tsja
een vriend had er 1 , ik had hem er voor gewaarschuwd, nadat ik wat docu had gelezen op het www, toen we eenmaal samen gingen varen , was hij snel klaar met de spartan, wilde ook iets beters hebben ,in dit geval proboat model met wat upgrade's. Toen hij met de toys port vaarde was hij overstag .
Jan heeft het goed verwoordt mbt de spartan......
Nou, ik vind dit allemaal wel erg negatief. Ik gaf al eerder aan dat ik prima ervaringen heb tot op heden met de Spartan. Ik vaar hem op 4s en dat gaat prima. Nogmaals, alle problemen ontstaan bij het varen op 6s. Daarop is met name de koeling niet berekend. De ellende die je leest komt allemaal voort uit het uiterste vergen van deze boot en dan is men verrast dat er wat mis gaat. Dat neemt niet weg dat de koeling beter had gekund maar dat is bij meer boten het geval....
Op 4s vaart ie geweldig en met een mooie snelheid. Ik heb ook geen probleem met de koeling tot op heden. Het enige dat ik zal doen is de silliconen cooling jacket vervangen door een aluminium exemplaar waar Jan me op wees. Dat zal allicht een betere koeling geven al was het maar omdat dan de hele oppervlakte van de motor over de hele lengte gekoeld wordt in plaats van slechts een deel. De Castle setup werkt prima op 4s en de boot ziet er gaaf uit; een mooi vaarbeeld en makkelijk te onderhouden. Ik heb er tot op heden in elk geval geen spijt van.
grt
Mark