Montageverslag SebArt Angel S50

Discussie in 'F3A' gestart door nando, 3 apr 2009.

  1. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    De oogjes zijn wel heel klein geworden van Nando.

    [​IMG]

    Voor meer foto's.
    F3A Oss.

    Groeten Han.
     
  2. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Nog 2 foto's,

    Zo zie je niet dat ie stuk is:cool:
    [​IMG]

    Ik was het kleinste toestel in de B, en met alle vliegers die dag samen valt ie in het niets.
    [​IMG]

    Net gewogen, de nieuwe is 2624g vliegklaar, of zoals het bij de fabrikant en winkels staat, 2074 zonder accu (2200g is opgegeven).
    De oude was 2138g zonder accu, 64g verschil. Komt door de bec, maar motor motage is heel iets zwaarder geworden, alu ipv gfk. en de landingsgestel reparatie heeft ook wat gewicht gekost natuurlijk.

    Straks alle schade en reparatie foto's
     
  3. hezik

    hezik Guest

    Is ie nog heel? Toen ik je na de wedstrijd bezig zag; dacht ik nog, zei ik ook, "die is straks weer kapot". Met je wedstrijdkist geen capriolen uithalen ;)
     
  4. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Jahoor!

    Nog even de instellingen veranderd, hoogteroer nog veel minder, 140 is vol, hij zit nu op 30, 22% van de resolutie heb ik over op hoogteroer :oops:.

    En er zijn wat in-flight foto's gemaakt door Robin,:-D.

    Hier wat oude foto's.

    De nieuwe kist voor de crash.

    Op de stoel
    [​IMG]


    [​IMG]

    Dit ging kapot tijdens de bouw, geen idee waarom.
    [​IMG]


    Regelaar was nog goed, die van de Quicky niet maar de bec daarvan nog wel. Dus die over gezet (de nieuwe is ondertussen binnen).
    [​IMG]

    Motorplaatje van alu, was bij de vorige cfk. Deze gaten klopte wel direct maar moest voor de Quicky al uitgeboord worden.
    [​IMG]

    Vlak voor de crash.
    [​IMG]

    Stuk,
    [​IMG]

    Wat verder open moeten maken.
    [​IMG]

    Cfk plaat aan de eene kant
    [​IMG]

    Matje aan de andere kant.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Neus lijm tussen gedaan en met fohn laten drogen (al tijdens het roeren de fohn erop).
    [​IMG]

    Vleugel weggepeld, beetje sec lijm erin en niemand die wat ziet
    [​IMG]

    Wel een erg mooie constructie :worship:
    [​IMG]
     
  5. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.781
    Locatie:
    Almere
    ? heb ik gisteravond iets gemist?
     
  6. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Neehoor, dit waren oude foto's die ik voor de wedstrijd al had genomen.

    Enne, Gefeliciteerd met je Heli brevet!
     
  7. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.801
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Dan zou ik toch maar met je servo armlengte /roerhorns gaan spelen, 20% resolutie is niet echt lekker sturen....
    Gaat zo een groot deel van je servo preciesie verloren :-(


    Ik zorg altijd dat ik nooit onder de 80/90% kom, liefst alles op 100%
     
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Dat was de bedoeling ook, er komen 2 ballinks aan de servohevel.
    Maar 100 kan niet, ik denk iets van 75%, een snap/tollvlucht stand met meer uitslag lijkt mij wel nodig eerst maar eens wat meer vliegen met de minuscule uitslag.
     
  9. wim

    wim

    Lid geworden:
    28 aug 2002
    Berichten:
    112
    Locatie:
    Meppel
    Nou Vandaag mijn angel s50 in gevlogen .
    vliegt super.
    Setup
    Hacker A50-16s.
    Prop 16x10.
    Hacker Master Basic 70 SB.
    6S 4000 Zippy.
    Op hoogteroer en richting Futaba Digital S 3152.
    Op rol 2x Futaba Digital S 3150.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2009
  10. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.426
    Locatie:
    Spijkenisse
    In het groen is ie ook wel mooi:)
     
  11. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Zeker.

    Heb je een gewicht Wim?
     
  12. wim

    wim

    Lid geworden:
    28 aug 2002
    Berichten:
    112
    Locatie:
    Meppel
    Hoi Nando
    2673 Gram
    En dan gebruik ik wel de bec van de regelaar.
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Dat doet SebArt toch echt heel netjes, daar kunnen veel fabrikanten een voorbeeld aan nemen. SebArt geeft een gewicht zonder batterij op van 2200 gram. Nando komt lager uit en als ik van jouw gewicht het gewicht van een gemiddelde 6S zippy 4000mAh lipo aftrek, kom ik er ook onder. Mijn WindS wordt ook lichter dan opgegeven.

    De eerste fabrikant die ik meemaak waarbij de toestellen lichter uitvallen!
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.426
    Locatie:
    Spijkenisse
    Komt inderdaad niet vaak voor nee:)
     
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    :evil:



    Tapeje achter de cockpit vergeten, hij ligt nu in voorne putten ergens in de bomen.

    Ik wou even mijn devinitie van een blender laten zien, shockyfly, peter stond naast me.
    Begon heel erg hoog verticaal naar beneden, gas dicht, langzaam rollend wat steeds sneller ging, rustig in de tipson welke steeds extremer ging (ondertussen dikke 100m verticaal) gas erbij voor de wat extremere tipspin, toen op het moment dat ik de aileron beweging om hem maar een inverted flatspin te krijgen wou maken vloog hij eraf.
    Het was gewoon iets te veel snelheid, met een tapeje was het goed gegaan. Landen daarna ging alleen makkelijker, slippen was niet meer nodig met de extra weerstand.

    Dus dat word even niet vliegen. (Kan pas besteld worden als stufi binnen is.:()
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.426
    Locatie:
    Spijkenisse
    Toch hoor ik het wel erg vaak van SebArt arf'jes, die cockpit blijft een zwak puntje....

    Kun je niet iets tijdelijks maken zodat je gewoon door kan vliegen?
     
  17. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Tja, opzich zou dat met wat moeite kunnen, piepschuim ofzo.

    En bij mijn 1e is het ook gebeurt, vandaar dat ik het tapeje er normaal gesproken over deed.
    Komt nog een goed systeempje voor. Bij de wind is het iig niet mogelijk, de arfjes worden steeds verbeterd. :D
     
  18. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    2 power magneetjes en je kap gaat nooit meer alleen vliegen . :D

    Mvg Johan
     
  19. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    2 Extra bedoel je, boven de 2 (paar) die er nu al inzitten?

    Ik zat meer aan een systeem ipv de magneten te denken, wel met magneten maar niet zo koud op elkaar, met de gedacht van gewicht.
    Maar ik blijf vergeten dat het een F3A kist is en ik best wat extra mag hebben...
     
  20. hezik

    hezik Guest

    Gewoon even een schroefje of canopy latch ergens neerzetten. Ook bij een 3D kistje zul je die 5~10 gram niet gaan merken hoor.
     

Deel Deze Pagina