Dat horen we natuurlijk graag! Maar nu vooral complimenten voor dit prachtstuk in volledig conventionele bouwwijze!! Max
Prachtig Goed dat de naam van de fotograaf op de onderste foto staat, anders was ik er nog niet uit welke het model was
Just a perfect day. Moest er toch eens van komen. Maiden van onze MUCHA. Sleper en testpiloot gesolliciteerd. Dit in de persoon van Marc en Danny. Beiden gepokt en gemazeld in Bigs toestanden. Altijd een spannend moment. Even billenknijpen en daar gaat hij. De sleepfase verliep vlekkeloos. Het toestel bleek aanstonds zeer gemoedelijk te besturen. Nu, toch altijd mijn eerste vlucht laten geschieden door een expert, je weet nooit hoe het uitpakt. Mijn zorg was nodeloos. We hebben hier te maken met een hoogvlieger. Hieronder hoog in de lucht. Klaar om te landen. Remkleppen activeren. Een lichte duik. En terug op de aardkloot. Oefening overgedaan door a good old Spirit; Eindbeschouwing Mucha. Mijn zorg dat het gewicht van mijn constructie (70gr/dm2) wat te zwaar ging uitvallen bleek ongegrond. De profielkeuze (HK 25-12) bleek een terechte keuze. De machine is zeer stabiel en houdt goed zijn hoogte. Vliegt zoals op een spoor. Gaat feilloos in spiraal zonder zijdelingse uitval in de korte bochten. Aurectar zeeeeer tevreden over het resultaat. Heb er dan zelf een paar puntgave vluchten mee gemaakt. Een plezier om mee te vliegen. Met andere woorden, eisen uit lastenkohier voor 95% gehaald. Mvg, J-J
Altijd leuk wanneer het werk resulteert in mooie vluchten. In modelbouw kan het soms anders uitpakken. Gelukkig was dame Fortuna op het terrein aanwezig. Mvg, Aurectar
De perfectie is niet van deze wereld. 95 % is al super veel. Voor mij toch. Geloof me, die kist vliegt super. Het kon niet op.
Dirk, Ook dank voor het advies betreffende mijn instelhoek. Die heb ik nauwkeurig toegepast met goed gevolg. hoogteroer kon mooi neutraal gevlogen worden. Een beetje theorie kan soms een meerwaarde betekenen. Mvg, J-J
Ik moest echt even die graven voor ik dat advies over instelhoek weer voor ogen had. Ik ben blij dat het zo goed heeft uitgepakt. Vergeet ook Berrie niet, want ook hij heeft goed over die instelhoek en instelhoekverschil nagedacht en in dit draadje gepost ...
Zo vlug mogelijk op hoogte. Ook voor de zichtbaarheid. De stevige rconstructie van de Mucha. laat wat paardekracht van de Wilga toe. Zou niet lukken met mijn Bergfalke.