Welkom in de wereld van Mosquito piloten!! Mooi Kees dat je zo enthousiast bent, t'is inderdaad een echte zwever. Nu samen omhoog en inderdaad, op naar 17 mei. Jacob Bos
Proficiat met het succesvol Maiden, nu nog heel zien te houden tot 17 mei Veel vlieg/zweef plezier Willem
Gewicht Kees, Het gewicht compleet is 1090 gram, is terug te vinden in de database van Arjan (edit: dat is voordat de G4 is aangebracht! zal hem nog eens opnieuw gaan wegen) En die van jou?
gewicht....... Hallo Jacob, Mijn Mosquito weegt 1250 gram...........veel zwaarder dus. De vleugel is redelijk zwaar met de beplanking boven en beneden en de 2200 MAH accu weegt ook wel wat. Maar..................dit geeft allemaal niets......................hij drijft geweldig en een beetje gang erin is niet erg. Ik ben erg blij!!!.......
OK, verschil zal hem waarschijnlijk voornamelijk in de beplanking zitten. Die zit er bij mij aan de onderzijde niet op. Mijn accu is een 3S met 2100 mAh, dus daar zal het niet aan liggen. Moet eerlijk zeggen dat een beetje aanduiken en snel vliegen snel resulteert in flutter van 1 vleugel. Dus beplanking aan de onderzijde is wel verstandig denk ik. Misschien dat ik ooit nog eens nog een Mosquito bouw en daar dan wel beplanking aan 2 zijdes in aanbreng. Heb al eens lopen fantaseren over een iets vergrote Mosq met 3 meter spanwijdte. Maar goed, is voorlopig nog een droom. Eerst maar eens de ASW en daarna de Countryman, is 2009 wel weer aardig mee gevuld denk ik. Groet, Jacob
twee............ Nu hebben we er twee samen te vliegen Jacob.............De Wings en de Mosquito. Het wordt tijd voor een afspraak op een veldje met mooi weer!
Je hebt helemaal gelijk, ik houd deze site strak in de gaten . . binnenkort is het Krokusvakantie, ben jij ook vrij neem ik aan, dus wie weet.
Van harte gefeliciteerd met de succesvolle eerste vlucht !! Dat er nog veel mooie vluchten mogen volgen. Wacht met spanning op de foto's. Groeten, JH
Kees, Vandaag weer omhoog? Mooi weer om weer te genieten van je Mosq. De mijne zal zeker ook het luchtruim weer zien, heb gisteren de kap afgemaakt. Hij is er nu weer helemaal klaar voor. Nog mijn dank voor het beschikbaar stellen van je materialen. Jacob
Jacob, Ziet er ook fraai uit, jouw Mosquito. Zal ook wel de sterren van de hemel vliegen. Jaren geleden vloog er op de club ook een MOSQUITO maar dat was net een zwabber. Misschien door de originele setup met NC cellen. Maar als ik jullie verhalen hoor ga ik toch weer twijfelen. Succes, JH
JH, Inderdaad, de Mosquito is een heerlijke lichte kist die boven blijft. Kees typeerde het wel mooi, hij noemde haar een 'drijver' en dat is ook zo. Je hebt maar weinig nodig om lang boven te blijven. Heb net de Mosquito in de auto gelegd om te gaan vliegen (13:30) begint het hier enorm te waaien en te sneeuwen, ff de bui afwachten denk ik. Jacob
Kennen jullie deze trouwens, om de windverwachting te kunnen zien: Meteo Maastricht - Windverwachting Benelux
Tweede vlucht................ Heren Vanmorgen de tweede vlucht. Het waaide harder en we vlogen achter een sneeuw/hagebui aan. Ook dit ker hield de Mosquito zich prima! Dit keer wat minder drijven, maar meer hangen en af en toe een 'hup" omhoog. Geen uur boven gebleven.................veel te koud en dat deed hij dit keer ook niet. Landen met wat meer wind ging ook goed. Geen foto's................te koud...............te veel een Flitsvlucht. Na drie kwartier zeer tevreden naar huis!........... Jacob......................hoe was het in Gorredijk???
Kees, al je woorden kan ik herhalen. Ook achter de sneeuwbui aan en ontzettend vlagerig. Daar kwam nog een klein grapje bij. Op een of andere duistere wijze was mijn roeruitslag naar links veel kleiner als normaal én hij had veel down nodig om rechtuit te gaan. Denk je dat je alles goed gecontroleerd hebt . . . . Ben bang dat ik bij het afstellen iets niet goed heb gedaan. Gevolg was dat ik met alleen maar rechter bochten en de up bijna op maximaal hem (gelukkig) netjes aan de grond heb kunnen krijgen. Daar heb ik alles nog eens gecheckt en bleek dat de einduitslag naar links op 48% stond. Ik snap nog steeds niet wat ik gedaan heb . . . maar goed, hij leeft nog. Daarna nog een vluchtje en alles was weer goed. ZUCHT In de auto had ik de Wings ook nog liggen en daar heb ik het accuutje even lekker mee leeg gevlogen. Die kist was beter geschikt voor de omstandigheden vandaag. Achteraf is alles makkelijk En koud was het zeker!! Op naar beter weer! Jacob
Vliegen blijft............. spannend Jacob! Ik heb vandaag bij de eerste landing ook ene duikeltje gemaakt...............ben je blij, dat je vleugels vastzitten met elastieken............schieten los en alles blijft heel! 25 jaar geleden waren ze niet dom! Als we samen de Mosquito's laten vliegen kunnen we even kijken naar elkaars uitslagen. Mij bevalt de DR erg goed. Hoogte op 50% en richtin op 75%. Dit bij start en vliegen. Bij de landing alles voluit, om maximaal te kunnen reageren op onverwachte windvlagen. Motorvermogen heb ik bij de start op vol en vervolgens naar 65% op 50 meter en hoger. Klimt hij rustig maar stabiel en blijft hij mooi vlak vliegen. Bij vol motorvermogen moet ik down geven om hem mooi te laten klimmen. Zinloos.................op deze manier gaat de LIpo nog langer mee........... Wellicht wat zaken waar je je voordeel mee kunt doen! mvg Kees
Klopt Kan het alleen maar bevestigen wat je noteert, ik gebruik ook DR, ongeveer op de wijze zoals jij dat doet. Vandaag alles op maximaal gehouden . . Jacob
Met een beetje verwondering zie ik op het forum dat er meer Mosquito vliegers zijn dan ik dacht . Ook ik heb een mosquito al zeer lange tijd en nog in de orginele staat , d.w.z. zonder motor . Ik dacht altijd dat de vleugel versterkt moest worden i.v.m. de hogere belasting . Ook heb ik al hij een beetje te snel gaat last van een enorme flutter op de achterlijst . Kan iemand van de experts mij raad geven ?
MFG Wordt bijna tijd voor een alternatieve Vintage Glider Group: MFG de Mosquito Flying Group . . . . Jacob Bos