Mini fpv octocopter!

Dat klinkt powerfull :)
Moet hier nu ook een grotere accu is vanwege de twee extra motoren, of vliegt u gewoon korter?

Deze test is gewoon op 2700mah (zelfde accu als m'n spider). Minuutje of 5-6 moet daarmee wel lukken. Dus ik kan zeker wel een grotere accu proberen en dan krijg ik er wel nog wat extra tijd uit

Deze is intussen wel al afgewerkt zoals vorige video laat zien maar heb er nog niet FPV mee gevlogen. Alles is op hold gegaan bij het ingaan van de winter en heb de spullen nog niet opnieuw uit de kast gehaald. Binnenkort zal ik alles terug uithalen en eens wat meer beginnen vliegen :-)

Overweeg een octo te bouwen met:

Naza en gps
20 Amp Esc simonk
2300 kv motor eachine
6 inch props
met gimbal en cam
3s batterij

wat denkt u allen?

Ik denk dat het zeker haalbaar is wat jij opsomt. Bij mij op 4S heeft hij power genoeg om een gimbal te dragen. Dan ga je wel de baseplate moeten aanpassen maar dat is rap gemaakt.

Op 3S heb ik deze setup nog niet getest.

Deze setup is ook gemaakt voor 5" schroeven. 6inch heb je langere armen nodig

Crashen is niet de bedoeling....de grotere houten octocopter is nog nooit gecrasht...de houten hexa wel (slechts vijf minuten mee kunnen vliegen).

Deze octo wordt van een kunststof, voelt direct al crashbestendiger aan dan hout...

Motortjes worden 2000kv met 6045 props. zojuist besteld..
Nu dus zo'n 2 weken wachten.

Ps. Idee is "gejat" van een storm 8 octocopter,

Crashen mag geen gewoonte worden.... Juist daarom een octo die ook vliegt indien een motor uitvalt.

Maar dit kleinere frame wordt gemaakt uit kunststof plaat. Diverse redenen om dit materiaal te kiezen.

De houten grotere frames wellicht ook uit kunsstof.

zie de link voor vliegkunsten met de octo's.

De eerste proefvlucht gevlogen. Formidable. Strak. Goed reagerend. Geen jello. Een maar: de pootjes van het landingsgestel komen in beeld.

Het landingsgestel wordt dus herontworpen.

Binnenkort beelden!

Indien iemand interesse heeft in deze mini octo, hij staat te koop. Heb er uiteindelijk nooit echt mee gevlogen wegens te weinig tijd, nu is het maar tijd dat ik hem doorgeef aan iemand met meer tijd :-)

Back