Wel interessant ,al die meningen over rijden in de kou veelal gebaseerd op vermoedens of eigen ervaring niet ondersteund door echt onderzoek.
In het voorjaar komt het regelmatig voor dat de wedstrijden worden gehouden bij een lage (< 5 ) temperaturen en dan wordt er gewoon gas gegeven ! Kan me voorstellen dat bij het inlopen het beter is om te zorgen voor een wat normale temp. maar bij ingelopen motoren moet het m.i. gewoon kunnen mits je zorg dat je de motor niet belast voordat hij op temperatuur gekomen is maar dat geld ook bij andere jaargetijden.
Ik zou zeggen start je eigen onderzoek, ligt op de meeste plekken een mooi laagje sneeuw, pak je auto en ga eens een paar liter er door jagen. Laat dan van de zomer weten hoe het met je motor gaat en hoeveel liter die heeft gedraaid.
Ik raad het toch wel af maar ja als jij bewijs uit eigen belevenis en ervaring(door doorgewinterde ervaren rijders gegeven om maar in de jaargetijde te blijven) niet genoeg vind, zul je toch je eigen onderzoek moeten starten.