mijn zoom 450

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door baileys, 25 mrt 2007.

  1. baileys

    baileys Guest

    dat is zeker niet duur
    en vlieg het ook geweldig
    waar heb je ze gehaald,,

    jammer genoeg kan ik niet vliegen :( :( :(
    ga wel even motorrijden
    krijg je ook adrenaline van
    morgen gelijk dervo's halen

    greetz
     
  2. Maybe

    Maybe Guest

    Gekocht bij Homeflyer

    Gisteren vier EVO20 2150 ermee leeggevlogen en naar mijn mening vliegt het gigantisch :D

    Om :sniper: vliegjes er beter af te vegen heb ik m'n Topblades in speciale (International Yacht Line) Teflon gezet

    Verder heb ik m'n tailrotor blades gepolijst met speciale (SeaShine) pasta en daarna in de Teflon gezet.
    M'n talblades zijn nu zo glad als een aal :D
     
  3. Maybe

    Maybe Guest

  4. baileys

    baileys Guest

    is het geen plaatje

    mooi ding man,,,
    heb ook nog even wat foto's gemaakt

    [​IMG][​IMG][​IMG]
     
  5. baileys

    baileys Guest

    niet gelukt
     
  6. TrexzNL

    TrexzNL

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    144
    Locatie:
    Drachten
    mooie zoom, maybe !
    jammer, bail, probeer ze eens op http://www.imageshack.us te zetten?
    btw, komen de connectors bij de motor/esc/accu set? offf moet je die ook nog apart kopen :wink:
     
  7. Crash-Expert

    Crash-Expert

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Lelystad
    voor de motor zitten ze er wel bij. 3 paar kleine goudcontact stekkertjes met krimpkous.
    voor de accu aansluiting zit niks bij om zo denk ik de keuze van de gebruiker vrij te houden.
     
  8. Crash-Expert

    Crash-Expert

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Lelystad
    ik heb trouwens een probleem met de tracking.
    het ene moment blijft het goed de andere zit het ene blad ruim 4 a 5 mm hoger als de andere.
    en krijg het maar niet weg. plus als ik een stickinput geef dat je de bladen ziet springen van hoog naar laag wat gepaart gaat met hevige viberaties.
    dit is sinds ik een nieuwe spindleshaft erin heb gezet.
    zou het kunnen komen door de o-ringen? aangezien dat ook wel erg soepeltjes is. ( duel o-ring headblock oplossing? )

    bovenstaande met standaard setup en houten bladen. throttle max op 80 %
     
  9. Maybe

    Maybe Guest

    @Crash-Expert,

    Een pasklaar antwoord kan ik je hierop niet geven :(

    Neems eens contact op met Dennis van Promodels (Protech).

    BTW met welke zender gebruik je?
     
  10. Crash-Expert

    Crash-Expert

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Lelystad
    gebruik de mx-12 als zender.
    servo's heb ik nu 4x robbe fs-60.
    linkjes in 2de gaatje van binnen en servo travel op 75%.
     
  11. baileys

    baileys Guest

    zo'n blok erkt wel
    ik had het zelfde en nou niet meer
    heb jeje spindele wel goed in het midden
    gehouden ,
    zelfde afstand ,,

    ben even aan het kijken wat voor servo's erin gaan
    bij de allebei de heli's

    groetjes bail
     
  12. baileys

    baileys Guest

    nou ik heb me servo's besteld
    voor me heli's

    het zijn toch weer robbe geworden
    de fs 61 bb carbons
    gaan niet zo snel naar de kloten
    heb er 6 besteld,,

    laat het weer weten als ze er zijn
    doe ik even een bouw
    ertussen door van de beide heli's

    groetjes
     
  13. Crash-Expert

    Crash-Expert

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Lelystad
    spindleshaft zit goed maar alsnog is hij te soepel ipv stug.
    ik kan proberen om tussen de lagers en het plastic busje een ringetje te doen zodat de o-ringen beetje strakker in de headblock
    worden gedrukt. anders wordt het toch de duel o-ring headblock bestellen.

    ben benieuwd over de servo's hoe die gaan presteren.
    moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen problemen heb met de fs-60. (even afkloppen :p)
     
  14. baileys

    baileys Guest

    ja dat had ik ook met s3107
    gingen ook naar de piieep,,

    maar ja,,

    over de spindel je mag altijd iets speling hebben
    maar neit te veel
    miss. zijn die ringen wel een goed idee
    laat het even weten :p
     
  15. Maybe

    Maybe Guest

    Naar ik heb venomen doen de Hitecs HS-65MG het (ook) erg goed en zijn (behoorlijk) crashbestendig :D

    Om de zelfborgende moeren van de spindle shaft (T0502.011) vast te zetten, heb je twee 5.5mm dopschroevendraaiers nodig!
     
  16. Crash-Expert

    Crash-Expert

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Lelystad
    maar het lijkt me niet goed dat je het uiteinde van een rotorblad zonder al te veel moeite op de staart kan drukken met 1 vinger.
    8O toch maar ff de o-ringen vervangen en ringetjes ertussen proberen.
    dopsleutels is het probleem niet. heb er nog wel een zooi over van die multidopsleuteltjes die je bij tamyia auto's krijgt.

    we wachten af op vorderingen.. :wink:
     
  17. Maybe

    Maybe Guest

    Neen, dit lijkt mij zeker niet goed :(

    Net ff zo'n vinger proefje gedaan bij m'n Zoom 450 EP met ALU grips en KoK Composite 350mm Extréme Topblades.

    M'n blad einde, buigt amper 2cm naar beneden en dan moet ik al behoorlijk hard doordrukken.
     
  18. Crash-Expert

    Crash-Expert

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Lelystad
    nou. ik heb de o-ringen vervangen door mn ouwe zoom400 als donor te gebruiken.
    en het verschil zie je al tussen de ringen. die van mn 450 zijn lijkt wel uitgedroogd en brokkelig tegenover die van de 400.
    en heb 2 ringetjes bij de spindleshaft gedaan (tussen de lagers en het borgmoertje).
    wat resuteert dat ik de strakheid zelf kan instellen.
    hoe vaster ik hem draai hoe stugger hij word wat resulteert in directere stuureigenschappen.

    en het probleem met de tracking is ook meteen verholpen.
     
  19. Maybe

    Maybe Guest

  20. rappy

    rappy

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Belgie Tessenderlo
    Hello,

    hou er rekening mee dat de officiele verdeler van KOK - Topblades voor Benelux in Belgie zit, prijzen zijn voordeliger dan je nu op hun site ziet.
    Een nieuwe website gaat wss volgende week online zijn, verschillende winkels gaan momenteel bevoorraad worden.

    Voor meer info mail info@topblades.be

    Een beperkte voorraad is reeds in stock.


    Groetjes

    Het Topblades team
     

Deel Deze Pagina