MikroKopter L4-ME: Wat luchtfoto's...

Discussie in 'Multicopters' gestart door PIR3lly, 24 jun 2010.

1. horstefan

horstefan Guest

Dank je!
    ik gokte meer op een softwarematige oplossing, als ik weer een bestelling plaats zal ik zo'n bordje meebestellen!

2. horstefan

horstefan Guest

Ik merk bij de WI-232 module dat de verbinding heel slecht is na ongeveer 40/50 meter, heb jij hier ook last van?

ik zag op diverse fora dat een 868MHZ antenne kon helpen... hoe heb jij dit opgelost? ik heb nu alleen 2 losse draadjes op de module gesoldeerd van 8,6 cm lang...

3. PIR3lly

PIR3lly

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Ik heb aan de mk zo'n ding met de korte antenne, maar voor de pc een speciale usb stick met extra grote antenne. Ben er al een keer zo'n 200m ver mee geweest met de koptertool en wat geprogrammeerde waypoints. Dat ging perfect.

4. horstefan

horstefan Guest

wel echte antennes dus, ga dan ook maar eens kijken bij conrad ofzo,
    ook de module aan de pc-kant heb ik zelf gemaakt, maar heb al oplossingen gezien waarbij deze ook in een cd-spindel zit

zitten ook magneetjes in waardoor hij op het dak van de auto of wat dan ook kan...

5. pardoez

pardoez

Lid geworden:
    3 mei 2007
    Waarvoor gebruiken jullie niet gewoon XBee, dan heb je gewoon een KM bereik, en kost ook niet veel meer dan bluetooth en/of WI-232..?

6. horstefan

horstefan Guest

WI-232 heeft (met speciale HF-antennes) tot 3 km bereik (line of sight)
    als je achter een huis vliegt gaat dit snel achteruit, en is de 1km van XBee nog maar ~300 meter waar WI-232 terugloopt naar ~900 meter,
    Een hogere bedrijfszekerheid in mijn ogen..
    (niet dat dat zoveel uitmaakt voor de WI-232 link, maar gewoon omdat het kan:) )

7. horstefan

horstefan Guest

Bedacht me ineens dat ik nog een draadloos WIFI camera'tje had liggen
    deze snel gemonteerd en jahoor, hij wilde zowaar meevliegen!

het is een beetje winderig dus vergeef me het "ruwe" sturen,
    p.s verwacht geen HD materiaal of geweldige beelden, maar voor een eerste poging ben ik er trots op :)

97-aqrw1nLs[/media] - First mikrokopter FPV flight!

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina