Montageverslag 2 meter F3A E-Evolution, electro.

Discussie in 'F3A' gestart door Alexzzz, 10 feb 2009.

1. hezik

hezik Guest

Ter vergelijk.. de romp van een Osmose zit rond de 38cm hoogte op het hoogste punt, maar die hoogte wordt ook langer vastgehouden, jouw staart lijkt mij niet echt hoog, zeg maar de romphoogte voor het kielvlak.

Verder niets van dit gezeik aantrekken, het ding vliegt prima, dus who cares :)

Ben erg benieuwd naar het filmpje!

2. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ja, het wachten is op Youtube:) Stel je er niet teveel bij voor, is met de gsm gedaan.....

3. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
  4. Julius Monchen

Julius Monchen

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Leuk vluchtje. Al gemeten hoeveel stroom er nog in de lipo's zit?

Groet,

Julius

5. hezik

hezik Guest

Leuke filmpjes, alleen wel jammer dat Urlien het dansje van de piloot na de landing niet gefilmd heeft ;)

De uitgeschoven antenne doet mij er aan denken.. geen last gehad van storingspulsen of wat dies meer zij, ondanks de 35Mhz en het vermeend niet mogelijk zijn van hoogvermogen electro en 35Mhz?

Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2009
  6. Julius Monchen

Julius Monchen

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Vertel :D

Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  7. hezik

hezik Guest

Oh ik weet van niets hoor, maar vind eigenlijk dat Alexzzz daarin het gedrag van Niels moet volgen :p

8. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Iets meer dan 2000mah, viel mij 100% mee, kennelijk is die prop niet superzwaar voor deze motor, anders zie je dat ook direct in het stroomverbruik. Amperage en rpm zal ik nog een keer meten, uiteraard heb ik een toerenteller en stroomtang, maar moet zeggen dat ik het toch een beetje "griezelig" vind om dat ding volgas binnenshuis te laten "gassen":D

Dansje, njah, ben niet zo'n danser geloof ik:D

Heb eerst een reikwijdte-test gedaan, en toen de maiden. Wat denk je......*trommelgeroffel*...........0 storing:p Ben ook nog ff naar grote hoogte geweest om te checken, ook dat ging perfect. Ben eigenlijk ook nog benieuwd of het oude type G3 ontvanger (5014DPS) ook zonder problemen werkt, binnenkort ff testen.

Ik ben dik tevreden:cool:

9. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Je kan nu nog kijken wat je kencijfers van gisteren waren als je maar niet opnieuw gas geeft.
    Als je het eng vind om met de controller te rommelen met de prop er op, haal je die er even af.

Procedure is ontvanger uit en spanning op de regelaar en dan de progbox aansluiten.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2009
  10. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Goede tip Hans! Ik ben niet bang voor de prop opzich, maar ik ga niet binnenshuis volgas lopen draaien, heb de prop gewoon laten zitten (vertrouw wel op de techniek) en de box eraan gehangen, rpm had geen zin, omdat ik gisteren even zonder prop had gedraaid, dus die uitlezing laat ik zitten.

66.9A lijkt me wat weinig, heb gisteren een paar keer een aantal seconden volgas omhoog gevlogen, zal na de eerstvolgende vlucht (waar ik hem niet ga sparen:D) de boel weer uitlezen.

11. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Heb de ontvanger eerst aangedaan, toen de box eraan gehangen, toen het aandrijfpack eraan. Doe je eerst de aandrijfaccu en dan de box, dan kom je in een ander menu.

12. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Als je niet al te veel losse rommel dichtbij hebt liggen kan je binnen draaien.
    Ik doe het zelf regelmatig, maar misschien heb ik wat meer ruimte.

13. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Als hij de ontvanger ziet krijg je de mogelijkheid om de puls zelf in te stellen. Ondanks dat ik op RCUniverse lees dat dat gedaan wordt heb ik dat zelf nooit gedaan.

14. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ik heb helemaal niks gedaan qua instellingen; gewoon de easy mode ofzo, was een tipje van Bert. Zal misschien nog wel eens gaan instellen....

15. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Normaliter laad ik nooit tot het laatste randje. Als de stroom begint te minderen stop ik veelal. Ook leg ik ze niet weg met volle lading. Je max spanning was nu 42,5V Ik zou even oppassen met het gedrag van je lader, dan wel de meting van de regelaar controleren met dat wat je lader aan geeft.

16. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ok, 42.5V is teveel? Ik laat die Infinity 3's gewoon hun werk doen normaal.....

17. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Volgas binnen is niet heel erg slim. Er gaat opeens een hoop vliegen in de kamer :) Ik doe het altijd buiten, is het ook weer mooi aangeveegd :)

18. hezik

hezik Guest

42,5 is het maximumvoltage wat een 10s pakket mag hebben, op zich prima dus, maar iets minder had wel gemogen. Toch zou ik mij er niet al te sappel over maken, de meting van zo'n regelaar zal niet geijkt zijn.

Wat hans zegt is natuurlijk 100% waar: meten is weten :)

19. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ja, ik laat hem altijd graag doorlopen tot de lader klaar is, dan gaat ie trk-laden met een heel laag amperage, en kan ie ook mooi nog wat "fijne" balanceer-werkzaamheden doen......:)

Ik heb alleen het idee dat met de 19*12, deze stroom zo laag is. Kan iemand dat verklaren? (aan de power lag het niet, hehehe)

20. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Zonder toeren zegt dat nog niet zo veel.
    Hoe het zit met het vermogen zie je pas als grote vericale figuren tegen de wind in gaat draaien. In de B heb je een gedrukte en een getrokken loop met ge-integreerde halve rol. Krijg je die in de upline tegen een windkracht 4-5 in tegen het einde van het programma nog mooi rond. Dan kan je beoordelen hoe het zit met het vemogen.

Deel Deze Pagina