Mini H blackout

Welke lipo is dat? En wat is je setup verder. Lipo ziet er niet verkeerd uit als het 2208 motoren zijn alleen zou ik nooit voor zippy kiezen.

Gewicht zegt niet alles. Ik ben met een mini van 300gram begonnen op 2S en geindigd nu op 750gram :).
Meer gewicht is meer stabiliteit heb ik ervaren.

Wat is een beetje jullie vliegtijd in deze koude tijden ? Mijn setup, Cobras 2208-2000kv, ZTW 20A, FPV cam / immersionrc 600mw, zippy lipo 35C 1800mAh. Ik haal met deze setup 4.30min. Bij jullie ook deze tijden met de kou ?

Dit is mijn setup alleen enkel eraan toegevoegd is dan die GoPro Hero 4 met behuizing. Wat betreft de lipos... Ik wist niet wat ik kon verwachten van dit monster maar nu ik het weet moeten er wel serieuze lipos/nano-techs komen !!

Ja die nanotechs zijn compacter, lichter en geven meer dan die zippies.
Maar je hebt vergelijkbaar setup dan ik.
Je vliegtijd is sterk afhankelijk van je vliegstijl op zon setup.
4:30 in de kou met zippy klinkt als normaal. Ik gebruik de nanotech 2200mah 45-90C lipo die misschien net zo groot is als die 1800 zippy en mijn vliegtijden varieren tussen het volgende:

Tot 4min Super veel acro en hoge snelheid vliegen met veel throttle.

Tot 7min hover of langzaam rondcruisen.

Lang cruisen met deze setup dat kan nooooooooit [emoji6] Maar die nanotechs komen er zeker ook wel. Ook mede door de goede discharge.

Gewicht maakt volgens mij niet veel uit?
(zippy flightmax en nanotech) Wel hebben de nanotech's een hogere rating.

Ik filter bij HK meestal net zo lang op een lager gewicht totdat ik er nog een stuk of 10 zie. Meestal blijven dan de zippy en nanotech's over.

Zippy compact 35C 2200mah vs nanotech 35-70c 2200mah
De compacte zippy is iets minder compact ;)
de0dac4696ca5a5e489425e7a982630d.jpg

Laatst bewerkt:
En gewicht? Want afmetingen boeien mij in ieder geval (nog) niet.
Nanotech is maar 5 gram lichter.
Zelf vind ik de afmetingen toch wel belangrijk op een mini. 2200mah is toch vrij grote lipo en je wilt zoveel mogelijk ruimte boven hebben om met je cg te kunnen schuiven en meer plaats voor antennes.

Daarom schrijf ik (nog):
ik heb nog niets op het bovenvlak van de mini zitten.

Ik heb zelfs even testgevlogen met een 3000mAh accu. Aangezien ik zonder filmcamera vlieg kan ik dat gewicht net zo goed gebruiken voor de accu.:cool:

Maar: altijd leerzaam dit soort dingen.

Het schijnt dat je koude lipo's beter niet te zwaar belast en ze minder presteren.
De lipo's van mijn heli's zijn in de winter net handwarmers dus die koelen niet af maar op de mini quadrotors wel.

Het schijnt dat je koude lipo's beter niet te zwaar belast en ze minder presteren.
De lipo's van mijn heli's zijn in de winter net handwarmers dus die koelen niet af maar op de mini quadrotors wel.
Hab ze vandaag goed de sporen gegeven, maar ze werden nauwelijks warm. Wel een stuk sneller leeg inderdaad.

Vloog met 1500mah 3s 35-70c nano-tech ca 5 minuten met Cobra 1960kv's en 5040 props. Met 4s 1300mah 45-90c ook ca 5 minuten)

Om wat gewicht te reduceren kwam ik deze hardcase behuizing tegen. Weegt maar 30gram. Iemand al bekend met deze case ? Staat op een Engelse ready made rc site ;-)
7f9fd290486151839008d8310f413902.jpg

Nee deze niet maar we hebben een paar alu cases besteld voor een paar euro met geïntegreerde lenscap. Eens kijken of het wat is.

Deze ziet er aardig uit, zo te zien een plastic lenscap: krast vrij snel helaas

Om wat gewicht te reduceren kwam ik deze hardcase behuizing tegen. Weegt maar 30gram. Iemand al bekend met deze case ? Staat op een Engelse ready made rc site ;-)
7f9fd290486151839008d8310f413902.jpg

Deze case niet kopen , heb het gehad!

Minpunten:
Heel zwak.
Lens beschermer zit te dicht bij de gopro lens , heb men lens beschadigd daardoor!

Is er een winkel in Nederland of België waar je alles dat je nodig hebt kan kopen? frame, motors, regelaars, video tx, fpv cam,...Heb geen zin om alles op verschillende plaatsen te bestellen.

thanks!

Frame/motoren/esc koop je bij menno/ multirotorparts
En fpv bij electronica rc als je geluk hebt is electronicarc er selfs eerder dan mrp

Back