motor slaat steeds af

Discussie in 'Model truckers' gestart door carel ketelaars, 10 sep 2016.

1. carel ketelaars

carel ketelaars

Lid geworden:
    24 jul 2016
    Dag Ron

Dus ook al is de kleur groen gewoon even een aantal uren meer laden , zeg maar tot morgenvroeg om zeker te zijn dat de accu vol is

2. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    De accu is waarschijnlijk nog niet goed 'ingelopen', de elektroden zijn nog niet 100% waardoor de lader te vroeg op groen/vol gaat en vroegtijdig stopt met laden.
    Daarom mijn eerdere suggestie om de accu paar een paar keer langzaam laden met stroom van 300mA en vervolgens door gewoon/regulier gebruik te ontladen

Laatst bewerkt: 14 sep 2016
  3. carel ketelaars

carel ketelaars

Lid geworden:
    24 jul 2016
    Dag Ron
    Miss een domme vraag van me , maar hoe kan ik langzaam laden als het maar op 1 manier kan , je sluit de accu aan en dan stop je de lader in het stopcontact , net als bij een oplader van een telefoon en hij begint te laden

4. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    Wandopladers zijn meestal niet de fijnste laders om te gebruiken (meestal geen instelmogelijkheden)
    probleem met de accu kan ook zijn dat een van de 6 cellen minder of slecht is hierdoor zullen de andere cellen snel leeg raken.

5. carel ketelaars

carel ketelaars

Lid geworden:
    24 jul 2016
    hoi Jan

De oplader zat bij het pakket heb geen andere , de accu's zijn pas een paar maanden oud , dus lijkt me niet stuk.
    Welke advies geef je voor een andere lader.
    Ga de truck ook even ontleden want voor de af montage deed hij het wel dus mogelijk zit er iets niet goed en daardoor de spanning verlies

gr Carel

6. adrie van gerwen

adrie van gerwen

Lid geworden:
    17 nov 2008
    koop ook een digital multimeter,kun je de spanning van je akku's meten,het is belangrijk de waarde van je akku's te weten.

7. carel ketelaars

carel ketelaars

Lid geworden:
    24 jul 2016
    oké bedankt voor het advies ga ik doen , maar even terug op de lader is het echt nodig een andere te halen of is deze die ik heb meer dan voldoende om de accu's vol te krijgen

8. adrie van gerwen

adrie van gerwen

Lid geworden:
    17 nov 2008
    daarom mijn advies voor meter,dan kun je controleren of de lader vol laad.Ik heb zelf 2 laders die ik op deze voegen niet kan instellen,maar heb geen probleem.Met de meter kijk ik of ze vol is.Niet vol even tot rust laten komen en op nieuw bij laden,en controleren dat ze niet te warm worden.Als blijkt dat een cel stuk is zakt de waarde snel onder 7,2 v. en dat is dan niet meer voldoende om te rijden.Een geladen 7.2 v akku geeft ong.8.0v.aan.

9. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Mijn fout Carel, ik dacht dat je bij deze lader de laadstroom in kon stellen op 300mA. Je lader is goed voor jou, maar is beperkt. Als de accu-elektroden nog niet volledig zijn geformeerd, zal dat op den duur ook wel gebeuren wanneer je telkens met 1A laadt.

Mocht je toch een lader met meer mogelijkheden willen, de Imax B6 heeft een laadvermogen van 50watt, kan NiMH, LiPo en Pb (lood) laden, en werkt op 12-18volt (startaccu, of laptopvoeding) . Er is ook een Imax B6 AC, die kan behalve uit 12-18volt, ook op 240volt netspanning werken.
    Wellicht heeft PK Racing leuke aanbiedingen :(
    PK Model Racing gaat sluiten

Wil je accu's met grotere capaciteit laden, of sneller laden, dan moet je een lader met meer vermogen en stroom kiezen. Dus mocht je grotere plannen hebben, laat het dan hier weten.

10. carel ketelaars

carel ketelaars

Lid geworden:
    24 jul 2016
    even een Update , ik kan nu langer rijden dan voorheen dus mogelijk dat de accu steeds beter gaat laden , maar dat kan alleen in de tweede versnelling , zodra ik de eerst versnelling pakt slaat de motor af en start wel weer op , dit is ook in de derde versnelling maar wil die niet gebruiken in zijn twee gaat hij al veel te hard , kan je dat ook afstellen ????
    Heb wel gelezen dat je de versnellingsbak kunt aanpassen alleen de eerste versnelling en twee en drie uitschakelen , alleen nu hij alleen in de tweede rijd doe ik dat even liever niet
    Zijn er nog andere mogelijkheden ??
    Weet iemand wat dit zou kunnen zijn , heb ook contact gehad met de winkel waar ik de truck heb gekocht , maar hebben voor als nog geen oplossing
    Woont er iemand in de buurt van Vught , die mogelijk mij even kan helpen
    mvg
    Carel

Laatst bewerkt: 16 sep 2016
  11. JHMA36(2)

JHMA36(2)

Lid geworden:
    10 mei 2015
    Je kan de versnellingsbak vastzetten in de tweede versnelling. Maar zolang je gebruik maakt van de MFU kan je alle versnellingen doorlopen, dit heeft te maken met de computer die hierin zit.

12. carel ketelaars

carel ketelaars

Lid geworden:
    24 jul 2016
    dat klopt en volgens mij doe ja dan het stangetje waar de klauwen opzitten vast zetten , alleen wat ik al heb aangegeven dan loopt hij gewoon te hard , en ja was het maar mogelijk alle drie , in 1 en 3 slaat de motor af , is er een mogelijkheid om de snelheid omlaag te krijgen in de tweede versnelling

13. JHMA36(2)

JHMA36(2)

Lid geworden:
    10 mei 2015
    Heb je de standaard motor er ingebouwd dan kun je overwegen om er een truckpuller van carson in te zetten dan gaat het al een stuk langzamer.

14. vwforum

vwforum

Lid geworden:
    8 jan 2009
    Zitje versnellingsbak wel goed in elkaar?

15. carel ketelaars

carel ketelaars

Lid geworden:
    24 jul 2016
    Ik heb de versnellingsbak wel 6 keer uit elkaar gehaald en kan niets ontdekken wat er fout zit , mogelijk de as van de klauwen , daar zijn meer mensen het schip mee in gegaan , ga het nog eens nakijken , heb die motor besteld dus moet er dan toch uit , het nadeel van dit spul is , hoe vaker je het uit elkaar haalt hoe meer kans op stukken

16. Tamaniac

Tamaniac

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Is de versnellingsbak getest op soepel lopen, in alle versnellingen, zonder tussenkomst van elektronica?
    Beide lagers in onderdeel J7 zijn effectief vastgelijmd zoals de handleiding aangeeft?
    Kun je een test doen met de propellor shaft/aandrijfas gedemonteerd, om zo de aandrijving van het probleem te elimineren?

17. carel ketelaars

carel ketelaars

Lid geworden:
    24 jul 2016
    Beste vrienden

Even een Update , heb een nieuwe motor geplaatst en de snelheid is gelukkig een heel stuk minder , de eerst 3 min kan ik gebruik maken van de drie versnellingen daarna slaat hij weer af in 1 en in 3 , ik heb de versnellingsbak gecontroleerd op het soepel draaien van de assen en tandwielen in elke versnelling en ik kan alleen maar zeggen dat deze goed draait en geen blokkades heeft.
    Wat ik wel gemerkt heb is dat het na verloop van tijd ook in de twee het even duurt voordat hij reageert , mogelijk omdat ik er geen geluid op heb zitten kan het zijn dat hij dan ook afslaat , maar het lijkt ook dat de zender en ontvanger niet goed samen werken , is dat mogelijk en zo ja hoe kan ik dit oplossen en of controleren of dat dit het geval is
    Ik gebruik een Tactic TR 625 6 channel Receiver met daarbij een Tactic TTX 410 4 channel 2.4 GHz dit alles samen met een TR MFC-01 56511

18. JHMA36(2)

JHMA36(2)

Lid geworden:
    10 mei 2015
    Wat ook nog een mogelijkheid is dat de analoge MFC moeite heeft met de digitale zender.
    Volgens mij is dit ook al eens besproken op dit forum. Zelf heb ik dit gehad met een spektrum zender en de MFC. Ik had geen problemen met het rijden maar wel met het aansturen van de signalen als licht enz.

19. carel ketelaars

carel ketelaars

Lid geworden:
    24 jul 2016
    Bedankt voor de reactie en info zal het eens proberen op te zoeken

20. carel ketelaars

carel ketelaars

Lid geworden:
    24 jul 2016
    Beste truck vrienden , idd het ligt aan de MFC-01 in combinatie met mijn zender/ontvanger , ik heb de MFC er tussen uit gehaald en dan is er niets aan de hand.
    Ben nu in gesprek met het bedrijf wat mij dit heeft verkocht , na mij idee had hij dit wel kunnen weten , en me iets anders moeten verkopen , wordt vervolgt en ik wil iedereen van af deze plaats danken voor de geboden hulp ik kom hier nog op terug

Groetjes Carel

PS normaal doe je je zelf in het begin voorstellen , heb ik niet gedaan , niet slim van me dus bij deze beter laat dan nooit
    Ik ben Carel bijna 58 jaar jong en sinds kort besmet met de truck-virus heb zelf zie profielfoto Daf gereden (kermis) maar sinds 2004 volledig in de WAO en heb mijn kermisbedrijf op moeten zeggen , getrouwd en twee kinderen , wil je meer weten hoor ik het wel , maar pincode die geef ik niet

Deel Deze Pagina