Mikado Logo 700

weet niet of dat hier al was gezegd. Maar kennelijk is de staartas ook gedempt net als de kop. Waarschijnlijk om trillingen te verminderen. Dus dat is wel iets nieuws voor een 3D heli denk ik...

Heb zelf het idee dat deze versie (hopelijk is productie versie lichter en eleganter) toch een hoop onnodig gewicht meesleept.

Ik herinner me nog niet zo lang geleden deze aankondiging:

Uploaded with ImageShack.us

Dit ging toch over een 700 en niet een vette 800. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit hele 800 verhaal niet echt zo gepland was, eerder een gevolg van de testen.
In de posts van Dahl op runryder lees je dat ze eerst geprobeerd hebben om dit ding op 12S te vliegen met 713mm blades. Maar dat bleek niet goed te vliegen, veel te zwaar en log, voelde aan als een 700 met 600 blades en motor.

logo xxtreme NO CANOPY - Page 2 - RunRyder RC Helicopter

Ook zie ik in een post van Bas deze setup voor de nieuwe Logo (gepost in feb 2011), ook hij was blijkbaar van plan om 'm als 700 te vliegen
http://www.modelbouwforum.nl/threads/mikado-logo-700-a.114761#post2029076

Waarschijnlijk komt er ooit wel een echte Mikado 700...

Laatst bewerkt door een moderator:
ik lees op veel forums dat men over het algemeen teleurgesteld is in het design van de xxtreme dus niet alleen in het formaat. Ook ik vind hem er niet top uitzien, maar dat zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van het design zelf. Als Kyle er zo hard 3D mee kan vliegen dan is het echt wel goed.

Bovendien denk ik dat mikado toch (weer?) een nieuwe trend heeft gezet met een 800 size en dat andere fabrikanten zullen volgen.
Wie had er immers een paar jaar geleden gedacht dat er nu massaal met 700size elektro gevlogen wordt !

Bas
ps. 14s lipo is (nog) niet toegestaan in de nieuwe 'officiele' 3D klasse dus ben benieuwd hoe ze daar mee om zullen gaan (zie dit draadje : [135042] freestyle-3d-f3n-nu-wereldklasse)

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, smaken verschillen persoonlijk is het niet mijn stijl maar de meeste meningen zijn gebaseerd op foto's en filmpjes. Ik denk dat als je deze heli in het echt ziet dat het toch echt wel een indrukwekkende heli is.

En waar is het eind....nu weer een 800 size heli, waar vliegen we over 5 jaar mee??

ja het blijft zich natuurlijk doorontwikkelen.

Op de 3D masters zal Kyle met de xxtreme gaan vliegen en kunnen we hem live aanschouwen, ik weet nu al dat iedereen uitzinnig zal zijn !

Bas

Back