mini quadrocopter bouwverslag (update 18-04-2011: TNT Post, SURE WE CAN NOT)

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door miniquadro, 16 mrt 2011.

1. miniquadro

miniquadro Guest

I see. Bedankt voor de info Edo
    Trouwens nog veel succes met de bouw van je eigen super mooie mini quadro (ik hou je draadje in de gaten)

2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    80 gram is idd,wat aan de zware kant denk ik, echter kan het geval ook een gopro hero mede nemen, en zelfs een iphone, met vergelijkbare setup. Dus het kan wel, alleen moet je dan verder er net veel meer aan doen, En je levert wat in op vliegtijd denk ik...

Ik zat ook te denken aan een carbon frame, maar het gewicht word idd wel een isseu.
    Momentyeel heb ik een 4kantje (6cmx6cm) van 10gram van oude printplaat gemaakt. Dit word mijn frame versteviging. Ik zit er aan te denken nog wat weg te frezen, om hem naar de 5 tot 6 gram te krijgen. Maar goed hier zal ik jouw topic niet mee vervuilen, dit bespreek ik wel in me eigen topic. ;)

3. miniquadro

miniquadro Guest

Hey Emil,

Een iphone/camera of zo, ga ik zowizo niet monteren. Ben het quadrootje aan het bouwen, om wat mee te stunten (vooral indoor, maar ook eventueel buiten).

Misschien dat ik eens in de toekomst een 'grote' quado of hexa bouw voor luchtopnames, maar met deze kleine wil ik gewoon wat gaan stuntvliegen.

En jullie hoeven niet bang te zijn om dit draadje te vervuilen hoor. Alle info is welkom en wanneer het eens offtopic gaat: So what, vind het ook leuk om over andere dingen 'te lullen' ;-)

4. miniquadro

miniquadro Guest

Carbon kruis gemaakt en foto's geupdate (zie eerste post)

5. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Ik volg dit ook, want ik ben net hetzelfde van plan : een miniquadje om mee te 'spelen' en een grotere hexa voor fpv en luchtfotografie/video.

Plan voor mijn mini is 18cm m2m en dan kan ik nog net 6x3 props monteren als ik een middenplaat van 10cm diameter neem.

Ben nu ook motoren aan 't zoeken. De hextronic 20g van 2300kv lijkt me wel wat.

Interessant voor ons multicopter bouwers is ook de 'swarm' optie van hobbyking. Je kan daarmee per motor toch snel $1 besparen. Niet de moeite voor 1 motor voor een vliegtuig, maar als je er 4, 6 of 8 nodig hebt... Zelfde verhaal voor de esc's.
    Om de voor een grotere quad/hexa populaire KD20-22L kan je zelfs een dollar of 4 per motor besparen...

Join HobbyKing SWARM - Share & Search Swarm sales

6. miniquadro

miniquadro Guest

Jullie hulp mannen (of vrouwen?):

Ik heb het carbon balkjeskruis op het carbon frame gelijmt met 'Graupner Carbon Kleber', maar wat een troep is dit spul. Wanneer ik flink eraan trek laat het los (na 24 uur uitharden) :(

Carbon was opgeschuurd en ontvet. Nu heb ik gehoord dat 'UHU Plus endfesst 300' goed spul is, waarmee ik goed carbon zou kunnen lijmen.

Iemand hier ervaring mee? Of andere tips waarmee ik carbon kan lijmen?

7. edo

edo

Lid geworden:
    16 dec 2008
    Ik heb helemaal geen ervaring ermee,
    Maar een goede epoxy lijm plakt normaal alles aan elkaar...

Grts,

8. miniquadro

miniquadro Guest

Zal morgen eens gaan kijken bij de bouwmarkt voor epoxy lijm.

9. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Zeker mooie oplossing.
    Nu allen hoipen dat het niet teveel trillingen doorgeeft, want das een klacht welke ik nog wel lees op diverse fora's. Dat de trillingen dus een stuk meer/heviger zijn dan met een metaal of beter, een hout frame zijn... We praten over de miniquads dan he ???

Maar ziet er wel heel strak uit..

Laatst bewerkt: 21 mrt 2011
  10. miniquadro

miniquadro Guest

Laatst bewerkt door een moderator: 23 mrt 2011
  11. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Zou cyano niet werken ???
    Dus gewoon secondenlijm ??? Deed dat altijd op het carbon chassis om splijten te voorkomen, bleef altijd goed zitten, en is tevens ook nog erg licht, even een beetje opruwen vooraf, en denk da thet dan wel gaat....

12. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ik heb wel eens iets gehoord dat je het een beetje warm moest maken, zodat de epoxy wat eruit ging, dan buigen en met dunne ca vastzetten. moet toch ook gewoon op een oppervlakte werken?

13. miniquadro

miniquadro Guest

Update 31-03-2011: Vandaag het KK-multiocopter boardje ontvangen. Voor een foto zie het begin van dit draadje.

14. miniquadro

miniquadro Guest

:offtopic:

Weet iemand hoe lang het kan duren voordat TNT een pakketje van HK vrij geeft?

Ik kreeg vorige week een mooie brief van TNT om aantegeven wat het bedrag van de zending is (met een kopie van de factuur van HK).

Ik heb dit dan naar waarheid ingevult en de factuur met brief terug gestuurd naar TNT.

Echter ik wacht nu nog steeds op mijn pakketje. Na bellen met TNT heb ik nu een nederlands tracking nummer en op www.tracktrace.nl staat mijn pakketje nu met status:

21.03.2011: Inklaring niet afgerond. Info verzoek naar klant verstuurd

BTW: Dit info verzoek is dus vorige week ingevult en terug gestuurd.

Iemand enig idee, hoe lang dit nu nog kan duren?
    Ik hoop toch niet dat ze het pakketje weer terug sturen naar HK :)2gunfire: TNT Post)

Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2011
  15. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
    ik heb zelf maandag een brief gekregen ingevuld en dezelfde dag weer teruggestuurd, vandaag heb ik het reeds mogen ontvangen...nadat ik 23,33 aan invoerrechten moest betalen.

16. miniquadro

miniquadro Guest

Ooo, dat ging dan erg vlug bij jou. Ik denk (hoop) dat ik dan volgende week het pakketje mag ontvangen.
    Ze zijn volgens mij wel meer aan het kontrolleren, want ik heb hier vroeger nooit last van gehad.

17. Nodri

Nodri

Lid geworden:
    16 jan 2009
    Hmm, heb een 1,5 week geleden ook voor 100 euries aan rommel besteld bij HK. Kben benieuwd! Wat waren bij jullie de levertijden?? Ik vraag dit omdat ik dinsdag weer naar zee ga namelijk!

18. miniquadro

miniquadro Guest

Hallo Nodri,

Mijn bestelling was gedaan op 8 maart 2011 en nog steeds niks binnen. Maar ik denk dat dit een uitzondering is (gezien al dat gezeik met TNT, anders had ik het spul al lang binnen). Normaal kun je rekenen op 1 a 2 weken.

Greetz:
    Raymond

Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2011
  19. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Dit was mijn verloop van mijn bestelling bij hobbyking:

16-Mar-2011 Hong KongItem posted.
    22-Mar-2011 Netherlands Pending customs inspection.
    31-Mar-2011 Netherlands In transit.
    1-Apr-2011 Netherlands Delivered.

20. miniquadro

miniquadro Guest

Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2011

Deel Deze Pagina