Mijn vlieg ervaring van vandaag

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Willem P, 29 jun 2009.

1. JHvdK

JHvdK

Lid geworden:
    15 okt 2006
    Heel even ongelofelijk off topic, maar ik waag het erop.

Arjan, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Maak er een mooie dag van !!!

Groeten, JH

2. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    en net weer thuis . vanaf 1100 uur in en om de lucht gehangen tot een 1615 .

met de metrick heerlijk thermiek genomen 3 vluchtjes mee gemaakt 1 van een 53 minuten en 3 maal terug omlaag moeten helpen .
    daarop volgend 1 van 46 minuten , waarvan ik in het begin dacht het wordt niks en op 40 meter een lift gevonden die wel doorging tot een meter of 300.
    3e vluchtje was een 31 minuten met enkelt laag bij de grond thermiek (lees tussen de 60 en 170 meter thermiek )

tevens lekker met de yak3 gevlogen en de aero 400 is een bouwpakket geworden .

3. Lindert

Lindert

Lid geworden:
    12 nov 2009
    Vandaag afscheidsvlucht van mijn EZ gemaakt (gaat naar nieuwe eigenaar)
    Na 1 klim naar een 150 m boven een boer gaan hangen die zijn land aan het omploegen was. Ja daar had ik een hele mooie bel gevonden en na 5 min bijna uit het zicht. Dan maar naar beneden gehaald om weer in de bel te kruipen :D, Ik had mijn horloge mee, en ik heb 1.37 uur gevlogen op 1 klim. Fijne afsluiter van de dag!

4. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    als jeen dx6i hebt ,heb je een tijdklok in je zender .

5. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Dank u, en da's wel gelukt ja. Ik ben vanochtend met vrouw en kind naar de Ginkelse heide getogen; daar ben ik tegenwoordig ook lid. Familie ging wandelen naar de schaapskooi en zo, ik heb een poosje lekker gevlogen met mijn ASW20 en Cirrus 75.

ik dacht dat ik alle soorten thermiek wel zo'n beetje had gezien maar op de hei...bizar gewoon. Héérlijk gevlogen, eigenlijk alleen landingen gemaakt om even wat te drinken en te kletsen - je kon gewoon de hele tijd boven blijven.
    Wat een feest :)

6. Rick R

Rick R

Lid geworden:
    17 jun 2008
    Ook hier lekker gevlogen vanmiddag. Het zag er al goed uit toen ik naar m'n veldje liep. Grote groepen meeuwen als een gek draaiend op relatief lage hoogte. Camera op de neus geplakt en snel met de Easy-Star omhoog. Motor hooguit 30 seconden aan en zweven maar.....heerlijk!! Helaas stond de wind weer eens haaks op het veld dus moesten de ''echte'' zwevers binnen blijven. Binnenkort toch maar eens een zwever van elektro gaan voorzien, lijkt me toch erg makkelijk;)

Vliegse iedereen!

7. lecraM

lecraM

Lid geworden:
    9 aug 2009
    ah hb gefeliciteerd :)

ik heb vandaag ook lekker gevlogen, had nog wat stuurkabels lengte afgesteld zoals ik de vorige keer getrimd had, en heb met 0 trim en subtrim mooi getrimd gevlogen.
    stevige thermiek, heb er erg hoog mee gezeten (stabilo onzichtbaar hoog, kielvlak een beetje zichtbaar nog) en, de propeller past heel mooi. was tof :)
    trouwens de V-stelling van de vleugel, is behalve stabiel ook zeer goed zichtbaar (beetje dat effect van 2.4 Ghz antennes onder een hoek voor de besturing).

8. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    vandaag de dlg's weer uitgelaten. Was gezellig, 6 man op dlg veldje in annen. 2e startje wat ik maakte direct al een vlucht van 30 minuten. Zo meerdere lekkere vluchten gehad. al op metertje of 250 a 300 hoog gezeten. Paar keer gewoon de kist kwijt omdat deze te hoog zat, en ik heb nog een goed zicht. Paar keer ull up last down gevlogen, ging eigenlijk verbazingwekkend goed gezien het nivo van de groep. lekker daggie :)

9. jasperdlg

jasperdlg

Lid geworden:
    11 dec 2008
    ik heb vandaag ook met mijn neon dlg gegooit paar keer inde bel met buizerds en in de verte verticaal draaiende zwevers, in de thermiek. Was een prima dagje om te zweven heerlijk!

10. Lyckele

Lyckele

Lid geworden:
    20 okt 2007
    Zo even een foto's er bij...

Grt Lyckele

11. loeki

loeki

Lid geworden:
    19 mei 2009
    Ook ik vandaag lekker aan het thermieken geweest met de varta-fly.
    Ondanks het vrij hoge gewicht (vlieg nog steeds met niMH) toch aardig wat belletjes kunnen pakken!
    Leuk om te zien dat het oude spul het nog prima doet!:p

12. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Vandaag mijn 2.5m FVK Impulse II ingevlogen die ik gisteren voor een mooi prijsje in nieuwstaat heb overgenomen. Was voor de kist de eerst vlucht in ruim 1.5 jaar tijd. Ook deze kist is nog uitgerust met 8 cell nimh accupack. Klimt aardig maar daar moet wel brushless in komen. Ondanks dat een paar mooie bellen gehad en 1x bezoek gehad van een buizerd. Kist zweeft goed en klimt super in de thermiek. Kortom schot in de roos! En met de paarse doorzichtige oracover op alle vleugels een mooie verschijning.

http://www.fvk.de/Gro%DFe%20Bilder%20Modelle/Impuls%202.jpg

Fijn kistje en na een paar jaar motorkist en heli toch weer terug naar mn modelvliegzweef (F3J) roots. Bijna vergeten hoe lekker thermieken is! Brandstofheli verkocht en 2.75m brushless DG-1000 is in aantocht! :)

Groeten Merlijn

Laatst bewerkt: 27 mrt 2011
  13. MaartenX

MaartenX

Lid geworden:
    2 okt 2008
    Lyckele bedankt, het was een super middag!! En dat we er nog vele mogen krijgen!!

14. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Op het veld van G@E was ik tot mijn verbazing de enige modelzweefvlieger, maar het was lekker thermisch. Gethermiekt met de Geier en de Ellipsoïd, tussendoor ook nog een paar rondjes gevlogen met de Tiger Moth. Wat een leuke dag!

15. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Vandaag mijn eerste lekkere belletjes van het jaar gepakt (ligt aan mij dat het niet eerder is gebeurd, niet aan het weer). Het was lekker rustig, dus ik heb de Sunny meegenomen. Die heeft prima dienst gedaan om de bloeddruk weer wat te verlagen na een nogal spannende B737 takeoff. Lekker geknoeid met een rubber liertje, paar belletjes gedraaid, genieten!

16. Han Veldhuis

Han Veldhuis

Lid geworden:
    27 apr 2003
    zondag was het stralend mooi weer, ook in Nijverdal. paar leuke vluchtjes gemaakt,
    helaas zeer weinig thermiek, we konden amper iets klimmen langste vlucht 25 minuten
    zaterdag ging het beter toen heb ik bijna de opgegeven reikweite van mijn zender gehaald ;-)

17. Lyckele

Lyckele

Lid geworden:
    20 okt 2007
    Dit was nog van zondag, heerlijk gevlogen met de Eon600 zweef en de spirit. Thermiek genoeg ;)
    Club genoot Tjalling had zijn maiden met de spirit. Was gelijk in een bel gestart en weg voor minstens 35 min.
    Hij had gelijk een mooie oefen vlucht voor de spirit-cub.

Hij moet er aan geloven, Maiden time!! ;)

Trotse eigenaar Tjalling met zn ge-maidende spirit!!

Grt Lyckele

Laatst bewerkt: 30 mrt 2011
  18. Rick NL

Rick NL PH-SAM

Lid geworden:
    18 apr 2008
    Hallo Lyckele,
    Waar vlieg jij? In de buurt?
    Rick

19. Lyckele

Lyckele

Lid geworden:
    20 okt 2007
    Hoi Rick,

Ik vlieg in Soest, bij mvc-otto. Ons veld ligt aan de ap hilhorstweg te soest( zie Hoofdpagina - MVC Otto Lilienthal - Soest ) Alleen op dit moment vliegen wij op een andere locatie omdat het broedseizoen begonnen is voor de weide vogels. Duurt meestal van eind maart tot begin mei.

Grt Lyckele

20. Rick R

Rick R

Lid geworden:
    17 jun 2008
    De Wite Fan Rozema

Vandaag vroeg vrij, de wind stond goed (en hard) dus met ''De Wite'' naar mijn vaste veld. Door de harde wind aldoor flink hoog van de lijn gekomen. Uiteraard geen bruikbare thermiek dus lekker raggen en de kist beter leren kennen (flaps ed)
    Het is echt een super kist, heeft echt F3J ''roots'' Erg blij dat ik hem voor dat prikkie heb gekocht!

Enjoy

Groeten Rick

ps: Let niet op de tijd en datum!

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina