Multiknikspant coastertje

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door k-k, 1 jun 2015.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.226
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Die kans bestaat.... Maar hoe wel ik hier een beetje ad hoc naar toe gestuurd ben, was het geloof ik wel de bedoeling dat ik hier tot voorbij de volgende dokking (over iets minder dan 2 jaar) zou blijven, maar het is al een ouder scheepje, dus je weet het nooit....
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.306
    Locatie:
    Oostvoorne
    Laatst bewerkt: 29 jul 2017
    Herby63 vindt dit leuk.
  3. Delta

    Delta

    Lid geworden:
    13 nov 2015
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hoboken
    Ondertussen al een mooi scheepje geworden Klaas:koud:
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.226
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Oh... da's zeker heel mooi gelukt....

    Wel effe die ankerkettingen zwart/bruin schilderen hoor.... Die zien er zelfs nieu nooit zo blinkend uit.... :D
     
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.306
    Locatie:
    Oostvoorne
    Zal mijn best doen Bert. Zal een mooi kleurtje maken. Gaan ook de kettinkjes aan de luiken mee. De reling op de bak moet ook nog. Ben nu even bezig met de achteropbouw. Relingwerk en halfrond om de brug. Gr. Klaas.
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.226
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik mis wel nog een paar mooie grondstoppers....
     
  7. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.306
    Locatie:
    Oostvoorne
    Stuur eens een foto hoe die bij jullie er uit zie Bert. Op mijn sleepboot zitten er misschien een paar, die ik kan namaken. Wordt wel erg klein om ergens op te lijken, maar onmogelijk is het niet. Gr. Klaas.
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.226
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik zal proberen er morgen even een plaatje van te schieten. Met een beetje mazzel lukt dat (i.v.m. slecht weer geef ik geen garantie)
     
  9. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.292
    Locatie:
    Turnhout belgie
    alle achter staande berichten doorgenomen na enkele weken afwezigheid,
    prachtige vorderingen alvast , krijg de indruk dat het einde nabij is.
     
  10. Tazz 19

    Tazz 19

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    915
    Locatie:
    Gorredijk
    Inderdaad. Ziet er keurig uit Klaas. Mag je best wel trots op zijn. Bij mij gaat het momenteel niet zo snel, zoveel drukte en dat beperkt mijn bouwtijd enorm. Maar we komen er uiteindelijk wel.
     
  11. Polite

    Polite

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Zuidhorn.
    Ziet er keurig uit Klaas!! Alleen de ankerketting, die blinkt wel iets teveel!! Maar ook dat gaat goed komen!!
     
  12. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.306
    Locatie:
    Oostvoorne
    Mannen, Bedankt voor de complimenten. Inmiddels zijn de kettingen bruinzwart en zit ik na te denken over een paar grondstoppers. Moet ergens nog een stukje aluminium met een gleufvormige uitsparing hebben. Eens kijken of dat als geleider onder de ankerkettingen kan en dan is er gelijk een basis om de grondstoppers op te bevestigen. Intussen het wit aan het achterschip geschilderd. Binnenkant stuurhut moet nog lichtgrijs. Eens kijken of er nog een radarkast(je) te fabrieken valt. Moet ergens nog wel een foto van een apparaat uit die tijd hebben. En dan maar eens kijken hoe ik de ramen in de hut ga maken. De davits nog schilderen en plaatsen. Trapjes naar achterdek en stuurhut liggen klaar, maar moet nog de juiste kleur groen op. Her en der moeten ook nog een paar ontluchtingen aan dek. Het lijkt wel bijna klaar, maar je bent zo een paar weken verder. Maar hoeft morgen niet af te zijn. Gelukkig geen deadline of aangenomen werk. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2016
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.226
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat zijn toch de leukste momenten? Je scheepje vaart zo te horen al, en tussendoor breng je details aan.
    iedere keer dat je naar de waterkant gaat, is je scheepje weer iets mooier.

    Ben niet zo'n schaalpriegel zelf, maar vind dat stadium zelf altijd het mooist, als het model al bruikbaar is maar nog steeds "groeit"....
     
  14. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.306
    Locatie:
    Oostvoorne
    Inmiddels zijn er een stuk of 4 "proefvaarten" geweest. Eentje al in een vroeg stadium om te kijken of het oude motortje genoeg power had. Dat viel gelukkig goed uit. De tweede keer om de hoeveelheid ballast te bepalen. Later nog eens om de ballast beter te tremmen en vorige week nog eens als "maatje" van de sleepboot om wat ijs te breken. De volgende keer probeer ik er geluid bij te hebben en om een filmpje te maken. Intussen zitten fröbelen op een paar grondstoppers. Een paar alugoten van de winch naar de kluisgaten met daar een klapmechanisme op. Eens kijken of de verf droog is en dan zet ik ze los onder de kettingen voor een plaatje. Een klapper sluit niet helemaal. Gr. Klaas.

     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2017
    Herby63 vindt dit leuk.
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.226
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Wauw! Dat soort details maakt het gelijk tig keer "echter"....

    'T is heel gek, maar zonder precies te weten wat je ziet, "klopt" het plaatje gewoon in één oogopslag....
    Serieus. Ik moest de foto vergroten voor ik kon zien wat ik nu eigenlijk zag....

    Nu mis ik nog wat dekverlichting.... (geintje Klaas....)
     
  16. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.306
    Locatie:
    Oostvoorne
    En ik had nog net de grote Ikea schijnwerper erop gezet. Was even denken hoe het er in die maat ook nog een beetje echt uit kon zien. De goten komen uit een sluitstrip van een afgedankte I-pad cover. In de goot zaten kleine magneetjes en daar zit de achteropbouw nu mee op de romp "gekleefd". Weggooien kan altijd nog! Er komen nog wel een paar deklampen op, maar die maak ik niet werkend. Only cosmetic! Gr. Klaas.
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.226
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Het was maar een grapje uiteraard, maar de voorrand van het monkeydek is wat kaal zonder een of twee floodlights, en die A-mast ook... Die ouwe scheepjes hadden van die mooie ronde floodlights volgens mij, moet niet zo moeilijk zijn daar iets voor te maken. Moderne vierkante halogeenbakken ("bouwlampen") zijn een stuk lastiger denk ik....
     
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.226
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Bij deze:

    IMG_2682.JPG

    IMG_2683.JPG

    IMG_2684.JPG
     
  19. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.306
    Locatie:
    Oostvoorne
    Bert, Bedankt voor de duidelijke plaatjes! Gevoelsmatig zat ik er dus niet erg naast. Lijken wel Gefo kleuren daar aan dek. Prettig verlof. Gr. Klaas.
     
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.226
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Heu.... onze bevrachter is GeFo....

    Dank je! dat zal ik zeker doen, van mijn verlof genieten....
     

Deel Deze Pagina