Mijn kyosho FW-06

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Tovos, 9 sep 2011.

1. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Precies,wildcard,dat heb ik gedaan echter niet zo diep er op in geweest.
    Zo wist ik niet eens wat shore was en ook niet dat er verschil in voor en achterbanden is.
    Ik heb wel een goed gevoel bij ATS,betaalbaar,overal te verkrijgen en volgens mij wel ok, right?

2. wildcard

wildcard

Lid geworden:
    19 feb 2007
    Ik rij zelf ook op ATS. Helemaal niks mis mee.

3. mark0126

mark0126

Lid geworden:
    15 feb 2005
    Kom anders naar Apeldoorn komend weekend, we rijden daar de euro finale van de KWC.
    Daar zie je dus alleen maar kyosho auto's in actie en we helpen je graag verder in deze wondere wereld;)

M.v.g. Mark

4. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Ook ik zal er zijn.....

5. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Omdat ik me voorgenomen heb om volgend seizoen goed genoeg te zijn voor de KWC,heb ik de intentie om aankomend weekend een kijkje te komen nemen en wat handjes te schudden,zal dan zaterdag zijn,zondag andere verplichtingen.
    Sorry Mark,ik kon vandaag niet komen,moest eerst een auto repareren :D
    en mijn kleine man was niet lekker...dus...helaas :(

Maar zoals gezegd was ik zaterdag redelijk tevreden...jee als je ziet wat er allemaal aan uitrusting megenomen wordt!
    Gewoon komplete werkplaatsen met reserve autoos en delen...
    Kom ik aan met mijn mini koffertje in de ene en mijn auto in de andere hand

Hmmm....es kijken voor foam, wie dat t goedkoopste kan aanbieden...

Laatst bewerkt: 18 sep 2011
  6. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Net even een poosje gereden nadat ik mijn achter ophanging heb vernieuwd met verenstaal,dank voor de tip Roelof, autootje rijd weer goed.

Echter met mijn stuurmanskunsten zit een ongelukje in een heel klein hoekje,zeg maar gaatje:(
    Nadat ik op het mooie gladde asfalt de FW eens flink de sporen gaf heeft ie zeg maar een salto gemaakt,daarbij is mijn heveltje van de rem losgeschoten,gelukkig verder geen schade als alleen een deuk in mijn ego:D
    Nu had ik even geen gereedschap bij dus maar effe los er in gedaan,echter geen remmen meer!
    Nu thuis de zaak weer in elkaar gezet effe proefje gereden maar niks hoor,geen remmen!:(

Nu zou het zomaar kunnen dat er verloop is gekomen in de afstelling van de rem?

Hoe los ik dit op? Alles uit elkaarhalen?

7. djiewie

djiewie Guest

ton, doe even een fotootje van de rem en stangetje kunnen we even meekijken. Anders is het moeilijk raad geven of morgen meenemen naar Marc.

8. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Ik doe even een fotootje trekken,maar zoals ik nu zie werkt de rem wel weer alleen is de afstelling niet helemaal goed denk ik.
    Zoals je hieronder ziet staat de rem neutraal,het stangetje waar ik over sprak is niet die aan de servo arm zit maar die aan de 2 speed, deze was los geschoten,verder niets stuk zo te zien.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. mark0126

mark0126

Lid geworden:
    15 feb 2005
    Neem hem morgen mee als het lukt dan kijken we wel even;)

M.v.g. Mark

10. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Als je naar onderstaande foto kijkt zie je dat ik volle rem geef,ik heb het idee dat de rem strakker moet maar heb geen idee hoe je dit afregeld.

11. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Op deze foto zie je dat ik vo gas,dus rem los geef,is het niet zo dat de "slag"tussen volle gas en volle rem erg groot is.
    Ook heb ik gezien dat er wel een grote vrije slag in de rem zit.
    Als je neutraal hebt kan ik de remarm wel 0,5 cm bewegen eer die aangrijpt op de remschijf,dit zal te maken hebben met de bewuste vrije slag? Hij lijkt trouwens ook te remmen tegelijk met volgas?

12. djiewie

djiewie Guest

Ton er zit een draaiwieltje aan die stang. Die kun je iets aandraaien. let er op dat die met neutraal stand van de servo niet al remt. Of het staafje iets verder door die vertikale stang door zetten. Dan is de remhendel zelf iets korter en gaat die eerder remmen. probeer maar even het laatste zou ik zeggen

je mist volgens mij een inbusschroefje waar die remhendel mee vast zit of niet/

13. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    JW, dat lijkt wel zo dat ik het schroefje mis,maar dat zit er gelukkig wel degelijk in.
    Ik heb de remhendel nu 0,5 cm verzet en nu lijkt ie goed te werken.
    Is het geen idee om een veertje achter het remhendel te monteren zodat ie altijd in neutraal schiet zodra je stopt met remmen?
    Morgen ochtend maar even proefritje doen,thanks JW,nu hoef ik geen rugzak mee morgen :D
    Trouwens,ik zie dat de remvoering los is van het remzadel,nu weet ik dat bij 1:1 dat geen goed idee is,hoe zit dat bij de modelautootjes?

14. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Een veertje om de rem altijd naar neutraal te krijgen is niet nodig, waarschijnlijk heb je al veertjes tussen de remplaten zitten maar ook zonder zal de rem weer los gaan lopen.
    Mocht je een veertje op de remstang willen maken moet je er ook een stootblokje bij maken dat de stang netjes in het midden blijft staan.

15. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Roelof, dat weet ik niet of er veertjes tussen de remplaten zitten,heb het nog niet los gehad zover.
    Mij lijkt dat je met een veertje een wat snellere reactie krijgt op het loslaten van de rem en dus het aanloop effect uitschakelt?
    Ik zie trouwens geen sporen op de remschijf dus misschien is het helemaal niet nodig een veertje te monteren?
    Toch blijf ik het raar vinden dat de voering los van de platen zit hoort dat dan niet aan elkaar te zitten?
    Hoeveel speling tussen voering en remschijf is gebruikelijk? iets van een milimeter ofzo?

16. mark0126

mark0126

Lid geworden:
    15 feb 2005
    De voering wordt normaal gesproken vast gelijmd op de platen met secondelijm.
    Hoeveel speling er tussen zit is een kwestie van gevoel.

M.v.g. Mark

17. beerend

beerend

Lid geworden:
    8 sep 2009
    orgineel zitten de remvoeringen niet geplakt maar gewoon los
    :)

18. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Vanavond even mijn verse Matrix foambanden geprobeerd.
    Mark0126 is zo vriendelijk geweest deze evenop zijn mooie machientje voor me af te draaien met 2 graden camber. nog bedankt,Mark!
    Onder de FW06 passen 30 mm achterbanden,maar dan moet je de rand van het linker achterwiel iet verder afronden zodat ie niet aanloopt op de radiobox.
    Op de vooras gewoon 26 mm gehouden
    Ik moet zeggen een wereld van verschil,zelfs op het vuile industrie terrein hier.
    Echter heb ik nu al een "hap" uit de rechter achterband.
    Ik heb geen botsingen gehad of over iets scherps gereden.
    Zou dit aan de matrix banden kunnen liggen?

19. mark0126

mark0126

Lid geworden:
    15 feb 2005
    Dat kan met elke band gebeuren. Misschien moet je wat meer camber geven.

M.v.g. Mark

20. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Auto staat nog in fabrieksafstelling en zonder set up systeem zal dat meer camber geven misschien een beetje lastig worden?
    Is er een manier om dit te meten?
    Blijf het raar vinden dat er zomaar een stukje uit de band vliegt.
    De andere banden hebben een mooi slijtage patroon,dus de afstelling is imo wel in orde.
    Nu rijd de auto nog niet zo goed als ik zaterdag heb gezien,maar dat komt wel.
    Om ook meteen even de afstelling door te nemen :
    Als ik vanuit stilstand volle gas optrek dan heb ik een mooie rookpluim,schakelt lekker naar 2e gang nog steeds blauwe rook,als ik dan zo,n 70 meter rij heb ik nagenoeg geen rook meer.
    Gas los afremmen,optrekken weer mooie rook. Heb ik dan genoeg smering?
    Ik rij met 16% tornado oil plus
    De buitenzijde van de body is na een poosje rijden wel vet van uit de uitlaat.
    Dit zou imo wijzen op voldoende smering?
    En...een industriegebied is natuurlijk geen circuit.
    Even over de beschadigde band....deze maar gewoon afrijden op het industriegebied of toch maar meteen vervangen?

Laatst bewerkt: 24 sep 2011

Deel Deze Pagina