Mijn Losi 5ive-T

Kom er net achter dat die rode lijnen ook verdwijnen op de motorkap als die grote sticker eraf gaat. En 40 euro voor een nieuwe set is me wat te gek. Net de volgende update erin geprutst, de Savox servo ter vervanging van de stuurservo. Rottige inbus van de aan en uitknop dolgedraaid natuurlijk. Gelukkig mezelf gister een Dremel kado gedaan. Ook weer opgelost.

die rode lijnen kon ik nog (redden) door die los tesnijden met een scherp mesje!.

heb 2 keer een schroefje dol gedraaid van de losi.

kon ze toch vrij makkelijk los draaien,met de grabit,zeer handig moet ik zeggen,echt binnen een paar seconden eruit.

Grabit | Met Grabit verwijder je snel en eenvoudig beschadigde schroeven en bouten.
 
is mij gelukt om die rode lijn te redden.

GroteFoto-6UWMTWGB.jpg
 
Hmm. Beginnersvraag: Als ik naar links stuur blokkeert hij op maximale stuuruitslag, als ik naar rechts stuur lijkt er ruimte te zijn voor meer stuuruitslag. Dit had ik met de 'oude' servo maar ook met de nieuwe Savox servo. Om het geheel rechtuit te laten rijden heb ik 4 'tikken' op de DX4S moeten corrigeren. Ligt de oplossing in het een tandje verschuiven van de servobeugel? Of zie ik iets over het hoofd?

Edit: de afstanden op de turnbuckles zijn hetzelfde volgens de schuifmaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk inderdaad dat de servo niet helemaal neutraal stond toen het servo arm er op ging, of dat het servo arm niet helemaal recht erop zat/zit.
 
Je heveltje los halen , zender aan , auto aan , trim op nul zetten , dan monteren .

Je kunt ook links en rechts expo verstellen . even je boekje van de zender lezen . ;)
 
endpoints in de zender instellen.
Officieel, als de hevel goed recht staat en het ontwerp klopt, zou links en rechts hetzelfde moeten zijn.
maar soms heb je een hevel waar het niet mee lukt.

Let wel op: als hij vastloopt op het eind van de slag, sloop je de servo.
kan zelf in een paar tellen gebeurt zijn, daar kunnen ze nl echt niet tegen.
dus endpoints van de servo instellen in de zender, of gaan dremelen tot het wel goed gaat.
zeker op de stuurservo, die gooi je stiekem nog wel eens in de hoek..
 
hoi, even een vraag waar heb je die trekstarter verlenger gekocht/besteld ik ben daar naar op zoek maar ik kom hem nergens tegen.gr roy.
 
ieder die een bigscale bedient,weet trouwens ook,eerst auto uit dan zender.
trouwens rijd al jaren bigscale met spektrum,alles is nog heel !!!

omdat je volgens de regels eerst je auto moet uit doen,en dan pas de zender,maar voor het (gemak) kan het natuurlijk ook anders.

oh ja je had jaren lange ervaring , dan snap ik ook de tegenstrijdige berichten ..
had precies het zelfde,en alles getest!!! ik maakte me ook zorgen over die 3A4 sec,en ja,ik had ook contact met spektrum gezocht!

en wat was hun uitleg omtrend het signaal wat nog langer wordt uitgezonden ook al is de zender uit ?

waarom een killerbee? , als je goede apparatuur gebruikt , en ingesteld is, heb je geen killerbee of killswitch nodig , enkel een failsafe is voldoende .
Even een "hollands" voorbeeld: ik koop een auto van ruim 1000 euro en ga dan besparen om het meest belangrijke,nml. de zender en koop een zendertje van circa 10 % van de aanschaf auto .
Ja dan heb je , om telkens niet met samengeknepen billen te gaan staan, omdat je auto er van door kan gaan , een gizmo van 15 euro nodig en vertrouw daar blindelings op .
Ik zie die gizmo's het meest bij de spektrum rijders , hmm waardoor zou dat nu komen ?????

suc6
 
motorsports je heb helemaal gelijk,
daar wil ik het bij houden!!

ps,ik heb geen slechte ervaring met de spektrum zenders die ik nu in gebruik heb.
gebruik zelf spektrum zenders voor ( modelvliegtuigjes) daar ook geen problemen mee.

maar jij hebt meer ervaring,dus mijn gelijk krijg je!!!!!
 
motorsports je heb helemaal gelijk,
daar wil ik het bij houden!!

ps,ik heb geen slechte ervaring met de spektrum zenders die ik nu in gebruik heb.
gebruik zelf spektrum zenders voor ( modelvliegtuigjes) daar ook geen problemen mee.

maar jij hebt meer ervaring,dus mijn gelijk krijg je!!!!!

Waarom dan een killswitch ? En de spektrum ontvangers van vliegtuigen zijn toch iets anders opgebouwd qwa ontvangst ? En vliegen die ook door als je de zender uitzet ?

En wat was het antwoord van spektrum ?, ben erg benieuwd ..

Beter de mx12 houden voor je autootje dan de spektrum ...,

Suc6
 
Hoezo niet ?, dan moet je ook niet dingen beweren die je niet kan onderbouwen...
Wat is nu makkelijker om even het antwoord van spektrum neer te zetten op jouw bevindingen dat de zender "na ijlt" .
Maar zoals je zelf zegt daar ben je te volwassen voor met je "schat"aan ervaringen .

Suc6.

Dan maar terug :ontoppic:
 
Waarom dan een killswitch ? En de spektrum ontvangers van vliegtuigen zijn toch iets anders opgebouwd qwa ontvangst ? En vliegen die ook door als je de zender uitzet ?

En wat was het antwoord van spektrum ?, ben erg benieuwd ..

Beter de mx12 houden voor je autootje dan de spektrum ...,

Suc6

De MX12 gaat sowieso het pand verlaten. Als de DX4S me niet meer bevalt en ik weer terug wil naar stick zal het wel een DX7 of DX8 worden.
 
Hoezo niet ?, dan moet je ook niet dingen beweren die je niet kan onderbouwen...
Wat is nu makkelijker om even het antwoord van spektrum neer te zetten op jouw bevindingen dat de zender "na ijlt" .
Maar zoals je zelf zegt daar ben je te volwassen voor met je "schat"aan ervaringen .

Suc6.

Dan maar terug :ontoppic:


je bent toch de spektrum kenner,je kraakt spektrum af,dus je weet het beter toch?
tegen betweters moet je nooit tegen in gaan is me geleerd.)je moet ze in hun waarde laten geloven).

mails van spektrum bewaar ik geen jaar in me mail box( dat ter info).
ps,ik gaf alleen antwoordt op het 3a4 sec verhaal,omdat ik dat ook had mee gemaakt.( met de spektrum Dx3R)
 
je bent toch de spektrum kenner,je kraakt spektrum af,dus je weet het beter toch?
tegen betweters moet je nooit tegen in gaan is me geleerd.)je moet ze in hun waarde laten geloven).

mails van spektrum bewaar ik geen jaar in me mail box( dat ter info).
ps,ik gaf alleen antwoordt op het 3a4 sec verhaal,omdat ik dat ook had mee gemaakt.

ach we kunnen zo nog wel even doorgaan , en dat van die betweters , tsja die ken ik ook hier .
Maar jammer dat nu na een jaar deze wisseling is geweest met spektrum,mede omdat dit wel leuke en goede info is voor andere spektrum gebruikers die een killerbee willen monteren...

Grappig dat spektrum dan toegeeft dat ze een ondeugdelijk product verkopen , wat ik uit jouw verhaal lees :wink:

Maar goed je bent te vrede met je spektrum zowel vliegend en rijdend dus houden zo , veel suc6 met je hobby ....

wederom weer on-topic
 
Goed, we laten het zender/ontvanger verhaal maar even voor wat het is. Het moet wel een beetje gezellig blijven. De volgende update's zijn binnen.

Als eerste een voorruit:

_vyr_3103sm125_zps289ad019.jpg


Daarnaast nog een halve achterruit voor het hoge gedeelte:

ffrc1_zpseca653dd.jpg


Deze ga ik eerst nog even zwart maken. Met de trekstartverlenger erbij is hij nog prima te starten. En heb nog wel wat stickertjes liggen om een en ander op te vrolijken.

Daarna deze ook nog even zwart maken:

L5T012__09063134255412412801280_zps266cec04.jpg


En de onderstaande dopjes ook maar es testen:

L5T014__44212134255552912801280_zpsddc26702.jpg
 
Back
Top