Ik vind de 3x kleinere vstelling beter... mooier ook... het is wat je verkiest... Je hebt veel vstelling nodig bij staartgestuurde kistjes als je ze wenbaar wil vliegen.
Bedankt voor de reacties! Ik bouw hem dan gewoon volgens tekening. Overigens bouw ik de buildup, nu nog naar 3x kleine V-stelling kan niet meer (maar is wel mooier).
mimi's in de mist/... En daar sta je dan..op mooiberg....zacht windje uit het zuiden ....mistig...gaat dat zwiepen wel lukken ?...je ziet namelijk geen drol.. Samen met LambertB die zijn Jeroen K mimi aan het uitlaten was. We hebben een half uurtje gezwiept....en wat denk je, van mijn 5 zwiepjes (koud!! dus we zijn na een half uurtje gestopt) heb ik bij 2 zwiepjes de BOT mini in een belletje gegooid.....boven het water ging er vanalles omhoog...en dan cirkelen tot bijna uit het zicht... Kek ! Geen gorilla's maar mimi's in de mist !!!
met het succes van gister dacht ik vandaag...nog maar es proberen. Na het 3e zwiepje ( ik controleer voor elke zwiep mn roertjes) laat ineens mn complete hoogteroer los....gewoon KLOinK !.....pew ...hup naar huis en plakken...weer een crash voorkomen denk ik dan.
Pfiew!!! En dat zit niet eens in de standaard preflight check!!! Mazzel zeg! Ik heb morgen een dag vrij genomen, ik hoop dat ik morgen mijn vleugeltjes kan gaan snijden!
Komt goed! Ik zal verslag uitbrengen ;-) Vandaag in iedergeval mijn winterpostal gevlogen en aangemeld, gevlogen met de Mimi semi solid 57 sec Steeds best mooie vluchtjes van rond de 90 seconden maar elke vijf zat er wel een mislukte bij, uit eindelijk was een serie met 57 seconden de beste serie Zenuw spelletje hoor, ik had op een gegegeven moment 3 x boven de 85 seconden en toen een met 32 seconden.... Arghhhh!!
Dagje vrij! Hola, Zoals belooft hier een update van een heerlijk dagje vrij! Vanmorgen eerst snel boodschappen gedaan bij de plaatselijke bouwmarkt Toen snel koffie en mijn snijbeugel gemaakt! Daarna begonnen aan de mallen uit 6mm HPL, dat was nog wel even een klus zeg!, ik heb me helemaal een versuffing staan zagen, vijlen en schuren, maar ook die klus is plat! Vervolgens uit een stukje mdf een paar snij mallen gemaakt zoals ook op de site van Loet staat. En toen was het zo ver, mijn eerste snijwerkje uit schuim! Als een kind zo blij! Het viel me eigenlijk reuze mee voor de eerste keer, je ziet wel wat variatie maar je voelt het niet! Natuurlijk. Kon ik nu niet meer stoppen en heb meteen al mijn paneeltjes gesneden! 29 gram is helemaal niet gek lijkt me!!!! Opruimen was wel even nodig! En nu zit ik heerlijk na te genieten.... Zou eigenlijk door de week niet meer drinken.... Maarja.... Top dagje!
ik kon dat schuim echt niet vinden, ze hadden alleen platen van 25 euro per stuk, dat vind ik teveel waar heb jij het gehaald?
Hoi joris, Ik heb het hier bij een dorps bouwmarktje gehaald! Ik kon ze zelfs per stuk krijgen! Ik geloof een euro of 6 a 7 per plaat Als je wilt kan ik een plaat halen en neem ik hem mee naar terlet, kom je ook?
Dat ziet er goed uit gast !. Eindelijk een waardig opvolger (geintje) Ennuh..per mimi draai ik er 2 flessen rose doorheen.... dus een drankje her en der is niet vreemd ! Ga zo door ! ik zit te "F5-en" de hele dag.
Mijn buildup vleugeltje schiet ondertussen ook aardig op. Beide vleugelhelften zijn klaar op wat schuurwerk na. Gisteren heb ik ze op de weegschaal gehad. Eerst de linkerhelft: 27,6 gram. Toen de rechterhelft: ook 27,6 gram! Het loont dus wel om je hout netjes over de vleugelhelften te verdelen... Ze kunnen eerdaags aan elkaar. Dan nog even licht schuren en daarna in de folie. Het einde is in zicht!
Dank dank!!! Haha, ja ik zat normaal ook op dat gemidelde, maar er moesten weer eens wat kilo's af, anders gaat het straks ten koste van mijn starthoogte! Massa traagheid en zo! Thanks!!! Ik hoop dat ik voldoende tijd heb! Alles is nog de eerste keer he dus het gaat nog wat traag allemaal
Waar blijven overigens de Mimi winterpostals? Tot nu toe ben ik de enige nederlandse inzending bij de mini's ik mag toch aan nemen dat de Mimi club hier nog wel even wat aan gaat doen toch? Moet toch het meest gebruikte toestel zijn! Vijf keer slingeren, je slechtste vlucht telt, ik zit op 57 seconden, ik weet zeker dat huey dat beter kan ;-) toch ? Je mag zo vaak proberen als je wilt, je vijf moeten wel in een serie zitten binnen 30 minuten