Ms Rotterdam Boeienlegger foto's

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Ikemastah, 22 sep 2005.

1. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Heren,

Ik wil hier toch even wat kwijt. Het valt mij op dat sommige mensen moeite hebben met de manier waarop soms tegen elkaar gesproken wordt.

Laat een ding duidelijk zijn: een goede discussie voer je met duidelijk onderbouwde argumenten, ga elkaar niet denigrerend aanspeken met "knul" o.i.d. Dat komt vaak erg betuttelend over. Laat ook anderen in zijn waarde en ga pas discusieren als zaken duidelijk zijn. Wellicht dat in deze draad het plaatsen van bijvoorbeeld foto's veel onduidelijkheid ophelderd.

Ik zou het jammer vinden als ik hier als jonge "knul" mensen die ouder zijn als mij constant moet gaan zitten corrigeren, dat lijkt me toch niet nodig, ik ben al druk genoeg met het opvoeden van mijn kinderen..

Robert (die nu in de auto naar Berlijn stapt en dit weekend niet achter de laptop zit om hier de babyzitter uit te hangen :wink: )

2. auke

auke

Lid geworden:
    8 nov 2004
    Zo daar ben ik weer na een dag werken, en zie dat er aardig wat tekst is bijgekomen.
    De Terschelling is inderdaad toen ze klaar was omgeslagen.
    dat is opgelost door er 2 cm tussen de romp te doen, en kijk eens goed naar de foto op het droge en valt jullie niet op dat de schroeven best ver onder water zitten en dat ze, zeg maar een dikke kont heeft.
    nou daar zit die twee cm en bij de kop precies het zelfde, ze is gewoon verlengt.
    dus meer schip onder water en even veel schip boven water.
    er kon dus meer ballast in waardor ze beter in het water lag.
    ik moet helaas maandag weer naar Wagenborg op de sleepboot, ben dus een week (of langer) weg, maar ik beloof dat ik kom met foto's van het onderwater schip.
    goed weekend verder.

3. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Hier zal wel weer negative commentaar op komen.En misschien ook wel positive. :lol:
    Maar Auke lees eens goed wat ik nu schrijf. :!: :!: :!:
    Een schip wat eerst een meter is, en daarna een meter tien: ik noem nu maar wat dat is verlengt. Toch :idea:
    Benje toch wel met me eens ?
    De Terschelling is dus niet verlengt he.
    Verhoogd komt in de praktijk dus niet voor be halve {KALFSDEKKEN} bombast en Adam :wink:
    Dan is volgens mij een{ verbouwing kop en kont }meer op zijn plaats he
    toch :!: :!: :!: :!: :!: :!:

4. auke

auke

Lid geworden:
    8 nov 2004
    de romp is inderdaad in de hoogte verlengt, maar nogmaals ik kom met foto's.

5. Ikemastah

Ikemastah

Lid geworden:
    26 mei 2005
    De romp van SMB ziet er mooi uit, maar lijkt iets te smal te zijn vergeleken met de meegeleverde tekeningen. Hier kunnen we echter wel een mouw aan passen denk ik.

Auke, hoe ben jij aan de tekeningen gekomen als ik vragen mag? Foto's van het onderwaterschip zijn natuurlijk ook zeer welkom. Ook foto's van de schroeven en ophanging zou ik graag zien.

6. Sikko 259

Sikko 259

Lid geworden:
    1 sep 2004
    Hallo allemaal,

Ik wil me niet inhoudelijk met de discussie bemoeien, alleen opmerken dat er volgens mij nog een foutje in Danny's rekenvoorbeeld zit. Als de diepgang eerst 8 cm is, en er komt 2 cm bij, wordt deze volgens mij geen 8,2 cm maar 10 cm. De waterverplaatsing wordt dan ook aanmerkelijk meer.....

Hans

7. Danny Bimmel

Danny Bimmel

Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Hoi Hans,

Je hebt inderdaad helemaal gelijk :hammer: , ik heb in de berekening met 8,2cm gewerkt in plaats van 10cm. Ik heb het ondertussen verbeterd, maar moet je nagaan als je de spanten met 2mm verlengd win je al meer gewicht dan waneer je de lengte van het schip met 2cm aanpast.

Groetjes Danny.

8. auke

auke

Lid geworden:
    8 nov 2004
    de tekeningen komen bij de werf weg. het is niet een romp van ad adelenbos.

9. Ikemastah

Ikemastah

Lid geworden:
    26 mei 2005
    Kan iemand mij vertellen welke motoren ik het beste kan gebruiken. Ik heb nog een Robbe 1000 liggen, maar die lijkt mij een beetje zwaar. Verder weet ik ook niks van vertragingen, dus als iemand mij daar mee kan helpen ook graag.

Model wordt circa
    88.8 cm lang
    20.5 cm breed
    6 cm diepgang

10. zinnia

zinnia

Lid geworden:
    8 feb 2005
    Een Graupner 720BB torque?

Deel Deze Pagina