Alle roeren bewegen, motor zit erop en draait, motorkap zit vast. Enkel instellen en hij kan vliegen! Op tijd naar bed, morgen veel afstellen en laatste trainingsvluchtjes.
:celebrate: Dat is mooi Nando. Succes morgen en zondag. En Robin moet maar een oogje in het zeil houden. Han.
nope... Wat er gebeurde weet ik nogsteeds niet helemaal, robin callde en die ook niet 100% zeker Zwaar irritant... Ik vloog m'n programma want afstellen met die wind leek nergens op. Robin weet beter welke figuren ik vloog dan ik, ik was vooral met vliegen bezig. Ik ging van horizontaal naar verticaal, dus dat moest de Humptybump of stallturn zijn. En een geluid, "pang" oid, bleef verder vliegen, nadenkend over wat dat kon zijn, toen even later weer zoon geluid gevolgd door verlies van alle controle. wel punt in welk figuur weet ik zo niet, maar hij gin daarna wel redelijk verticaal naar beneden. Ik riep dat ik niks meer kon doen, en op een meter of 10 reageerde hij weer, te laag om nog vlak te kunnen leggen maar met wat uitbreken en stallen was veel snelheid eruit en wat horizontaler. Ik moet gewoon controle hebben gehad, hij deed echt wat ik zei dat hij moest doen. En het waaide wel behoorlijk, maar ik heb nog nooit door wind een toestel van verticaal duikend naar horizontaal zien gaan. Na crash waren de zwarte connectoren los. terwijl de afstand alleen korter word tijdens de crash. De connector had tape erom, als ik aan de kabels trok ging hij niet los, zelfs zonder tape waren ze goed vast. Voor m'n gevoel was ik overdreven veilig bezig. De accu zat vast op dezelfde manier als de vorige crash, en toen zat hij na de crash nog aan het accu plankje vast. Het hele plankje was eruit gebroken toen. Leek me dus stevig zat. Maar de enige logische verklaring is dat hij is verschoven, hoe het kan dat ik toch controle had op het laatst... Ik verwachte een wrak als vorige keer aan te treffen, tot mij verbazing was het nog herkenbaar als vliegtuig, na wat nadere inspectie was het nog reparabel ook. Heb foto's die komen na morgen wel... 1 landingsgestel pootje had een behoorlijk stuk hout meegenomen en was krom. Motorschot zat los en scheef, deuk halverwegen de vleugel. Was rond 5 uur thuis, ben om half 6 begonnen, aan 1 stuk door gebouwd en terwijl lijm droogte aan een ander deel gewerkt. En ben nu net klaar. valt niet heel erg op dat er een hoop is gebeurt (gelukkig), maar dat is er wel. zal niet veel zwaarder zijn geworden, 1 koolstof plaatje van 1mm 2,5X10cm en een klein 4X4cm stukje (200grams?) glasmat en wat 30min epoxie (omdat 24 uurs niet optijd droog zou zijn).
Verdorie het zit je niet mee Wel mooi dat ie er al weer klaar voor is! Wordt spannend morgen hoe ie vliegt
Net alle goudcontacten vervangen, wat extra klittenband geplaatst alles helemaal klaargelegd. Morgen bak ik er niks van, weet het nu helemaal zeker... Achja iig wedstrijdervaring opdoen.
Hij is nog heel! En plaats 11 van 14, doel 1 gehaald. Volgende doel geen 0 vliegen! Nu een stallturn die meer een tailslide was oid .
Ik moet zeggen, ik had een toestel verwacht wat eruit zag alsof McGyver 'm met ducttape en touw in elkaar gezet had, en dat viel 100% mee. De canopyschade was bekend en een nieuw motorkapje zou nog een keer kunnen, maar voor de rest zag je er eigenlijk niets aan. Chapeau voor het reparatiewerk!