Mobius 1080p spycam

Discussie in 'Multicopters' gestart door lennie054, 8 jul 2013.

1. frank1960

frank1960

Lid geworden:
    1 apr 2012
    nou ,ook maar een cam besteld. jullie roepen er zo over:):)

2. herbieferbie

herbieferbie

Lid geworden:
    2 jul 2013
    Na het kwijtraken van mijn hero 3 black deze cam een 5 dagen geleden ook besteld, verwacht hem ieder moment binnen. Ben benieuwd :) Voor de centjes kun je volgens mij nooit teleurgesteld zijn.
    Intussen maar sparen voor de gopro 4 of misschien weer voor de 3 die zal best lekker in prijs zakken als de 4 gelanceerd word.
    Nog iemand een gloednieuwe afstandsbediening nodig voor de hero 3, heb er toch niks meer aan

Ow ik kwam dit nog tegen, hoge verwachtingen geschept, komt over paar weken uit

http://www.endandit.nl/tech/250723073/kogan-full-hd-action-camera-moet-gopro-hero-wegconcurreren

Als hij 90 % van de hero 3 kwaliteit levert voor die prijs ?

Laatst bewerkt: 8 aug 2013
  3. kennis

kennis

Lid geworden:
    3 nov 2012
    Ook de bestelling geplaatst..en inderdaad wat je zegt...voor dat geld kan je volgens mij niet snel teleurgesteld worden...daarnaast vind ik de filmpjes die ik gezien heb met deze cam behoorlijk strak... Volgende week 3 weken vakantie kan ik hem mooi uitproberen...ben benieuwd!!!!!

4. yamahaman

yamahaman

Lid geworden:
    9 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Vertigo

Vertigo

Lid geworden:
    9 mei 2013
    Mijn Mobius is vandaag aangekomen. Om mijn eigen vraag te beantwoorden:
    Als je de mobius in 720p modus zet is de video enkel met de brede hoek tot wanneer je begint op te nemen, dan springt hij naar de smalle hoek, dezelfde dus als de 720p opname zelf. Een tikje jammer, ik had graag 60 FPS kunnen opnemen terwijl FPV toch de brede kijkhoek gaf, maar goed.

Nog een klein puntje van kritiek, verpakking door Joovuu is niet echt geweldig (dun gewatteerde enveloppe en de camera in een kartonnen 'oordop verpakking') maar de camera heeft het overleefd en verder ziet het er prima uit!

6. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
  7. Vertigo

Vertigo

Lid geworden:
    9 mei 2013
    thx, heb daar gepost. Inmiddels nog twee bedenkingen;

1) de USB kabel zit nogal erg los naar mijn zin, dat gaat in vlucht vroeg of laat los trillen vrees ik. Ofwel ga ik die met wat smeltlijm vastzetten ofwel kabels rechstreeks solderen (en evt mijn eigen connector aansluiten) als ik de juiste pinnetjes gevonden krijg.

2) die mount is dan weer heel erg solide. Zo solide dat ik dat de camera er haast niet uit krijg met twee handen, en straks moet dat met 1 hand als het op mijn quad zit :).

8. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    Ik heb hem zo vastgezet, het kabeltje aan de flip vastgezet met een colsonbandje (Belgische benaming ;-) ) zodanig dat het kabeltje een beetje naar voren gedrukt wordt en er niet vanzelf uit komt.

9. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Lipjes van de mount kan je aanpassen zodat hij makkelijker eruit gaat. Beter zo dan andersom. Zonet de mount op een ander toestel gelijmd, kreeg hem anders niet gemonteerd zonder het toestel te slopen. Smeltlijm kan je makkelijk verwijderen weer.

4

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. Vertigo

Vertigo

Lid geworden:
    9 mei 2013
    Eerste vlucht(en) met mijn mobius:

(1080p is nog aan het processen, dat duurt tegenwoordig een eeuwigheid op youtube).

Ik ben nog niet helemaal gelukkig met mijn camera mount / trillingen, en de lens was vuil :) maar de camera doet het verder erg goed ook in moeilijke licht omstandigheden.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. kennis

kennis

Lid geworden:
    3 nov 2012
    Nice...

12. kennis

kennis

Lid geworden:
    3 nov 2012
    Mobius actioncam viel vanmorgen op de mat... :D

snel geinstalleerd en (vanwege het slechte weer) maar even een tuinsessie gedaan voor het beeld... 1080p ingesteld en go!!!

vet beeld... enige is nog wat trilling in het beeld... komt natuurlijk van de trillingen van de quad zelf... vraag me ook gelijk af hoe hij bij jullie zit gemonteerd? ook rechtsreeks op het frame? of zit er nog iets van dempingmateriaal tussen?

ik heb de action cam nu draaien op software versie 0.35... en de mSetup geeft al aan dat er nieuwere beschikbaar is... die ga ik sowieso meteen effe ophalen...wellicht is daarin ook het beeld al rustiger...

maar eerste indruk is wauw!! vet dingetje voor zo weinig geld...

13. kennis

kennis

Lid geworden:
    3 nov 2012
    De cam zit nu met klitteband (meteen als demping) op het frame.. dit geeft al een stuk beter resultaat voor wat betreft het beeld (en het gaat er echt niet vanaf)

echter ben ik nog niet helemaal tevreden eigenlijk... er blijft een lichte irritante golf in mijn beeld lopen.. ook op de andere resoluties...als de quad op de grond staat is het haarscherp dus het komt echt door de trillingen...

zit hier nu dus even hardop na te denken wat ik nog meer zou kunnen doen om de trillingen te absorberen....

iemand nog tips??

zijn alle welkom ;)

14. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    Eventueel hem op deze mount zetten?

Of als je plaats heb zet je 4 van die nylon paaltjes aan je frame, 4 O-ringen door een plaat je en daar de cam aan vast zoals op het voorbeeld van een FC hieronder, wel een ringetje en borgmoer over de draad zetten!

15. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
  16. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    M4 is denk ik nog wat grof, dan zou ik een kijken naar de dempers met M3 zoals deze, en dan met nylon M3 schroefjes vastzetten dan zijn er ook geen uitstekende delen, of dan in combinatie met de ophanging van de FC hierboven ipv de nylon paaltjes, dan heb je demping van de draadbuffers en ook nog van de ophanging met de O-ringen.

17. kennis

kennis

Lid geworden:
    3 nov 2012
    Kijk mannen...daar heb ik wat aan...

ziet er inderdaad slim uit... als ik de laatste golven uit het beeld krijg ben ik helemaal tevreden... verder doet het beestje errrug goed zijn werk.. (waar we het al over hadden)...

ik ga eens even kijken of ik dat kan regelen... thanksssss

18. miccim

miccim

Lid geworden:
    25 jul 2004
    Ik tape Mobius rechtstreeks op de LiPo (accu zit bovenop quadje: Flamewheel F450). LiPo heeft relatief veel massa, dus weinig neiging tot vibraties.

19. kennis

kennis

Lid geworden:
    3 nov 2012
    Hmm goed over nagedacht...mijn accu zit tussen het frame zeg maar..dus daarop krijg ik nu de mobius niet geplakt.... Maar een idee is het wel..

Ik ga eens kijken wat ik daar mee ga doen.. Die vervelende golf in het beeld wil ik er wel uit hebben...

20. herbieferbie

herbieferbie

Lid geworden:
    2 jul 2013
    Is het bij de mobius ook mogelijk het beeld te flippen, cq omkeren zodat ik hem onderste boven onder mijn qudcopter kan hangen ?

Deel Deze Pagina