multiplex Easystar deel 2.

Thanks voor de uitnodiging, maar limburg is niet echt om de hoek van hoofddorp.

Ik ga weleens informeren bij de vliegclub van hoofddorp, daar is vast ook wel iemand, die me kan vertellen hoe en wat. Ben vandaag bij een recreade geweest op de vliegclub, en zit er ook aan te denken om lid te worden.

Er is maar een punt waar Nederland echt smal is, dat is iets onder Maaseik en Susteren, de afstand tussen de Belgische grens en de Duitse grens (Illikhoven-Isenbruch) is daar ongeveer maximaal 5 kilometer.

www.modelvliegclub-swentibold.nl/

als je vanaf de neus langs het toestel naar achteren kijkt (vleugels gemonteerd) staan de vleugels en de elevator dan op één lijn? Klinkt alsof de staart wat 'verwrongen' is, dat heb ik ooit ook eens gehad (scheef er weer opgelijmd na een crash :P) en toen trok de EZ ook erg naar één kant.

als je vanaf de neus langs het toestel naar achteren kijkt (vleugels gemonteerd) staan de vleugels en de elevator dan op één lijn? Klinkt alsof de staart wat 'verwrongen' is, dat heb ik ooit ook eens gehad (scheef er weer opgelijmd na een crash :P) en toen trok de EZ ook erg naar één kant.

Dat is een van de dingen die ik gelijk heb gecontroleerd, tesamen met de stand van de ailerons (links ten opzichte van rechts). Ik zal er nog eens goed naar kijken.

@Theo, op dat aanbod wil ik wel ingaan. Woon zelf in regio Roermond dus is opzich wel te doen. Mocht ik het voor zaterdag (ik neem aan dat dat de dag is dat je aanwezig bent) nog niet in orde hebben laat ik hier wat weten. In ieder geval alvast bedankt voor de moeite.

De romp van mijn easystar heeft teveel geleden met crashes, maar ik heb het vliegen nu wel redelijk onder controle dus een tweede vliegtuig zou het er wel beter vanaf brengen. Wat dat betreft gaat het allemaal goed, alleen mijn grootste probleem is nu de accu die een te hoog voltage heeft...

Dinsdagavond hebben we club avond, weer of geen weer er zijn dan altijd wel mensen op het veld of in het clubgebouwtje.
Dinsdag ben ik er met droog weer vanaf ene uur of 7.

Dinsdagavond hebben we club avond, weer of geen weer er zijn dan altijd wel mensen op het veld of in het clubgebouwtje.
Dinsdag ben ik er met droog weer vanaf ene uur of 7.

Helaas dan ben ik verhindert, mijn auto gaat dinsdag avond namelijk naar de monteur ivm apk keuring.

edit:
Ik heb zo'n idee dat de regelaar (robbe air control 819) de biepjes verzorgt, dat hij het voltage te hoog vindt. Zal eens een diode ertussen plaatsen, die zou het voltage met 0,7 volt oid moeten verlagen als mijn elektro kennis nog in orde is.

edit2:
Inderdaad, na het tussenplaatsen van een diode draait de motor wel. Heb hem maar snel uitgezet want de diode begon te roken met de motor op volle toeren :lol:

edit3:
Na enkele minuten draaien met een diode die wat meer amperes aankan is het voltage in de batterij voldoende gezakt en nu werkt alles weer zonder diode ertussen! Is dus niet meer nodig Theo om zuiderwaarts te gaan, maar wel bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je gelijk een goede lader gekocht? Een lader die de lipo kan overladen is gevaarlijk.
Je wil niet weten wat voor steek vlam uit een lipo kan komen. Zoek maar is op youtube.

Maar wel mooi dat ie het weer doet.

Nee dat nog niet, dat doe ik wel wanneer ik weer bij de winkel kom. Tot die tijd maar goed opletten.

hulp gevraagd

hallo , ik heb dit topic (deel 1 en 2) helemaal gelezen ,maar ik vind hier niets over terug.
ik heb een easystar met originele permax motor,regelaar protech 35 , batterij 7 cellen 1700 8,4V ni cad.
ben net gaan vliegen was wel veel wind maar het ging ;)
nu wil ik mijn lipo's gaan gebruiken voor de EZ. mijn regelaar kan dit aan (kontronik sun 4002 40A 6-16 V) .
lipo's zijn flightpower 2s 3800 .
nu is mijn vraag gaat de motor dit aankunnen ?
ik weet de regelaar is wat TE maar het is de enige die ik heb voor lipo's .
of iemand suggesties wat ik best doe?
alvast bedankt
m.v.g Bart

is het misschien niet leuk om bij de topicstart een link of snelkoppeling naar een bestand te doen met daarin de verschillende configuraties die men met de easystar heeft?

volgens mij gaat dat wel, en gaat je motor pas echt kapot bij 3 cellen

hallo , vandaag de easystar voor de eerste maal op lipo's gevlogen,ben tevreden over het resultaat men vriendin heeft een filmpje gemaakt :)
alleen heb ik de gunther prop erafgehaald en een 6*4 van graupner gemonteerd.
ben nog maar een beginner let niet op men vliegkunst .
grts Bart

sf0W8KhIICQ[/media] - Video050

Laatst bewerkt door een moderator:
brrr.. eng hoor, met die palen, dat gaat natuurlijk een keer mis...
vliegkunsten zijn trouwens prima hoor, ziet er prima uit hoor;)

Maarten

brrr.. eng hoor, met die palen, dat gaat natuurlijk een keer mis...
vliegkunsten zijn trouwens prima hoor, ziet er prima uit hoor;)

Maarten

hey, ja dat weet ik wel maar ik doe dat nu hier omdat het in mijn tuin ligt ;) ik vlieg hier alleen met de easystar,en tot nu toe land ik hem meestal op het terein.
bedankt voor het complimentje is mijn 4de vlucht :)
grts Bart

Ik heb een robbe air control 819brake als regelaar in mijn easystar zitten,
kan ik daar gewoon mijn zippy 2500 20c 3s aan hangen? of kook ik dan de boel?

De motor is standaard. en de prop is een graupner Cam speed prop 5,5 x 4,3

Mvg,

Marcel en Daphne

De regelaar kan 2-3S LiPo aan dus dat is geen probleem. Je "probleem" zit meer in de motor. Een standaard EZ motor kan niet heel goed tegen een 3S LiPo. Ik heb er wel een hele tijd mee gevlogen maar bij sommige verbrandde hij al in korte tijd. Als je met de borstelmotor wilt blijven vliegen (kan prima met de EZ) kan je ook de 7,2Volt versie monteren, kost je een paar euro. Deze blijft veel langer goed met een 3S LiPo.

Back