Mini H blackout

opzich best wel slim hoor, linksdraaiende en rechtsdraaiende motors, het verschil is welke kant het schroefje op het as draait zodat het niet lostrilt

Laatst bewerkt door een moderator:
opzich best wel slim hoor, linksdraaiende en rechtsdraaiende motors, het verschil is welke kant het schroefje op het as draait zodat het niet lostrilt

Helemaal niet slim wat betreft de spares. Ik gebruik altijd een borgmoer en die komt nooit los :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Eindelijk mijn Mini H blackout binnen!

@garbungel, ik zie dat je op 1,2g vliegen. Welke set uhf set heb je? misschien een linkje? thanks.

Heb deze paar dagen geleden besteld voor mijn eigen mini/medium zelfbouwracer projectje. Zou mooi zijn als die goed werkt, kost geen drol en is lichter dan licht, dus potentieel perfect voor short range mini racertjes ;)

In de beschrijving van dat setje staat o.a. het volgende:

"Channels: 1280, 1300, 1320, 1340Ghz"

Kun je dan niet gewoon instellen op die hogere om dat probleem te omzeilen?

Met een goede 2,4 ghz zender en een 1,3ghz ontvanger kan je best 500 tot 700 meter wegvliegen.

Met cheep zendersetjes kan je niet verder dan 200-300 meter..

Ik vloog met mijn futaba fasst regelmatig 600 meter weg..met een 850mw 1,3 ghz set.

Ik heb voorheen met mijn Spektrum DX7s tot wel 1km op 1.2ghz video gevlogen. Maar soms ook wel maar 200meter op sommige kanalen :D.

Het is te doen, maar je moet het wel testen.

Even er van uitgaande dat het setje niet zal storen met mijn DX6i, wat denken jullie dat de reikwijdte ongeveer zal zijn met maar 100mw? Tussen de honderd en tweehonderd meter tussen boompjes door zal toch wel haalbaar zijn, niet?

Even er van uitgaande dat het setje niet zal storen met mijn DX6i, wat denken jullie dat de reikwijdte ongeveer zal zijn met maar 100mw? Tussen de honderd en tweehonderd meter tussen boompjes door zal toch wel haalbaar zijn, niet?
met 100mw moet je zeker tot 500-700meter probleemloos kunnen gaan. Zelfs meer met juiste antenne's.

Tjeetje, dat zou te gek zijn! Dan zou dat setje ideaal moeten zijn i.c.m. kleine, lichte quadjes. Toch nog niets van gelezen verder dat het gebruikt wordt, kwam hem toevallig tegen bij HK.

Ga benieuwd zijn of het klopt, dan is het wel een leuke aankoop, haha. Eerst nog paar weekjes geduld uitoefenen, damn...

Heb trouwens nog wel een 500mw TX liggen, maar die standaard antenne is "loeizwaar". Kun je die ongestraft helemaal strippen, dus ontdoen van dat zwarte plastic en eventueel de connector, zodat hij lekker licht is en toch nog goed werkt?

Laatst bewerkt:
@garbungel: gebruik je deze op je Blackout mini?

mini fpv

en werkt ie ook op/bij deze?

Partom 1.3
Nee man, dat is een 1Watt zender (1000mw) :D, maar wel een lichtere kleinere versie. Dit is wel veel te veel van het goede denk ik.

Deze heb ik
1.3GHz 150mW Transmitter - NEW CUSTOM READYMADERC INTL VERSION [V2-150MW1300MHZ-INTL] - $42.99 : Ready Made RC LLC, Your full service FPV and R/C store!

Tjeetje, dat zou te gek zijn! Dan is dat setje ideaal moeten zijn i.c.m. kleine, lichte quadjes. Toch nog niets van gelezen verder dat het gebruikt wordt, kwam hem toevallig tegen bij HK.

Ga benieuwd zijn of het klopt, dan is het wel een leuke aankoop, haha. Eerst nog paar weekjes geduld uitoefenen, damn...

Heb trouwens nog wel een 500mw TX liggen, maar die standaard antenne is "loeizwaar". Kun je die ongestraft helemaal strippen, dus ontdoen van dat zwarte plastic en eventueel de connector, zodat hij lekker licht is en toch nog goed werkt?
Ik heb ook een 850mW voor mijn volgende mini quad :D. Die wil ik ook wat strippen misschien.

Ja er komt nog een tweede mini ;)

Back