Multicopters subfora's of toch niet?

Discussie in 'Multicopters' gestart door BorisB, 18 jul 2013.

?

Wat voor verandering vind je een noodzaak?

Peiling gesloten op 26 jul 2013.
  1. Subfora's

74,4%
  2. Beter structuur huidige forum

25,6%
  3. Geen (laten zoals het is)

14,0%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. JaZzMaN251

JaZzMaN251

Lid geworden:
    25 dec 2005
    Als je regelmatig het forum bezoekt, moet je nu wel elke keer vele klikjes extra doen om overal te gaan kijken voor nieuwe berichten.

Ook heb je zoals gezegd nu vier plaatsen om (voor de dagelijkse bezoekers) slechts 10-15 topics per dag waar nieuwe berichten in staan te raadplegen. Waar het originele Multicopter topic een soort 'manusje van alles' blijft en eigenlijk naast het Multicopter algemeen subforum bestaat.

Ik begrijp het idee achter de subfora wel, maar vond nu eigenlijk niet dat het multicopter forum overspoeld werd door pagina's aan nieuwe topics elke dag.

Ook voor de mensen die mobiel het forum raadplegen (via Tapatalk e.d.) moet je nu ook die vier secties apart gaan verversen om te kijken wat er nieuw is.
    Het gaat uiteraard telkens maar om een extra minuutje ofzo, maar uiteraard duurt dat op een dag al gerust een pak langer om alles een paar keer te checken :)

Maar laten we het gerust nog even uitproberen en nog wat reacties afwachten.

2. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ik zie in tapatalk de subfora nogsteeds niet....

3. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    jazzman.

des te meer tijd gezellig hier op het forum ;)

bij de lijst nieuwe berichten zie je toch alle berichten ongeacht waar ze ondergebracht zijn ?

4. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. menno

menno

Lid geworden:
    29 jun 2009
    De oude indeling was een beetje als ongeadresseerd reclamedrukwerk. (bijna) Iedereen krijgt het geleverd en vaak staat er onverwachts toch iets interessants tussen.

Waar ik een beetje bang voor ben met de nieuwe indeling is dat de mensen met veel kennis en kunde voornamelijk in het FPV topic kijken en niet in algemene topic. Daardoor krijgen de mensen die nieuw met de hobby beginnen niet meer zoveel support als voorheen. In dat opzicht een verarming van het forum.

Ik wil de nieuwe subfora best een kans geven maar mijn ervaring met RCGroups is dat ik het minder ben gaan lezen. Hetzelfde als wat Jazzman aangeeft, in Tapatalk moet je nu 4 fora gaan bijhouden in plaats van 1.

@Gerard_nl is het in Tapatalk mogelijk om alle ongelezen berichten uit het multicopter gedeelte te zien? Volgens mij kun je alleen alle ongelezen berichten doen en dat is dus inclusief boten, auto's en vliegtuigen.

6. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    tnx mark, vanavond proberen;)

7. Mitchelll

Mitchelll Guest

Nee.. niet overzichtelijker geworden...

Ik heb idd ook geen zin om al die subfora's te openen ...

8. burg

burg

Lid geworden:
    30 jul 2008
    Dus als ik het nu goed begrijp, zijn er nu vier plaatsen waartussen men moet clicken ?

* Multicopters
    * Subforum Multicopter Algemeen
    * Subforum Multicopter Electronica
    * Subforum Multicopters FPF Foto en Video

Ik begrijp het verschil tussen forum 'Multicopters' en 'Multicopters Algemeen' nog niet. Of ben ik te vroeg met mijn commentaar en worden de draadjes uit 'Multicopters' nog onderverdeeld ?

Wat betreft het zoeken naar info begrijp ik dat dit een hele goede zet is. Echter als je een paar keer per dag even wilt 'bij-lezen', zoals ik en met mij velen, klik je je het heen en weer.

Pff .. het zal natuurlijk wennen echter ben ik op dit moment nog geen fan van de nieuwe opzet.

9. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ja enige waar ik nu moeite mee heb is inderdaad multicopters en algemeen. Ik dacht dat het tijdelijk was? Ik neem aan dat mods dat allemaal gaan indelen?

10. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    nee, wij gaan dat niet allemaal constant verslepen.
    af en toe, ok.
    maar op een gegeven moment is het toch de bedoeling dat men post waar het de bedoeling is.

net als in de overige delen met subfora.

Betreffende de opmerking "meer werk voor bijlezen", noteer dit gewoon als dat we het weten.
    heeft weinig nut als iedereen dezelfde opmerking plaatst.

Over algemeen en 1 niveau daarboven:
    Mijn interpretatie is dat multi Algemeen gebruikt gaat worden voor multi specifieke dingen.
    Dus merk x heeft een probleem.
    Board x doet dit.
    Bouwverslagen

het open stuk (hoe noem je dit) kan gebruikt worden voor dingen als:
    Hulp aankoop multi
    hoe leer ik vliegen
    en dat soort dingen.

11. burg

burg

Lid geworden:
    30 jul 2008
    Hmm.. dan had ik (maar wie ben ik) 'Multicopters Algemeen' eerder 'Multicopters Specifiek' genaamd. Dus voor de specifieke, merk gerelateerde onderwerpen. Het 'Multicopters' forum zal dan meer de algemene onderwerpen bevatten zoals je hierboven beschrijft.

(Just my 2 cents)

12. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Idd ALLE berichten. En dus niet alleen van het multicopter forum.

Ik snap alleen nog niet helemaal wat de reden is dat dit word doorgezet aangezien er heel veel mensen tegen zijn.
    In alle posten is er maar 1 die het er mee eens is.

En ik snap dat we er aan moeten wennen maar in het verleden heeft het zich altijd bewezen dat dit niet werkt dus waarom zou het er nu wel beter op worden

Iig niet met deze indeling.

13. B.Dave

B.Dave

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Het zijn altijd diegene die tegen zijn die je hoort :)
    Diegene die er mee kunnen leven of die het goed vinden hoor je niet.

Dat is met alles op het internet zo meestal hoor.........tegenstanders en mensen met problemen uiten dat nu eenmaal meer en harder dan mensen die tevreden zijn over iets.

Maar ondertussen hebben we nu toch al wel gehoord dat jij het niet goed vind Tasz.
    Jij wil het blijkbaar elfs ook geen kans geven....

En ik snap heel goed dat dit doorgezet geweest is aangezien er heel veel mensen voor zijn. (volgens de uiterst kleine poll waren er toch 74% voor dus sta je in de minderheid.)(En ja de poll is zeer klein geweest maar gaf toch wel al iets aan)

14. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011

Yeb en dat jij voor bent.

15. B.Dave

B.Dave

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Ik ben zekers voor ja :)

16. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Eerst zeg je dat personen die niet op de poll hebben gereageerd (zij die met de oorspronkelijke situatie konden leven) waarschijnlijk de grote meerderheid vertegenwoordigen en een paar zinnen later beweer je dat de uitslag van de poll iets bewijst? Dat er slechts een klein aantal, uiterst halstarrige (dat dan weer wel) leden is, die nu hun zin krijgen bedoel je?

17. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Toch wel apart dat je bepaalde mensen alleen in de multicopter hoek hoort/ziet als er iets te zeiken valt...

18. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Klachtenforum openen ;)

19. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    @markjuh: Ik snap even niet hoe dit antwoord relevant is in de discussie?
    @Rhelie: maar dan wel één met een subforum voor de diverse klachten hoop ik?

20. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Hey micropuller! Je bent er weer eens!

Deel Deze Pagina