mobius fpv 5v wel of niet aansluiten

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door yamahaman, 29 okt 2013.

1. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Ja er wordt wat afgeleuterd op internet...Die verhalen van Markus 123.. ken ik. Zo zijn er nog meer die hun eigen bouwsels veeeel beter vinden.

Derhalve...natuurlijk zijn er (altijd) negatieve berichtgevingen over te vinden... vooral van degenen die daar persoonlijk belang bij hebben om via andere kanalen hun eigen producten op de markt te brengen.
    Ook in geval van Markus is dat aan de orde.

Eigen ervaring en test (onderling vergelijk in de praktijk) is altijd het beste..

Uit blik gestanste Spiroos? Haha. waar haal je het vandaan.. :)
    Gestanst ja... behoorlijk maat en vorm vast. Blik ? ( onder blik versta ik wat anders).
    Mogelijk dat vanwege het onronde en dikkere draad vorm een iets anders afstraal/circulair patron, maar ik kan je vertellen dat je daar in de praktijk helemaal niets van merk.
    Ik als amateur al helemaal niet.

Ik zou eindelijk wel eens een antenne willen tegenkomen die als CL of SPW het (in de praktijk merkbaar en niet middels een niet te controleren plotje) beter doet als een Spiro. (of de min of meer vergelijkbare van IBcrazy, van mijzelf of die van Dennis.)

Stuur maar op zou ik zeggen..... Ga wel weer een middagje antennes vergelijken over exact dezelfde afstanden hoogtes en locale omstandigheden.

Laatst bewerkt: 10 nov 2013
  2. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Zo zien die spironetjes eruit vanbinnen

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Net zoals die van mij... geen blik. :)

4. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Ik maakte maar een geintje met de uit blik gestanste spiro's. Maar wel met een kern van waarheid erin. Natuurlijk moet je de berichten van de commerciëlen met een korrel zout nemen, maar volgens mij hoeft Markus er niet echt z'n brood mee te verdienen. Die plots vertrouw ik wel, of wil je beweren dat Markus de zaak heeft gemanipuleerd om Spiro's er slechter uit te laten komen?

In de praktijk merk je weinig van een iets slechtere antenne. Een VSWR van 1.5 klinkt slecht, maar geeft theoretisch maar zo'n 2% minder bereik. Maar er is meer dan VSWR alleen.

Als je weet dat de Spiroantennes net zo goed zijn als de beste (IBcrazy) cloverleaves (CL's) en SPW's, dan hoef je er geen middag aan op te offeren toch? Bovendien lijkt het me nogal lastig om de omstandigheden stabiel te krijgen voor een goede test (buiten). Of je moet heel veel testen en de zaak middelen. Het spreekt voorzich dat je niet (zoals IBCrazy wel geneigd is) om 1 test te doen en de conclusie doodleuk daarop te baseren. Daarbij moet je ook blind testen om ongewilde beïnvloeding te voorkomen.

Martin

5. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Als je dat te weten wil komen, moet je het natuurlijk wel eerst doen....! En ja... het is geen opofferen, maar gewoon de hobby uitoefenen. Het is geen straf hoor... :)
    FPV gaat nu eenmaal gepaard met veel uitproberen en testen. Daar doe je het voor...
    Als je ergens over wil praten, dan is eigen (praktijk) ervaring en ondervinding (ook al kan die best verkeerd zijn) denk ik nog steeds het beste. In ieder geval beter dan geen pragmatische ervaring hebben en anderen na kakelen. (geldt voor mezelf voor de duidelijkheid...)

En test vluchten moeten goed voorbereid worden... daarbij duren ze nu eenmaal geen 10 minuten..of je moet met nog zwaardere antenuators gaan werken.
    Tevens moet je deze wel kort achter elkaar uitvoeren om de omstandigheden hetzelfde te houden. ( en meerdere sessies om de initiele ervaringen te kunnen reproduceren).

Daarnaast, als je weer eens een "nieuwe" antenne wilt testen, moet je opnieuw met alle eerder geteste antennes een middag rondkachelen, om opnieuw een onderling vergelijk te kunnen maken in gelijkwaardige condities. (en de verschillen (als die er zijn) reproduceerbaar te maken)
    Gelukkig dat het lang duurt...:)

Ik vind het in ieder geval heerlijk en leerzaam om een middag met een doel voor ogen rond te vliegen en nadien een avondje alle geregistreerde data nogmaals te bekijken om een eigen conclusie te kunnen trekken.

Maar ieder zijn meug.. ( we zitten hier overigens iemand anders zijn draadje te verpesten... sorry.. zal het niet meer doen :) )

Laatst bewerkt: 10 nov 2013

Deel Deze Pagina