Moet duiken zo duur ? een aantal vraagjes :)

Discussie in 'Duikboten' gestart door DarkWhite, 2 okt 2005.

1. MDBG

MDBG

Lid geworden:
    10 feb 2005
    Hallo DarkWhite,
    Op 2 oktober schreef je onderstaande,

Moet duiken zo duur ? een aantal vraagjes :)
    Beste zinkerds,

Ik zal wat te lezen op de engell website, en schrok me de <censuur> over de prijzen van de statishe duik zuigers, de goedkoopste is 350 euro inc.

Dit kan toch goedkoper en toch mooi/veilig/degelijk, zeker waar ik al las dat er zelfs een groot nadeel aan de engell duik zuigers zit, namelijk de gewichts verplaatsing (geweldig die nieuwe website van jullie).
    Na wat denken heb ik volgens mij een manier bedacht om, goedkoper, een betere duik installatie te maken (tja, of ik droom weer overdag).

Ben je wat verder met je gedachten?
    Er zijn veel mensen die wachten dat wat je aan het bedenken bent.
    Of wordt het weer een topic wat doodbloed en was het gewoon maar een schot voor de boeg?

Hein

2. Hein,

Misschien issie op zoek naar alternatieven. Modelbouwers zijn toch altijd opzoek naar nieuwe oplossingen voor het tig-duizendste wiel, waarvan we willen dat deze toch weer wordt uigevonden. Uiteindelijk blijkt het gezochte wiel al te bestaan (ik heb een goed gesprek gehad met een ervaren duikbootbouwer), en ja hoor... Ik kan weer verder. mijn wiel bestond al en blijkt te werken.

PS Darkwhite: Beter wordt volgens mij lastig, goedkoper wel. Een combi: voor mij niet te doen naar mijn idee en tech.kennis. Misschien als je zelf een pistontank kan maken met feedback en proportionele sturing, ben je al een eind op weg. Laat eens wat van je horen.

grtz.

Danny

3. Lex Verkuijl

Lex Verkuijl

Lid geworden:
    30 okt 2004
    Hallo onderwaterzwemmers,

We hebben het over alternatieven. Voordat DarkWhite dit draadje opende was ik iets aan het uitwerken, en heb me hier nog niet veel laten horen. De bevalling is nu achter de rug, en er is iets "productierijps" uit gekomen. Kijk eens bij Triple-S. Laat me eens weten wat jullie ervan vinden.

4. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hallo

trekt wel verekkes veel op het systeem dat willy heeft ontwikkelt en waar ik heb aan gewerkt

voor mijn u47 en de u2524

ps water lekken heb ik een oplossing zonder sensor voor gevonden

groeten raf

5. Lex Verkuijl

Lex Verkuijl

Lid geworden:
    30 okt 2004
    Hoi Raf,

Weet ik, ik beweer ook niet iets nieuws te hebben uitgevonden :lol: Alleen heb ik getracht het geheel in een reproduceerbaar jasje te gieten, en mensen die liever niet met electronica en een soldeerbout aan de gang gaan wat werk uit handen te nemen.

6. mdejong

mdejong

Lid geworden:
    8 mei 2005
    @Lex,

Leuk idee en dito site, Tripple-S.

Groetjes:

Mathijs

:lol: :cry: :lol: P.S. ik ken die duikbootjes en de achtergrond ergens van (grapje voor insiders)

7. Lex Verkuijl

Lex Verkuijl

Lid geworden:
    30 okt 2004
    Restverwerking heet dat .... :lol: 8)

8. benjamin

benjamin Guest

Dag Lex, die oplossing voor het duiken vind ik helemaal te gek. ik volg de hele gang van zaken over duiktechieken al een tijdje en ik moet zeggen dat de voorgestelde manier tot nu de beste is, als men alles vergelijkt. Wat mij evenwel al onmiddellijk in het oog valt, is dat dit systeem met dito manier van schakelen verdacht veel op de reeds enkele jaren geleden bedachte en ontwikkelde wijze van Raf en Willy gelijkt. Akkoord dat deze zich al meermaals hebben bewezen, maar was het niet beter de eer te laten aan wie die eer ook toekomt? Ik wil wil nog even erbij vermelden dat dit systeem al verouderd is en dat de nieuwe nog efficiênter, sneller betrouwbaarder en vooral zuiniger met energie omgaat. De Akula is er mee uitgerust en we hebben mogen aanschouwen tot wat deze in staat is.

9. Zoals Lex al schreef, is het een doorontwikkeling op bestaande ideeen. Ook Raf en dergelijke hebben een basis systeem aangepast naar eigen inzicht. Iedereen ziet dingen bij een ander en past dit weer toe. Ik heb lopen spieken bij Fred en kwam daar dingen tegen die ik zelf ook wilde gaan toepassen, alleen werkt hij met perslucht en ik met een pomp en twee kleine injectiespuiten als trimmers. Het basis systeem is hetzelfde, uitwerking anders.

En Benjamin, als je een sneller beter en goedkopere methode hebt. Deel het met ons. Onze systemen zijn blijkbaar veroudert. Is die Akula van je van Sheerline toevallig.

grtz.

Danny

Deel Deze Pagina