Mugen MBX-7 topic

De RC-Speedhouse site wordt op dit moment vervangen voor een andere site, maar volgens mij kost de hij daar iets meer dan € 500,00. En je hebt hem ook nog eens snel in huis ;)
 
bij pro-buggy 525 en bij rcspeedshop 535. gelukkig is rcspeedhouse (nog) niet de enige rc-winkel ;)
En voor die 75 euro extra heb je hem snel in huis en weet je zeker dat er geen kosten meer bij komen.
 
body mbx7eco

hallo

Ik heb 2 vragen waar mischien iemand een antwoordt op weet.
1is er ook voor een mbx7/6 alleen het neus stukje van de body tebestellen?
2 ik heb een 7 eco maar vindt de body zoals hij in de advertentie staat super mooi.
Is deze ook ergens vandaan tehalen?

marcel
 
hoi marcel, voor zover ik weet is het neusje altijd bij de body. Ik heb er van mezelf nog wel enkele losse liggen. Voor de kap : een goede airbrusher kan dit zeker spuiten hoor.
 
hoi marcel, voor zover ik weet is het neusje altijd bij de body. Ik heb er van mezelf nog wel enkele losse liggen. Voor de kap : een goede airbrusher kan dit zeker spuiten hoor.

Ik heb de auto net maar heb waarschijnlijk de schoef niet goed vast gezet .
Was naar de 2 proefrit het stukje al kwijt en nog ongespoten , dus een stukje doorzichtig plastic niet mee terug tevinden.
hoopte dat het ergens los tebestellen was.
 
Dat neusje is slechts cosmetisch en heeft geen bijdrage tot de prestaties, uiteraard is het leuk om de auto af te maken.
 
Weet iemand toevallig Welke onderdelen vd Mbx7 ook op de 6 passen?
Is hier een lijst van?

Ik ben sinds vorige week de gelukkige eigenaar van een (2e handse Mbx6)
Deze was van n Duitse wedstrijd rijder en er moeten enkele parts vervangen worden.
Hij is goed gebruikt zeg maar :)

Ik heb op internet gezocht...maar kon niets vinden.
 
wist dat Stewie al een keer een lijst had geplaatst ...:D lijkt heel veel , maarzijn veel kleine dingetjes , MBX7 verschilt toch behoorlijk van de MBX 6

Gemeenschappelijke onderdelen tss MBX6 en MBX7 zijn deze:

H0513 - SERVO SAVER SCREW+RUBBER
E0222 - UNIVERSAL JOINT F/R
E0226 - UNIVERSAL JOINT CENTER SHORT
E0829 - STABI BULLETHEAD
E0254 - UNIVERSAL JOINT LONG CHASSIS
E0223 - CENTER UNIVERSAL JOINT (78.5) SET
E0580 - SHOCK PISTONS CONIC 5 HOLE (1.35mm)
B0104 - FUEL FILTER
E0161 - FRONT TRACK WIDTH ADJUST SPACER
E0162 - FRONT UPPER ARM SHAFT
E0174 - WASHER SET
E0206 - WASHER SET DIFFERENTIAL
E0225 - JOINT CUP
E0228 - F R CUP JOINT
E0236 - JOINT BOOTS
E0237 - JOINT PIN (f2.2x9.
E0239 - WHEEL HUB
E0160 - FRONT LOWER KINGPIN BALL
E0159 - ADJUST NUT
C0107D - PIVOT BALL 7MM
C0129 - FRONT UPPER ARM ROD
C0264 - JOINT SHAFT
C0265 - JOINT PIN (FOR JOINT CUP E0225)
C0270 - JOINT PIN 3 x 12.8 (FOR UNI JOINT E0226)
C0271 - JOINT PIN 3 x 13.8
E0257 - S5 O-RING SILICON
E0135 - SUS. ARM SPACER
E0146 - GEAR BOX
E0155 - ANTI-ROLL BAR LINK
E0315 - SERVO SAVER SPRING
E0319 - BRAKE PAD
E0322 - RADIO BOX GROMMET
E0219 - SELF LOCK WHEEL NUT (4)
E0230 - DIF GEAR 18T
C0230 - DIF GEAR 10 T (4pcs)
C0801 - PIVOT BUSH FOR SERVOSAVER
E0210 - JOINT PIN 3x16,8 (wheel)
E0229 - CENTER CUP JOINT
E0546 - DAMPER MOUNT PIVOT BUSH
E0548 - SHOCK MOUNT TOP
E0183 - DROOP SCREW (x4)
E0410 - FRONT BUMPER
E0814 - BALL LINK f7mm
E0811 - REAR UPPER ARM LINK LONG
E0412 - STONE GUARD
E0517 - FRONT DAMPER SHAFT
E0518 - REAR DAMPER SHAFT
E0519 - OIL SEAL CAP
E0520 - OIL SEAL SET
E0541 - DIAPHRAGM
E0545 - DAMPER END
E0702 - FLY WHEEL
E0706 - ENGINE MOUNT
E0803 - FUEL TANK BUSH
 
Hartelijk dank!! Daar kan ik wel wat mee.

Ff kijken of t zinvol is, bepaalde Mbx7 parts te gebruiken.

Als ie past....is het tankje vd 7 wel handig.

Maareh.....voor de wedstrijdrijders.....welke onderdelen zijn voor jullie
het meest aan slijtage onderhevig?

Moeten julie na n seizoen....de halve auto vervangen?
 
Goedemiddag

De normale zaken slijten natuurlijk, al valt dit bij deze klasse van auto's heel goed mee.
De slijtage onderdelen zijn bvb de lagers, de aandrijfpinnen in de asjes, etc...
Dit kan je best na het seizoen eens vervangen en de gehele auto op speling controleren.
 
Yep, de lijst heb ik hier eens gepost, het lijken veel kleine en onnozele dingen maar door de verandering van chassis en draagarmen is de hele geometrie van de wagen anders. Verder zorgen de rechte bevel- en ringgear ervoor dat de totale aandrijving veel soepeler loopt.
Deze 2 samen maakt dat het rijgedrag van een MBX6 niet te vergelijken valt met die van de MBX7.
Welke je prefereert hangt van je rijstijl af, ik kan mij perfect vinden in de MBX7.

Slijtage heb je altijd aan zo een wagen (ongeacht het merk), maar aandrijfpinnen, outdrives, lagers en tandwielen (De aandrijving dus) zijn idd het meest onderhevig aan slijtagen. Verder is speling op draagarmen heel vervelend maar heb dit nog nooit op een MBX6/7 ondervonden.

Het tankje van de MBX7 past standaard niet op de MBX6, het is niet geheel gelijk.
 
Back
Top