Multicopter Café

Discussie in 'Multicopters' gestart door markjuhh, 9 dec 2013.

1. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Met de laatste Tapatalk klik ik mij ook een paar dikke oren!
    Was ooit goed!

2. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    Same here. De vorige versie was een stuk fijner om je subscribed topics bij te houden.

3. Richard86

Richard86

Lid geworden:
    1 jun 2013
    Ik kan niet echt de crash/ fpv filmpjes/ koop/verkoop oid terug vinden meer.. Ik doe nu gewoon veel via internet weer die Tapatalk is nu echt irritand :)

4. Peter Aalbers

Peter Aalbers

Lid geworden:
    25 dec 2014
    Hallo allemaal,

Mijn naam is Peter Aalbers en ik ben nieuw op het forum. Ik dacht gelezen te hebben mij hier voor te kunnen stellen. Ik ben 20 jaar en woon in Veenendaal. Ik vlieg een Dji Fc40 en een Hubsan x4 107c.

5. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    Welkom!

6. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Welkom Peter :thumbsup:

7. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Welkom Peter in het verslaafdencentrum van het onuitwisbare & ongeneeslijk plakkerig resistente & aangenaam jeukende vliegvirus. :)

8. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Mooi vliegweer hier

9. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    jup, hier ook..

10. R.Stannevekd

R.Stannevekd

Lid geworden:
    15 dec 2014
    Zit een helicopterclub hier in de buurt, ik denk hmz da's niet helemaal het zelfde.
    Maar ik mocht met mijn multirotor er ook wel bij.
    Toen viel mijn oog op al die regeltjes en verenigingen waar ik allemaal lid van moet worden knvvl nvav..

Kreeg het gevoel dat ik geraakt werd door een wit kleurige mini h.. :p

Ken nie vlieg hiero, moet eerst solder hebben en locktite :p
    Maar de winkels zijn open :p

11. fieliep

fieliep

Lid geworden:
    17 dec 2014
    Even voorstellen

Hallo mensen,

Even voorstellen. Ik lees al een tijdje mee hier. Erg leerzaam en leuk. Ben pas begonnen met quadcopter en het virus heeft me al flink te pakken. Mijn omgeving snapt er niks van :)

Van de zomer een hubsanX4 gekocht die ik op vakantie gelijk in een boom vloog. Weg Hubsan ... Ik voelde me net een kleuter die z'n ballon kwijt was. Op dat moment kreeg ik in de gaten dat ik dit wel erg leuk vond.

Ik ben toen gaan zoeken op internet naar een grote-jongens-quad en ben uitgekomen bij een Armattan CF258. KK2.1.5 FC erop. Best wel een monster vooral als je nog echt beginner bent zoals ik. Voelt een beetje alsof ik een racemotor heb terwijl ik nog maar net met zijwieltjes kan fietsen ...

Het is super om te proberen dat ding een beetje onder controle te krijgen. Heb de eerste vervanging van motor en ESC ook al achter de rug. En stomverbaasd dat me dat lukte want de laatste keer dat ik een soldeerbout aanraakte was ik 16 (nu 44)

Ik ben nu aan het klooien met stick scaling / expo / rates om hem wat feller te krijgen. Dat gaat een beetje maar nog niet goed. Kom ik graag nog bij jullie op terug.

12. IJskonijn

IJskonijn

Lid geworden:
    8 sep 2013
    hoi fieliep,
    van de korte ervaring die ik met de kk2.1.5 heb opgedaan ben ik erachter gekomen dat je vaak al een heel eind kan komen met de stick scaling in de KK zelf om hem wat feller te krijgen (stond op mijn 450 quad op 40 pitch en roll en 80 yaw dacht ik). Wil dit nou echt niet helpen werkt misschien het verhogen van de PID gains. Als de controller sneller terug gaat naar level is voelt hij al meteen veel meer "locked-in" aan.

13. fieliep

fieliep

Lid geworden:
    17 dec 2014
    Thx Tom,

Scaling P/R staat op 300 (begon met 40), rates op 125% (op spektrum DX6) en expo op -20% (dus omgekeerd expo voor nog meer response). Ik lees bij niemand zulke hoge waardes hier. Dus misschien heb ik ergens anders nog iets niet goed staan. (Self level staat nog wel aan. Want acro heb ik totaal niet onder controle)

Van de PID's ben ik tot nu toe afgebleven. Op advies van de bouwer/fabrikant eerst met bovenstaande settings aan de slag gegaan. Zal daar eens mee gaan experimenteren dan.

Dankjewel.

14. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Stick scaling 300 verklaard wel waarom je m zonder selflevel niet kan houden :D

Als je echt meer response wil zal ie toch van selflevel af moeten, dan bemoeit ie zich verder ook niet meer met wat je stuurt.

15. fieliep

fieliep

Lid geworden:
    17 dec 2014
    Begrijp ik jou goed dan Markjuh dat je veel response & self level niet allebei voor elkaar kunt krijgen?

Dan moet ik gewoon nog maar wat meer oefenen ;-)

16. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    Welkom! Hier ook een oudere jongere die z'n vrije tijd met 'speelgoed' vult. Die Armattan is wel een apart ding, de meeste (hier) vliegen FPV, die Armattan is meer voor LoS vliegen. Maar wel onverwoestbaar en heel knap als je die in de vingers hebt..

17. fieliep

fieliep

Lid geworden:
    17 dec 2014
    Haha ja dat onverwoestbaar sprak me ook wel aan, want om dat ding in de vingers te krijgen moest ie dat wel zijn

18. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Ik vlieg zelf eigenlijk alleen manual mode, en daarmee is het iig mogelijk.
    Zo heel veel instellingen heeft de KK niet, dus zou best eens aan de selflevel kunnen liggen (zeker als je stickscaling al op 300 staat en je met negatieve expo bezig bent, denk dat er geen een piloot is die dat op manual in de lucht houd zo hard zou t moeten gaan dan)

19. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Welkom Fieliep
    Verslavend? Bij mij beginnen ze er aan te wennen dat ik niet zonder kan ;)

Veel plezier hier
    KK? Je bent toe aan een Naze32: op acro een plezier om mee te vliegen en in te stellen

20. IJskonijn

IJskonijn

Lid geworden:
    8 sep 2013
    Op zich hoeven die twee dingen elkaar helemaal niet uit te sluiten. Ik vlieg nu ongeveer een 3/4 jaar met verschillende quads zowel FPV als LOS, meestal op self-level en ik kan ze zo gevoelig afstellen als ik wil.

Een "onverwoestbare" quad is wel handig als je manual gaat leren vliegen, ik heb zo mijn 450 quad al meerder keren volledig in de prak gevlogen.

Deel Deze Pagina