Multiknikspant coastertje

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door k-k, 1 jun 2015.

  1. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.290
    Locatie:
    Oostvoorne
    Heb het in het schipperscafé al gememoreerd, maar de verbinding tussen motor en schroefas was niet naar mijn zin. Oorzaak was een slecht gelijmde motorsteun, waardoor de tweede motor en schroefas niet in lijn lagen. Cardan, slangetje en nogmaals cardan, maar lekker lopen deed het niet. Er zat een zwaar punt in. Het ergerde me dusdanig dat de oude motorsteun verwijderd is, het vlak schoon gemaakt, de boel ontvet en de steun opnieuw is geplaatst. Nu met een stukje pijp tussen beide assen om de zaak in lijn te houden. Met een paar druppels CA-lijm gefixeerd, pijpje verwijderd, cardan gemonteerd, proef gedraaid en afgegoten met epoxy-lijm. Een heel gepiel via die kleine opening. Testvaart gemaakt en nu helemaal naar mijn zin. Kan zo op sluipvaart, want draait geruisloos. Dus ook minder slijtage en stroomverbruik. Kans nu groot dat ze me overleeft. Gr. Klaas.

    20220831_170436.jpg
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2022
    ozy, Marc w, Jaap Smith en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Polite

    Polite

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Zuidhorn.
    Dat ziet er weer gelikt uit Klaas!!

    groet,

    Dre
     
  3. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.290
    Locatie:
    Oostvoorne
    Na wat tegenslag met de accu (was onverwacht leeg) en ook een beetje water in het schip de boel gedemonteerd, gedroogd en weer opgebouwd. Het aantal Nimh cellen teruggebracht naar 8 en gelijk nieuwe geplaatst. Nog even doorladen en dan kan het scheepje in de winterslaap. Gr.. Klaas
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. Polite

    Polite

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Zuidhorn.
    Beetje water in het schip is niet erg Klaas! Hadden ze in het orgineel ook. (Bilgwater) Maar snap dat je het liever niet hebt. Een troost, kan de komende winter nabij een kachel.
     
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.290
    Locatie:
    Oostvoorne
    Het scheepje heeft een romp van epoxy, dus daar gebeurt niets mee. Maar het triplex bakje met ballast gaat door het vocht wat uitzetten. Helemaal droog past het zuigend door het luikhoofd en je krijgt er weinig grip om het ding eruit te trekken. Het kan allemaal net zonder tuigage etc.los te maken, maar brug moet naast het schip en de luikenkap moet een halve slag draaien. Maar is zonder schade gelukt. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2022
    Dave72, Bootjebouwer 2, Ronk en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina