Montageverslag Sebart WindS pro 2m

Discussie in 'F3A' gestart door Henri Zikken, 21 nov 2010.

  1. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Die motip rood is echt 100% dezelfde kleur, dat komt goed uit.

    Het ding is nu weer helemaal klaar. De spinnerdop heb ik gelijmd, dat kan ook rustig, omdat beide delen nog met 2 schroefjes vastzitten. Mooier wordt ie er niet op (de spinner), maar ik koop tzt wel een nieuwe.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik weet nu wel zeker dat het de meenemer was die het probleem veroorzaakte, ik kreeg 'm er nu eerst niet op, ga je kijken, blijkt dat het 'boorkop-klemgedeelte' nog wel muurvast zat in het omhulsel. Dat losgekregen, draai ik 'm er weer op, en gewoon niet goed vast te krijgen, de hele meenemer blijft meedraaien.

    Dat wil dus niet zeggen dat de meenemer op zich slecht is, maar dat hij voor deze axi as niet geschikt is. Ik zal een nieuwe originele Axi meenemer bestellen.

    Dus.. ik moet even een nieuwe meenemer hebben voor een 8mm as, een nieuwe 19x12 prop en een nieuwe spinner, en dan is ie weer als nieuw :)

    Gewichtstoename in totaal: 13 gram. Daar kan ik ook mee leven.
     
  2. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Vandaag weer gevlogen met dit schatje, en het blijft een lekker ding :)

    Sinds de reparatie van de firewall in totaal 4 vluchten gemaakt, de eerste was meer een hele verzameling snaprolls (= erg belastend voor motorschot) en dat ging allemaal prima. De reparatie beschouw ik dus als geslaagd.

    Verder heb ik er in totaal nu 10 vluchten mee gemaakt, waarbij ik vooral gelet heb op of mixers nodig zijn en of de instelhoeken goed zijn, en vooralsnog kan ik niet anders zeggen dat er geen mixers nodig zijn en de instelhoeken ook goed zijn. Meskant tracked het ding beide kanten op rechtdoor zonder te rollen, hij gaat recht omhoog en komt ook recht naar beneden. Als ik er in de toekomst nog mixers in ga zetten, zullen dat op z'n hoogst hele kleintjes zijn van max. 1 a 2 %.

    Wel moet ik de servohevel op mijn rudderservo vergroten; de huidige uitslagen zijn voor stallturns gewoon te klein. Aan rudderkant staan de links al op het 'binnenste gaatje' en aan servokant op 'het buitenste gaatje', dus zit er maar 1 ding op; een grotere hevel. Wat ook niet raar is, aangezien ik een relatief kleine hevel op m'n rudderservo heb.
     

Deel Deze Pagina