Modellstudio Ka8b 1:4

Discussie in 'Zweef Schaalmodellen' gestart door Justus, 15 mei 2019.

1. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Het mag af ,het moet niet af . Een regel waarbij altijd naar werk .

ISOLA2, Justus en aurectar vinden dit leuk.
  2. Justus

Justus

Lid geworden:
    8 okt 2003
    En de eerste vooruitgang in 2 jaar tijd

20240308_131904.jpg

D-box van de 2de vleugel is nu ook gesloten. Nog een paar stukjes indekken en dan kan ik aan de cap-strips beginnen.

aurectar, jacobbos, Sebastiaan3Z9 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Justus

Justus

Lid geworden:
    8 okt 2003
    De verjaardagsvisite vroeg hoe ver ik nu was ........mooi moment om hem weer eens in elkaar te schuiven toch??:rolleyes::rolleyes:
    20240317_201522.jpg

Ik heb nog een grote wijziging door gevoerd: de originele kit-spoilers gaan in het grote grijze archief en er komen van de elektrische spoilers in.

Ik heb vele uren zitten klungelen, bijvijlen, afstellen, hele constructie uit elkaar en op nieuw in elkaar en het beste dat ik voor elkaar kreeg was dat hij maar bij 6 van de 10 keer open doen, ook weer goed dicht ging. Ik ben er klaar mee, het ding moet goed en betrouwbaar vliegen en dat heeft voorrang op schaalgetrouw.

Ik hoop dat ze komende week binnen komen en tegen die tijd heb ik alle capstrips ook wel voor elkaar denk ik

aurectar en Nogravity vinden dit leuk.
  4. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Ik begrijp je volledig .
    Zelf ben ik zo een type die dan het origineel wat niet functioneert als leidraad gebruik en zelf iets maak . Ik zie daar altijd wel een uitdaging in .
    En volgens mij ging bij de ka6 zowel boven als onder een spoiler open . Kun je ook namaken door onder en boven een electrische spoiler te zetten .

Terence vindt dit leuk.
  5. Justus

Justus

Lid geworden:
    8 okt 2003
    Bij de Ka8 'hoort' hij ook boven en onder uit te klappen maar ik krijg gewoon geen lekker gevoel bij de constructie van de kit.

Als zou blijken dat ik de enkele spoilers aan de bovenkant niet voldoende ga vinden kan ik altijd nog besluiten en extra set onder in te bouwen maar dan moeten ze het wel heel slecht doen, of ik moet heel anders over schaalgetrouwheid gaan denken (Kijkend naar hoeveel schaal-ka8-en rondvliegen met alleen kleppen aan de bovenkant denk ik ook niet dat ik mij schuldig ga voelen;))

Terence en serge pot vinden dit leuk.
  6. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Zoals ik zei ,ik begrijp je volledig:bier:

7. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Mijn 1/4 schaal Ka8 is door een oud clublid van Twente gebouwd en dateerd uit hetzelfde bouwjaar als ikzelf, namelijk ' 83. De zwever is nog als nieuw, ik niet lol.

Heeft mechanische een traps remkleppen aan de boven en onderkant van de vleugel welke centraal uit de romp door een servo via een mechanisme aangestuurd worden, vanuit een slecht bereikbare plek waar een spiegeltje onmisbaar is. Dolle pret met afstellen! Iets te veel gebaseerd op de echte.

Helaas tot heden nog maar een vlucht mee gemaakt afgelopen najaar, vloog heerlijk en de kleppen waren redelijk effectief. Wat mij opviel is dat het even duurde voordat de kist daadwerkelijk begon door te zakken. Geen instant respons maar lekker rustig aan. Niks mis mee.

Op de zijkant onder de cockpit prijkt de tekst " een keer maar nooit weer" wat refereert aan de bouwtijd van 2+ jaar. IMG_20230913_191857.jpg

aurectar, ISOLA2, Nogravity en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Ik zou dus gewoon 2 traps electrische remkleppen inbouwen. Boven en of onder, mocht daar ruimte voor zijn. Keep it simple! Als er bij mij in de vleugel ooit eens iets mocht falen in de aansturing van een de 4 kleppen, dan kan alles opgehaald worden...

Justus vindt dit leuk.
  9. Justus

Justus

Lid geworden:
    8 okt 2003
    Dat is dus ook precies wat ik ga doen:thumbsup:

10. Hein.z

Hein.z

Lid geworden:
    26 jul 2019
    Maar daarentegen heb je wel weer heeeele mooie schaal kleppen :)

11. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Hoe staat het hier mee eigenlijk ?

12. Justus

Justus

Lid geworden:
    8 okt 2003
    Die staat heel braaf te wachten tot hij weer bovenaan het prioriteiten lijstje komt:oops:

Ik ben een beetje met de lasersnijden aan de gang gegaan met wat klein spul

20240901_130037.jpg

20241012_235900.jpg

Dan komt er nog een vintage-Plank tussendoor

images (1).jpeg

En dan komt de Ka8 weer op tafel :thumbsup:

De elektrische spoilers zijn wel al in huis en lijken vrij goed te passen. Alleen moet ik nog uitzoeken hoe ik de bovenkant netjes dicht krijg maar dat komt t.z.t. wel

ISOLA2 en serge pot vinden dit leuk.
  13. Hein.z

Hein.z

Lid geworden:
    26 jul 2019
    Heuh? Krijgt ie geen "zelfbouw" dubbele spoilers zoals de ka-7?
    Da's nou juist 1 van de details waar ik naar uitkijk en waarom ik de ka-7 net binnen heb.

Electrisch is ongetwijfeld wel veel makkelijker ...
    Pas op dat je ze niet te groot kiest. Ik heb al een aantal Phoenix ka-8'en met te grote remkleppen gezien,
    en dat landt erg binair / lastig te regelen.

14. Justus

Justus

Lid geworden:
    8 okt 2003
    Ik ben gevoelsmatig langer met die kleppen bezig geweest dan met de rest van de kist en krijg ze gewoon met geen mogelijkheid betrouwbaar werkend en hen de handdoek in de ring gegooid. Er komen enkele elektrische spoilers aan de bovenkant, kleintjes....18cm als ik mij goed herinner die precies in de houten kasten van de kit spoilers passen, en als ik mij ooit zou gaan storen aan dat er aan de onderkant niets uit komt kan ik er altijd nog een setje bij bouwen

ISOLA2, serge pot, Jonkje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. nico v kooten

nico v kooten

Lid geworden:
    2 nov 2003
  16. Justus

Justus

Lid geworden:
    8 okt 2003
    Daar zijn bepaalde theorieën over maar daar ga ik niet over uitwijden:rofl::rofl:

Dat is m'n nieuwe motor voor de JokerXL die toevallig ook op de werkbank ligt:banana:

Deel Deze Pagina