Bouwverslag Miniquad

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door gjcvro, 27 nov 2014.

1. Hermanusb

Hermanusb

Lid geworden:
    22 nov 2014
    Dat gedraai en gewiebel wordt ik bijkans duizelig van.

2. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Waarom specifiek deze? Ach, zat een beetje op banggood te neuzen, dit ding kostte €8,30 incl verzenden, dus een beetje uit nieuwsgierigheid gekocht. Ik heb er ook nog wel een ander doel voor, door zijn kleine formaat kun je hem bijna overal op plakken.

Enne.. dat gedraai en gewiebel: tsja de ruimte is een beetje beperkt, omdat ik boven mijn eigen terrein wil blijven en het is de 4e keer dat ik met dit ding zo'n 5 minuten vlieg. Dan hoef je nog geen DannyMetal acties te verwachten..

3. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Met een grotere fov vliegt het een stuk minder wiebelig bedoelt ie denk ik ;)

Met zo'n kleine fov verplaatst het hele beeld zich relatief veel als je de quad een klein beetje draait. Met een grotere fov wordt alles veel rustiger ;)

4. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Ok.. zal nog wel een keertje op zoek gaan naar een budgetvriendelijk alternatief

5. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Vandaag toch een poging gedaan. Pff. is wel verrot scary de eerste keer. Vooral als je net na het opstijgen denkt op dezelfde plek te blijven, maar je hoort de propellors dichterbij komen. Poging 2 de camera iets verder naar beneden gedraaid waardoor ik iets beter in kon schatten waar ik vloog, en meteen maar de hoogte opgezocht, daar kan ik niet zo snel iets raken... Geen beelden, want opnemen en zelf kijken gaat niet tegelijk.

6. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Zou dit:

UK Direct | FPV 1/4 CMOS HD Color Camera Module 600TVL 120 Degree Wide AngleLC_META_FREE_SHIPPING
    of dit:

Arkbird 1/3 Sony 960H CCD 700TVL FPV Camera For Aerial Photography Sale-Banggood.com
    beter zijn als FPV camera?

7. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Ondertussen begrepen dat cmos minder geschikt is, dus die valt af..

8. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Geen meningen?

9. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Als het een vraag was ja. CCD is beste voor een fpv cam ;)

10. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Ja, die vraag had ik ondertussen zelf beantwoord ;), bleef over of deze wel geschikt is als FPV camera

Arkbird 1/3 Sony 960H CCD 700TVL FPV Camera For Aerial Photography Sale-Banggood.com

11. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
  12. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Ja, ok, 2 euro meer voor een bewezen goede cam is niet te gek.

Aan de andere kant: als iedereen hetzelfde paadje neemt, ontdek je nooit nieuwe dingen..:alien:

13. PiperCub

PiperCub

Lid geworden:
    23 aug 2009
    Ik heb deze zowel met behuizing als gewoon losse pcb, maar de pcb versie is niet meer verkrijgbaar.

700TVL High Resolution Mini Effio-E DSP SONY CCD Camera MIC Wide 2.1mm

Ik heb deze gekozen omwille van de 2.1 mm (150 graden) lens de ingebouwde MIC en de goede specs. Enig minpuntje is dat er geen menuknoppen bij zijn om het ding eventueel van andere parameters te voorzien. Maar ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Bij avond (zwak) licht presteerd hij ook nog goed. Ook de 150 graden lens vind ik persoonlijk een echte aanraden voor FPV vliegen. Voordien vloog ik met een fatshark 420TVL camera met 100 graden lens. Dat is dag en nacht verschil, 150 graden lens vliegt echt veel beter.

14. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    :thumbsup: thanks voor de tip.

15. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Vind het ook geen geld. Dit is ook nog eens de ir sensitive versie die bij slecht licht ook nog goed werkt.
    Er zijn zat cams, maar is nier voor niks waarom mensen met deze altijd vliegen ;).
    In deze prijs klasse is het veruit de beste. Vaak zie je mensen op het forum die denken dan 1 of 2 euro te besparen en lopen daarna maanden te klooien met de cams zoals te overbelicht beeld of wat anders wat er mis mee is en dan kom je uiteindelijk weer terug op deze.

De echt significant betere cams zijn ook meteen 2x zo duur.

2.1 lens is wel heel erg fisheye om ermee te vliegen. Vind ik persoonlijk. 2.8 is de sweet spot. 2.1 is net verrekijker verkeerd om :)
    Bestel meteen een extra lens voor erbij kun je zelf testen. Is maar 1 of 2 euro extra dacht ik.

16. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Hangt er misschien ook vanaf hoe je vliegt? Met de andere camera heb ik ongeveer 90 graden zicht, en kreeg het Spaans benauwd, zeker voor de eerste keer, en had totaal geen idee waar ik vloog. Krap tussen de bomen door is de wijde blik waarschijnlijk weer irritant, omdat je continu het idee hebt iets te raken terwijl je nog ruimt zat hebt.

17. Hermanusb

Hermanusb

Lid geworden:
    22 nov 2014
    Deze heb ik ook besteld alleen ergens anders.

18. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Welke bedoel je dan?

19. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    De PZ0420 neem ik aan :p

Is idd een goede cam, bewezen en beter dan cams met een prijskaartje dat 3x zo hoog is ;)

20. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    90 graden is net te nauw ja voor de meesten. 120 graden is de beste middenweg.

Deel Deze Pagina