Multiplex Funcub 2010

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Mijnheer Rob, 9 feb 2010.

  1. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Bedankt voor alle tips! Vandaag de maiden gemaakt en ging helemaal top!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    zijn er hier mensen die ook last hebben van speling in de vleugels?
    ik krijg nu, na een vlucht of 30, dat de vleugels in het midden gaan wijken, er komt na een vlucht een aardige kier in.
    ik wil natuurlijk niet dat ik in mid air ineens een vleugel kwijt ben :)
     
  3. mavlo77

    mavlo77

    Lid geworden:
    16 jun 2009
    Berichten:
    537
    Mwoah.... :)

    Ik heb hem nu denk ik wel 20x op en afgebouwd (en dus veel meer vluchten), maar niks te merken van speling. Zelfs niet na een botsing in de lucht met een andere funcub (met de vleugel nog wel).

    Wel heb ik preventief wat vet in die buisjes die in elkaar schuiven gesmeerd. Ik had het idee dat die buisjes zich wat in elkaar aan het krassen waren.
     
  4. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    hij heeft inderdaad wel keer een tik gehad, crash kan je het niet eens noemen
    vanmiddag nog, de low inverted pass die ik maakte kwam wel erg laag (lees in een struik) terecht :D
     
  5. RobbievanDee

    RobbievanDee

    Lid geworden:
    26 jan 2011
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Heerhugowaard.
    Klopt, heb ik ook een beetje. Net als dat het schuim op bepaalde plekken, bijvoorbeeld waar je je FC telkens oppakt, zacht wordt. Bij mij is dat op het vleugeloppervlak, net naast de romp. Ik zie de 'vingers' in het schuim komen. Het kieren kan niet eens zoveel kwaad denk ik. En anders is het een kwestie van ff duct-tape op de onderkant van de vleugels plakken, over de kier. (desnoods ook op de bovenkant, maar dat is esthetisch weer wat minder.) Dan weet je zeker dat je mid-air geen problemen krijgt met wegdwarrelende vleugels...
     
  6. Roel H

    Roel H

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Panningen
    De uitstulping van de vleugels vallen in de uitsparing van de romp. In principe kunnen de vleugels niet los komen tijdens de vlucht.
    Van wijkende vleugels heb ik geen last, maar ik merk wel dat ze makkelijker in en uit elkaar willen.
     
  7. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Hierbij een filmpje van mijn Funcub als sleper van een zwever.
    Welleswaar geen water in de buurt maar toch....
    Het was al wat later op de avond

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Heb toevallig de funclub gisteren zien vliegen.
    Op het eerste zicht leek deze nogal doorzichtig.
    Maar het vliegt wel mooi.
    Was gewoon in de witte uitvoering van Multiplex met enkel de klevers erop.

    Johan.
     
  9. struggleforlife

    struggleforlife

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Gennep/Nijmegen
    Heeft iemand hier de FC wel eens met de hand gelanceerd?
     
  10. Olap

    Olap

    Lid geworden:
    7 dec 2008
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Schoonebeek
    Struggleforlife, kijk eens naar het filmpje in de reactie die twee reacties boven die van jou staat.
     
  11. struggleforlife

    struggleforlife

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Gennep/Nijmegen
    hahaha, dat is ook toevallig! dank.
     
  12. RobbievanDee

    RobbievanDee

    Lid geworden:
    26 jan 2011
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Heerhugowaard.
    Ja, ik...deze week nog.... Bij een beroerde start pakte ik een dikke graspol met het onderstel, brak finaal af. Onderstel zat al niet helemaal lekker meer, maar ik dacht: dat komt wel...
    Nu dus al een paar keer de FunCub met de hand gestart, gaat prima. Geen flaps, iets meer dan half throttle en rustig wegwerpen, alsof je een papieren vliegtuigje weggooit, hij gaat meteen mooi in glijvlucht weg.
    Landen ook geen probleem, alleen ff zorgen dat de prop horizontaal staat...
     
  13. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.097
    Locatie:
    Sleen
    Heren , harstikke leuk draadje dit hoor maar kan het niet beter verplaatst worden naar electro vliegtuigen want het gaat niet echt meer over specefiek watervliegen.

    Nogmaals dit is niet aanvallend bedoeld maar dit is gewoon mijn gedachte.

    Mvg Bart
     
  14. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Een correcte opmerking als je het mij vraagt.
    De meeste postings hebben niet veel met watervliegen te maken.
    Al was dat (in het begin)wel het doel denk ik.
    hij doet het ook wel goed als watervliegtuig
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2011
  15. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    heb je een punt. Ooit wil ik nog wel drijvers eronder zetten, maar voorlopig doe ik het lekker met de wieltjes
     
  16. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.097
    Locatie:
    Sleen
    Ik zeg verplaatsen dan maar . . .

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  17. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    ik vind wel dat de topic MR Rob het er wel mee eens moet zijn het is zijn draadtje
     
  18. vliegfan

    vliegfan

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Barneveld
    zaterdag met funcub gevlogen, had eerst (woensdag) trilling in moterschot maar heb er een alu motorplaatje in gezet en geen trilling meer:).
     
  19. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Als je er drijvers op zet, moet je dan op bepaalde zaken letten?
    En wat is het verschil met take off en landen op het water ten opzichte van op het land?
    Moet het water altijd strak zijn zonder golfjes ( ja ik snap dat het geen zeewaardig toestel is.)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  20. mavlo77

    mavlo77

    Lid geworden:
    16 jun 2009
    Berichten:
    537
    Op zich is starten van water net zo simpel als vanaf het land. Een beetje wind en golfjes is op zich wel lekker. Als het water glad is, wil ie wel eens wat plakken merkte ik, en wil 1 drijver vliegen en de andere niet. Kan ook aan mijn waterroer liggen, maar wat er dan gebeurt is dat is plots 90 graden hoekt.... Daar had ik in ruw water geen last van. Maar ik heb nog een kleiner waterroertje liggen om mee te experimenteen.
     

Deel Deze Pagina