Na wat getwijfel toch maar de Minus Acro besteld bij Topmodel-nl. En beloofd er een verslagje van te maken, dus bij deze zal ik mijn best doen hier een duidelijk verslagje neer te zetten.
Alvast en leuk filmpje van de Minus
[URL="
- Minus acro[/URL]
Donderdag mijn Minus ontvangen en meteen begonnen.
Mijn excuses voor soms wat mindere foto's maar ik had het fototoestel niet altijd ter beschikking dus maar de gsm gebruikt
Eerst beide romphelften uitgesneden en de triplex versteveging opgelijmd
Wel opletten, de 2 helften zijn niet gelijk (ik ben daar dan ook te laat achtergekomen en heb mijn fout dan ook weer mogen rechtzetten)
Met name de sleufjes voor de vleugelbevestiging verschillen van elkaar in positie.
Dan ook al meteen de sleufjes uitgeschuurd waar de roeraansluitingen inkomen.
Dan kunnen kunnen meteen de spantjes erop en dan beide helften aan elkaar lijmen.
Het neusje lijmen
Het spantje inlijmen waar de neus op komt (klem op het spant zit er om niet middendoor te laten knakken daar de kracht van de klem om beide romphelften mooi op et spant te houden)
Neusje klaar om rond te schuren
Eerst de onderzijde van de romp dichtgemaakt en de bovenbeplanking van de 'canopy'. Dan kan de voorzijde al in vorm geschuurd worden
Het spantje voor de rolroerservo ingelijmd en de roeraansluiting geplaatst (let op, de gaatjes voorzien in de spantjes zien net iets te klein en dienen dus vooraf uitgeboord te worden)
Dan kan de bovenzije van de romp ook volledig dicht. (er komt nog een foto hoe de roeraansluiting uitkomt aan de staart)
En dan begonnen aan de vleugels
Eerst en vooral de gleuf voor de vleugelverbinding uitgeschuurd in alle 4 de helften
De uitsparing voor de vleugelbevesteging uitgesneden
Dan even tussendoor beide staartdelen gelijmd
En even een foto van de stand van zaken
Vleugelhelften op elkaar lijmen nadat de vleugelbevestiging en de vleugelverbinding in gelijmd zijn
Vanmiddag weer verder met het verslagje
Alvast en leuk filmpje van de Minus
[URL="
Donderdag mijn Minus ontvangen en meteen begonnen.
Mijn excuses voor soms wat mindere foto's maar ik had het fototoestel niet altijd ter beschikking dus maar de gsm gebruikt

Eerst beide romphelften uitgesneden en de triplex versteveging opgelijmd
Wel opletten, de 2 helften zijn niet gelijk (ik ben daar dan ook te laat achtergekomen en heb mijn fout dan ook weer mogen rechtzetten)
Met name de sleufjes voor de vleugelbevestiging verschillen van elkaar in positie.

Dan ook al meteen de sleufjes uitgeschuurd waar de roeraansluitingen inkomen.

Dan kunnen kunnen meteen de spantjes erop en dan beide helften aan elkaar lijmen.

Het neusje lijmen

Het spantje inlijmen waar de neus op komt (klem op het spant zit er om niet middendoor te laten knakken daar de kracht van de klem om beide romphelften mooi op et spant te houden)

Neusje klaar om rond te schuren

Eerst de onderzijde van de romp dichtgemaakt en de bovenbeplanking van de 'canopy'. Dan kan de voorzijde al in vorm geschuurd worden

Het spantje voor de rolroerservo ingelijmd en de roeraansluiting geplaatst (let op, de gaatjes voorzien in de spantjes zien net iets te klein en dienen dus vooraf uitgeboord te worden)
Dan kan de bovenzije van de romp ook volledig dicht. (er komt nog een foto hoe de roeraansluiting uitkomt aan de staart)

En dan begonnen aan de vleugels
Eerst en vooral de gleuf voor de vleugelverbinding uitgeschuurd in alle 4 de helften

De uitsparing voor de vleugelbevesteging uitgesneden

Dan even tussendoor beide staartdelen gelijmd

En even een foto van de stand van zaken

Vleugelhelften op elkaar lijmen nadat de vleugelbevestiging en de vleugelverbinding in gelijmd zijn

Vanmiddag weer verder met het verslagje
Laatst bewerkt door een moderator: