Ohhh bedankt voor de tip frans! Dan doe ik het op die manier! Ik was al bang dat er ouderwets hout op mijn hightech vleugeltje kwam in de vorm van een triplex schijfje.... Ik ga jou manier gebruiken!
En die koop je hier: https://www.snarenshop.nl/shop///daddario-pl009-losse-snaar-elektrisch-western 0,23 mm dus.
009 is .23 millimeter. Kun je beter naar een 010 snaartje vragen. Net ff slagje dikker. Voor mini gebruik ik gewoon de gebruikte snaren die ik van mijn gitaar afhaal. Werken ook prima
Tadaaaaa Kijk!! Verassing!!! Met wat kunst en vliegwerk heb ik vanavond vrij kunnen maken!!! Hij is klaar voor terlet!!! Helemaal top! Vlieggewicht zit nu op 163 gram! Ik ben erg benieuwd hoe het vliegt!!!
Wat een kekke mimi zeg ! Tot zaterdag, ik heb de bartbird ook gefixt dus naast de mimi gaan we ook fullsizen ! (En hopelijk veel leren van de ervaren dlg-ers)
Ik hoop dat het mooier weer wordt als vandaag voor jullie! Supervette mimi btw, echt leuk die disser he haha
Het was eigenlijk prima weer ! Enneuh deze mimi met sexy disservleugel vloog prima. Je hoort nu bij de grote jongens Niels
Zojuist mijn MiMi ingevlogen! Ik heb hem als "old school" semi solid versie gebouwd. 175 gram totaalgewicht. Ik snap nu meteen waarom dit kistje zo geliefd is, die korte bochtjes komt hij zo mooi door. Ook grappig dat je er loopings op 10 meter hoogte kan draaien. . Het zwaartepunt ligt ongeveer goed maar moet misschien nog wat verschuiven. Dat ga ik de volgende keer met windstil weer eens uitvogelen. Na een paar worpen wilde hij niet meer goed naar rechts sturen. Bleek dat de richtingroerservo los was gekomen. Die had ik met hotglue gelijmd. Bij de start komen er blijkbaar flinke krachten op het richtingsroer te staan! Ik heb de servo nu extra met balsa eromheen gelijmd. nog 2 vraagjes. 1) Ik zag dat veertjes een beetje uit de roeren waren gekomen verlijmen jullie deze? 2) Bepalen jullie het zwaartepunt van de Mimi ook gewoon met de duikproef? groet Takeoff
Goed bezig, gefeliciteerd. Mijn tip uit ervaring....controleer in den beginne voor elke zwiep of alles nog vast zit / goed werkt....bij twijfel stoppen en fixen. Scheelt je een hoop nieuwe mimi's 1. als de veertjes loskomen dan gewoon een klein drupje ca waar ze het hout in gaan, gebeurt wel eens. 2. zwaartepunt idd met duikproef, wel zeker weten dat hoogteroer en vleugel goed staan uitgericht Mijn ervaring na 11 mimi's, zwaartepunt rond 70mm van LE, en dan naar achter spelen....richting 80mm.....elke wijziging in zw punt eerst ff checken met een handstartje . Als je al spelend naar achter ineens een rodeo aan't vliegen bent, dan weer een een loodje erbij / cg paar mm naar voren. Bij deze mini's is een paar mm / paar gram een we-reld van verschil. (ook bij fullsize weet ik sinds gister )
vandaag weer paar uurtjes gezwiept, dat ding is echt geweldig, hij gaat veeeeel hoger dan mijn ander mimi achtig ding en zweven doet ie ook veel beter. heb eindelijk mn zender goed ingesteld, heb nu de startstand goed gezet en heb nu ook flaps (dit is mijn eerste 4 kanaalse vliegtuig, niet verwacht dat dat in de vorm van flaps zouden zijn lol ), dat is echt vet, met 1 meter hoogte met behoorlijk wat snelheid naar jezelf vliegen en dan mooi met de flaps remmen, geweldig! maar 1 ding had ik niet verwacht, ik was aan het vliegen en toen bij het zwiepen hoorde ik opeens KRAK!, zovlug mogelijk weer geland. nu blijkt dat ik tijdens het gooien het staartdeel kapot heb gegooid! en die had ik nog wel verstevigt met 2x carbon roving8O
Gefeliciteerd, je hoort nu bij de niet-als-een-mietje-gooiende-dlg-ers. Zo hard mogelijk zwiepen...en dan zo goed mogelijk repareren, geeft je uiteindelijk een fijne starthoogte. Kortgezegd;als alles heel blijft gooi je niet hard genoeg.
Hey joris, je vertelde dat de kern depron is? Ofwel neem je een andere kern ofwel zorg je ervoor dat je een dun carbon liggertje inbouwt. 0.8x3mm? Je kan ook altijd 2lagen glasmat proberen, maar dat levert veel gewicht op....
Ja, joris, ik zie aan de bovenkant van de roertje geen carbon...? depron is ok voor roertjes, maar wel aan beide zijden genoeg versteviging.
ws is de vraag al eerder gesteld, maar ik kan zo snel de nodige materialen voor de Build-up Wing. Waar vind ik het overzicht? op de site van f3k staan enkel de andere 2 varianten. groeten sjoerd
Dat klopt, er is geen materiaallijst van de build-up vleugel. die zul je uit de tekening moeten halen...
klopt, je moet dat van de tekening halen.. Ik ben toch ook maar weer begonnen met een nieuw vleugeltje....volgens mij de 12e ofzo...ik raak een beetje de tel kwijt Carbon liggertjes, disser weet ik nog niet, voor slijm...want die zit nog zonder mimi zwiepert. Wel opnieuw malletjes zagen uit formica.