Multicopters subfora's of toch niet?

Discussie in 'Multicopters' gestart door BorisB, 18 jul 2013.

?

Wat voor verandering vind je een noodzaak?

Peiling gesloten op 26 jul 2013.
  1. Subfora's

74,4%
  2. Beter structuur huidige forum

25,6%
  3. Geen (laten zoals het is)

14,0%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Ik ben dan oprecht benieuwd naar die forums.. om te kijken wat ik daar persoonlijk van kan leren. Stuur me een PM of schrijf het liever hier.

2. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Kan ik helaas niet noemen hier. Niet helemaal legaal als je begrijpt wat ik bedoel ;)

3. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Zal ook voor een deel te maken hebben met de geschiedenis van het forum. Ik bezoek ook af en toe een Amerikaans modelbouwforum, waar het er onder gebruikers soms vrij ruig aan toe gaat. Toch is daar een vrij strenge sociale controle en worden zaken als "post whoring", en "chit chat" (buiten het daartoe aangewezen subforum) niet getolereerd en worden beginners die te pas en te onpas topics aanmaken met vragen waarop het antwoord gemakkelijk te vinden is vrij resoluut op hun plaats gezet.
    Waarom wordt dit geaccepteerd? Omdat het altijd al zo was en diegenen die zich hier niet in konden vinden niet lang bleven hangen.
    Hier is een vrij grote community die het forum als "iets van hun" ziet en al jaren gewend is aan het vrij losse beleid. Ga je dat ineens omgooien, dan kun je wachten op vuurwerk. Ik heb iets vergelijkbaars wel eens meegemaakt toen een compleet forum van eigenaar verwisselde.

4. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Mee eens.

.

5. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Daar heb je zeker een punt

6. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    Er zijn slechts kleine aanpassingen nodig, niet een hele ommezwaai.
    En dit door de enorme expansie in onze hobby en toename in keuzes...
    Over het algemeen vind ik de mods op modelbouwforum trouwens goed werk leveren. :cool:

Maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat we ergens een indeling moeten maken in flightcontrollers.
    Meestal zijn er problemen die zich specifiek voordoen per merk.
    Problemen die niet meteen merkgebonden zijn, kunnen gerust bij algemeen komen ofzo. Kleinere merken komen dan weer onder de noemer "overige FC's" bv.

Kwa professioneel gebruik en regelgeving zou ik toch liever een apart gedeelte zien.
    WIJ zijn en blijven in hoofdzaak hobbyisten. Dat valt onder modelbouw en daar moeten mensen gewoon gezond verstand voor gebruiken.
    Daar hoort voor mij geen wetgeving bij, het moet leuk en ontspannend blijven.
    (tenzij natuurlijk iets zou veranderen aan de wetgeving voor modelbouwhobbyisten)

Verder hoop ik NIET dat jullie het over een volledig andere boeg gooien.
    Never change a winning team!! (heel belangrijk)
    Ik heb het nog zien gebeuren met andere sites dat ze na grote wijzigingen nog slechts een klein deel van de gebruikers overhielden.

Ten slotte: Lang Leve de Multicopter (Thx Bob!!), het is een fijne hobby! :D

7. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    De FC verhaal vind ik wel een goede inderdaad. Dat heeft niks met mods te maken. Dat is in principe aan ons om de verantwoordelijkheid te nemen en een algemeen thread te maken voor een bepaalde FC. Dit heb ik in het verleden vaker gedaan met Openpilot CC3D en naze32 GUI topic. Er zijn mensen die de KK2 ne Naza topics beantwoorden, alleen nieuwkomelingen zelf openen vaak nieuwe topics. Misschien zijn de huidige topics niet duidelijk genoeg of niet makkelijk genoeg te vinden?

8. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    In de eerste plaats zou dit veel te veel subfora betekenen. Daarnaast zie ik het probleem niet als je een subforum "Besturingselektronica" zou hebben, en het in de topic titels duidelijk is over welk merk het gaat.

Wees maar niet ongerust, want ik denk niet dat Robert daarvoor te porren is.

Groet,

Ad Bakker

9. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Ben ik niet met je eens. Er loopt nu exact 1 draadje over regelgeving voor professioneel gebruik. Moet je voor dat draadje dan een apart sub forum maken?
    Daarbij is dit een modelbouw forum en en geen hobby forum, dus voor iedereen.

het prettige vind ik dat je ook als pro van de hobbyisten kan leren en andersom.
    Als er een pro subforum komt dan zal ik toch de meeste vragen in het hobby gedeelte plaatsen omdat ik daar het meeste kans heb op een antwoord.

Vind ik ook. Soms vind ik zelfs dat ze wat strenger mogen optreden (positief bedoelt hoor)

10. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Een bijkomend probleem van die algemene draadjes zoals Naze32 en CC3D is dat deze ontzettend groot worden. Dan heb ik het over tientallen pagina's met honderden reacties.
    Men heeft simpelweg niet het geduld om alles te lezen in de hoop dat de informatie er al staat. Veel informatie binnen het draadje wordt dan ook dubbel geplaatst en dat is alleen maar vervuilend en daarmee wordt het draadje onnodig nog groter.

En opdelen van het forum was ik eerst ook een voorstander van (heb daarvoor ook gestemd) maar eigenlijk is dat totaal onnodig. Je kunt de gebruiker tegenwoordig niets meer opdringen. Ze nemen het heft in eigen handen en gedragsveranderingen moeten gemakkelijk worden gemaakt, niet geforceerd.

En inderdaad moderators mogen wel wat harder optreden, vooral in de verkoopfora. Kijk als je na 46 of 47 uur al een kickje doet vind ik dat nog niet zo'n probleem. Maar bijvoorbeeld als iemand duidelijk stelt in de advertentie "reacties of vragen enkel via pb" en er dan toch gewoon gereageerd wordt vind ik dat daar niet goed tegen opgetreden wordt. Maar ook dit zou een systeem automatisch op kunnen vangen!

Nogmaals, mijn stem gaat uit naar een verbetering van het gebruik van (combinaties van) labels/tags. Als het nut van labels duidelijker wordt gemaakt en beter wordt gepromoot zou dit al een goede oplossing kunnen zijn zonder ingrijpende structurele veranderingen. Dan hoef je niet te rommelen met rommelige subfora, eindeloos grote draadjes toegewijd aan één merk, topic titels volgens een bepaald format of strenge moderators.

Gebruikers gaan zich toch niet aan regels houden of nemen niet de moeite deze even door te lezen. Het systeem moet daarop inspelen en proberen een gedragsverandering tot stand te brengen, automatisch zonder tussenkomst van mensen.

11. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
  12. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Wat ik toch wel regelmatig zie gebeuren is dat er gesuggereerd/geconstateerd wordt dat een topic in een verkeerd (sub)forum is geplaatst. Als dat aan de moderatoren wordt gemeld, wordt deze dan ook altijd verplaatst.

Laat ik als geïnteresseerd "buitenstaander" nu eens een voorzetje maken op grond van de diverse bijdragen.

Subfora maken op de volgende onderwerpen:
    - MC Algemeen
    - MC Beginners
    - MC Bouwverslagen
    - MC Besturingselektronica
    - MC Luchtfotografie en -video

Ik heb overal MC (MultiCopters) voorgezet omdat dan in een lijst van topics het direct zichtbaar is dat het uit het Multicopter forum komt. Je kan natuurlijk ook gewoon achter allemaal "Multicopters" zetten (bijvoorbeeld "Bouwverslagen Multicopters), maar het wordt dan allemaal wel lang, zeker als je ziet hoe subfora in forumlijsten worden weergegeven.

Ik zou zeggen: schieten maar:D.

Groet,

Ad Bakker

13. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Kijk dit stukje zou verplicht leesvoer moeten zijn voor nieuwelingen. Dit zou heel veel irritatie kunnen tegen gaan

14. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Dat zou dus in een sticky in het algemene gedeelte kunnen. Maar ja, wie leest het......

Over de eerder gegeven indeling:

Algemeen is eigenlijk niet echt nodig. Dat is gewoon het hoofdforum "Multicopters", dat dan meerdere subfora heeft.

Groet,

Ad Bakker

15. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
  16. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Beetje offtopic maar bedankt voor het delen!

17. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  18. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
    So what. Beter forumbreed gepubliceerd dan in een paar draadjes die niet iedereen leest.

.

19. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Dit snap ik niet.
    We hebben in dit draadje een discussie dat er iets moet veranderen omdat het multicopter forum onoverzichtelijk is.

Dan moet je eerst beginnen om offtopic berichten te weren.
    Ik vind dat dit de laatste tijd veel gebeurt en dat mods niet goed daar op ingrijpen.

Dat berichtje hoort hier niet.

Als ee nou eens beginnen om topics titels duidelijk te maken en vervolgens ook de postings in de juiste topics te plaatsen.
    Dan heb je al die maatregelen zoals subforums niet nodig.

Ik vind de laatste tijd het multicopter gedeelte erg rommelig. Mede door offtopic berichten.

20. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    +1

En dan nog net in dit topic!

Deel Deze Pagina