ook wel goed zullen zijn.

Ik had juist de titel veranderd zodat ik niet bij elke vraag een nieuw topic hoef te openen,maar toch duidelijk is waar het om gaat.

Toch zal ik de titel aanpassen.

14. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Voor rubberen banden moet je meer in de wereld van het electro kijken. Met electrowedstrijden is meestal 1 soort banden verplicht en wordt er meestal gekeken naar grip, slijtage, prijs en verkrijgbaarheid. Sorex 32 en 36 is geloof ik op het moment veel gebruikt maar de good old cs27 kan ook heel veel. Belangrijk bij rubber is dat je ze ook goed schoonmaakt voor het rijden, een busje remmenreiniger en een doekje doet wonderen voor een beetje extra grip.

15. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Als ik het goed begrepen heb,kun je eigenlijk het best de standaard bandjes wegmieteren en meteen foam bandjes monteren?
    Het is niet erg gebruikelijk dat nitrorijders met rubber bandjes rijden?

16. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Rubber is met 40 euro een set veel te duur en vereist toch meer controle over de auto. In Engeland hebben ze geloof ik nog een rubber spec klasse.

Foam is met een 15 euro een set en een dezelfde rijtijd goedkoper, geeft veel grip en vereist minder onderhoud.

17. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Dus over het algemeen gezien zou je met foam een betere controle hebben over je auto?
    Ik heb afgelopen zetrdag met rubber banden van Gerlof gereden,dat beviel best goed maar ik mistte inderdaad grip.
    Nu zijn mijn rijkunsten natuurlijk ook niet om over naar huis te schrijven,maar dit zou met foam al beter kunnen zijn begrijp ik?
    Als we spreken over een set,hebben we het over twee stuks, right?

18. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Foam geeft heel veel meer dan de standaard kyosho, onder de Vone-sr die ik hier heb leken wel driftbanden.

19. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Dan ligt het dus niet aan mij dat ik steeds achterste voren stond met de std bandjes :D
    Dat is wel aardig voor om de deur maar als het wat sneller gaat heb je helemaal geen controle meer.

20. wildcard

wildcard

Lid geworden:
    19 feb 2007
    Zelf heb ik altijd met 26mm/37shore voor en 30mm/40shore achter gereden. Als de wagen ook nog goed is afgesteld, is er goed mee te rijden. Maar praat eens met de jongens die de KWC rijden. Die rijden/reden ook met rubber en komen daar ook goed mee weg. Mijn ervaring is dat foam beter rijd dan rubber.

Deel Deze Pagina