Mijnenjager Hr.Ms. Haarlem 1:50

full

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er keurig uit hoor,vind zulke schepen ook heel gaaf!Veel detailwerk,prima.
By the way,een ex-zwager van me was stoker op zo`n ding begin jaren tachtig,en was ook in de persische golf.

Groet John

OnrustSTOKER dan toch zeker, want die bakken gaan echt niet op stoom.

Dit is een stoker:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Gut zeg kerel, is dat taal van de marine.? ;)
haha, die spreek ik niet, ik sta met beide benen gewoon op de grond. :p en dan is de vertaling van stoker iemand die de ketels voorziet van brandstof en dan probeert druk te houden, zodat de machinist op zijn beurt de aandrijving kan laten werken volgens de wensen van degene die boven de telegraaf staat te bedienen.:D

wel leuk om dat woordenboek eens door te lezen.

Gut zeg kerel, is dat taal van de marine.? ;)
haha, die spreek ik niet, ik sta met beide benen gewoon op de grond. :p en dan is de vertaling van stoker iemand die de ketels voorziet van brandstof en dan probeert druk te houden, zodat de machinist op zijn beurt de aandrijving kan laten werken volgens de wensen van degene die boven de telegraaf staat te bedienen.:D

wel leuk om dat woordenboek eens door te lezen.

De Marine is toch altijd een apart volk geweest hoor.
Had Fam die er ook bij hebben gezeten.
mvg
Frederik

Op 26 augustus een dergelijk onderwerp beginnen ;)

precies 28 jaar terug bij de KM gegaan en daar een jaartje of 8 gebivakkeerd. Ook nog even kort op een mijnenjager gezeten, natuurlijk de HRMS Haarlem. Deze ging in, ik geloof 1990, naar de golf en vlak voor hij daar naartoe ging werd ik overgeplaatst naar een hydrografisch schip (HRMS Tydeman). Daar had ik al eerder op gevaren en daar was iemand uitgevallen en was iemand met kennis van de boot nodig.

Leuk om te zien dat mijn oude boot hier wordt gemaakt. Ik heb er alleen nooit op gevaren, ten tijde dat ik er op zat lag hij aan de kant.

Wat een mooi model!
Mijn vader heeft in de jaren 90 op de HMS Haarlem gevaren.
Ik heb mijn vader de foto's laten zien van je project. Je krijgt zijn complimenten!

Back