multiplex twinstar 2

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door schutter schippers, 24 aug 2010.

1. Justinb81

Justinb81

Lid geworden:
    19 mrt 2010
    OK, 1e ;)
    waar heb je de Multiplex multilight gevonden? ik ben er al een tijd naar op zoek.

Om verf op elapor beter te laten hechten kan je met een heel klein beetje met alcohol bevochtigde doek de olie van de mal weghalen, gebruik niet teveel alcohol, anders smelt het elapor.

op het witte knipper kanaal kan je waarschijnlijk 2 ledje s parallel aansluiten.. Ik heb niet de exacte gegevens van de multilight..

Wat voor zender heb je? hitec of multiplex?

Het klopt dat de regelaars erg laat reageren op gas, ik heb het nulpunt op de zender verlaagd zodat het wel direct reageert.

Op Multiplex Modellsport kan je een gratis Sim downloaden met de twinstar erbij.

Laatst bewerkt: 9 sep 2010
  2. schutter schippers

schutter schippers

Lid geworden:
    1 apr 2010
    hey,

multiplex multilight komt van natterer modelbau
    als ik daar 2 ledjes op zet denk ik dat het 2 hele zielige ledjes worden of niet?

ik heb een hitech aurora 9 zender icm optima 9 ontvanger

okee dan zal ik de throttle curve wel gewoon aan passen
    maar als ik het gas standaard op zeg 40% zet ben ik dan niet constand de ESC aan het belasten en kan dat geen kwaad?

ik zal eens kijken naar die sim, maar t is ook een beetje jammer om op zo'n low-grade sim te oeffenen als ik RF 4.5 heb

Gr Onno

3. schutter schippers

schutter schippers

Lid geworden:
    1 apr 2010
    hallo,

weer een update,

ben weer met de elektronica in de weer gegaan...

nu eens deze aansluiting gemaakt, maar een ESC word warmer als de andere en de warme ESC laat de motor op 42% gas draaien en de andere ESC op 43% gas... verschil is minimaal maar wel weer raar...

over de indelingeen in het vliegtuig worden momenteel ook wat keuzes gemaakt...

het 2e compartiment wort aan de onderzijde open gemaakt en daar komt een luikje in en de doorgang naar de grote ruimte in de romp word ook groter (aan gegeven met rood wat er weg gaat)
    in die ruimte komt de RX omdat er dan lekker veel ruimte over blijft voor de dradenboel

de 5A 3s lipo die ik nog heb liggen voor mijn revo ga ik hier waarschijnlijk voor gebruiken, dit omdat ik op meerdere plekken hoor dat een beetje gewicht in deze kist wel lekker is maar kan iemand mij vertellen wat dat "lekkere gewicht" dan totaal is?
    deze lipo weegt namelijk 352GR

ook twijfel ik enorm of ik de verlichtingsset wel zal gebruiken...
    dit zou namelijk betekenen dat er weer 2 extra draden uit de vleugels de romp in moet en of dat nou zo'n suc6 is weet ik niet --> dit vond ik erg ontmoeddigend :(

verder zijn de motorgondels zwart gespoten en liggen nu te drogen

dat was hem weer, morgen weer verder

Laatst bewerkt: 11 sep 2010
  4. firefly

firefly

Lid geworden:
    7 jul 2010
    De ESC waarvan je de BEC gebruikt wordt in principe het warmst.
    Je moet ook even beide ESCs op dezelfde endpoints instellen. Meestal doe je dat door de zender aan te zetten, gas op 100% te zetten en daarna de accu van het vliegtuig aan te sluiten. Meestal hoor je dan een piepje ter bevestiging dat het maximale endpoint is ingesteld. Gashendel naar 0 en je hoort weer een bevestiging. Kijk even in de handleiding van de ESC hoe je het precies doet.

Het gewicht van je Lipo is geen probleem. Sterker nog, dat ding is bijna 200 gram lichter dan de 8/3000 NiMH die Multiplex aanraadt ;)

5. Justinb81

Justinb81

Lid geworden:
    19 mrt 2010
    Ik had zelf ook verlichting voor de twinstar II liggen, maar heb besloten om deze maar voor een ander project te gebruiken vanwege de vele draden/ connectors. Je moet inderdaad nog de stick travel voor je regelaars instellen. zie bovenstaande bericht.

Verder heb ik ondervonden dat je soft start uit moet zetten bij deze set.. Ik heb soms dat 1 motor aan gaat en de ander niet bij deze instelling.

Als je de rx naar achter plaatst kan de accu meer naar voren. Als je de rx op de bestemde plek zet kan je met een 450gr. pakket helemaal achterin geschoven op de juiste cg komen. (tenzij je FPV wilt natuurlijk)

Laatst bewerkt: 12 sep 2010
  6. schutter schippers

schutter schippers

Lid geworden:
    1 apr 2010
    hallo,

ff een update,
    dit weekend de vleugels gelijmd.. is niet heel netjes gegaan,
    dit door te snel drogende lijm

de dradenboel vals nu nog wel mee
    alle servo's en ESC's zijn de extentions rechtsstreeks op de draaden gesoldeerd

de ESC's zijn okee nu de stick travel ingesteld is
    dus bedankt voor de tip:D

@justinb81: wat is softstart?

ook heb ik de geplande delen uit gesneden en een frame van balsa
    gemaakt om een deel van de intergiteid te behouden rondom het gat

[​IMG]moi[​IMG]
    zit allemaal nog niet vast, maar ff voor de foto erin gedaan
    voor de rest heb ik de motor gondels zwart gemaakt en
    dat was het geloof ik wel...

Gr Onno

7. Justinb81

Justinb81

Lid geworden:
    19 mrt 2010
    Sommige esc's ondersteunen softstart, dat is vooral voor heli's bedoeld. Ik heb bij de twinstar last dat bij deze instelling soms als ik langzaam uit stilstand het gas opvoer 1 motor start en de andere niet. dit resulteert meteen in een rol..

8. schutter schippers

schutter schippers

Lid geworden:
    1 apr 2010
    okee...hoe zet ik het uit?

ik kom er niet uit met die duitse handleiding en er is nergens op internet een ENG versie te vinden...

Gr Onno

9. Justinb81

Justinb81

Lid geworden:
    19 mrt 2010
    het staat standaard uit al het goed is.. evenals de rem, die moet ook uit. Anders remt de twinstar niet genoeg af voor landing end blijft hij zweven.
    als je alles ingebouwd hebt kan je het goed zien. Als soft start uit staat springen de motoren meteen aan, als rem aan staat staat de prop meteen stil als je de gashendel snel terug haalt.

10. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    1mm verdraaiing in de middenlijn van de vleugel is echt finest voor de hele kist.
    Op de foto te zien is dit het geval. Denk je in dat 1mm op de rolroeren al voor een effect zorgen, laat staan de hele vleugel.

Ziet er verder goed uit, maar zorg dat die vleugel recht is!!

11. schutter schippers

schutter schippers

Lid geworden:
    1 apr 2010
    hallo,

de verdraaiing in de vleugel is geen probleem, de vleugels zaten voor deze foto effe in elkaar met alleen de carbon buis maar toch bedankt voor het opletten :D

Gr Onno

12. schutter schippers

schutter schippers

Lid geworden:
    1 apr 2010
    hallo,

bijna een maand geleden dat ik iets heb gepost, dit omdat ik op verf en een servo moest wachten

ondertussen heb ik de boel binnen en ben ik verder gegaan met het verven van de romp en de vleugels

na het verven is het nog enkel de boel aan elkaar plakken en de electronica instaleren en dan is ze klaar voor haar maiden...
    waar ze nog wel ff op zal moeten wachten gezien ik eerst meer vlieg ervaring wil hebben voor ik haar de vuurdoop geef

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FUWA8VFU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8THNW74T.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ED6OHLUO.jpg
    Gr Onno

Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2010
  13. p@ul

p@ul

Lid geworden:
    12 mei 2010
    ziet er best wel leuk uit

mvg p@ul

14. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Ziet er goed uit:)
    Eens een keer wat anders dan anders.
    Ik zou alleen het middenstuk nog even goed dekken. Je ziet goed de zwarte nevel door het rood heen.

Voor stickers:

Even in paint de gewenste letters/tekening maken. Die even spiegelen, dan een rolletje zwart plak plastic ( bij de bouwmarkt) hier een A-4tje uit knippen, deze in de printer en dan de afbeelding afdrukken. De letters/ tekening staan nu in spiegelschrift. Knip ze uit, draai ze om en plak ze op je kist:)

Zoiets dus:

15. schutter schippers

schutter schippers

Lid geworden:
    1 apr 2010
    hij is af!:D

na een aantal weken klummelen en wachten op onderdelen is het ne uecht dan zo ver,
    alles werkt naar behoren
    totaal gewicht icl. 3s 5000mah lipo 1350Gr

de paintjob is niet mooi gelukt,waarmee plakken jullie de boel af als jullie verfen?
    ik heb geprimert met oerdure multiplex primer en speciale elapor spuitferf gekocht maar het was toch niet sterk genoeg om met standaard schilders tape af te kunnen plakken...

hij is nogsteeds erg leuk voor een 2e vliegtuig maar toch is het jammer

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H4YQRWHA.jpg
    betere foto's volgen nog

Gr Onno

[mod]Hoi Onno,

heb van de foto even alleen de link zichtbaargemaakt daar de foto`s 2x te groot zijn volgen forum standaard.

Graag maximaal 800x600 uploaden ivm laadtijd etc.

Grt,
    Berto.
    [/mod]

16. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Leuk! Verklein je ze dan meteen een beetje? Dan zijn ze beter te bekijken.
    800x600 pixels is bijvoorbeeld standaard voor dit forum...

17. Rcairplanefreak

Rcairplanefreak

Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Hoi ik ben nieuw in rc vliegen 0 uur vliegtijd op mijn naam maar ik ga bij lvc limbricht proberen mijn brevet te halen met de multiplex twinstar van rc-addict.nl . Bij lvc werd ons geatvieseerd om te beginnen met de easystar op rc-addict.nl staat onder aan ook een lijst met goede pruducten ga kijken wanneer binnen komt.

18. Rcairplanefreak

Rcairplanefreak

Lid geworden:
    12 mrt 2013
    hoi,

ik ben super blij mijn! twinstar is er eindelijk en heb direct de upgrade set of setup bestelt van rc addict.nl
    hier een foto met wat er allemaal in gaat ( en nee de afstandbediening die gaat er niet in :)

het is nogal wat en er moeten nog wat dingen komen zoals kabels verlengstukken en lijm
    groet pim

19. Rcairplanefreak

Rcairplanefreak

Lid geworden:
    12 mrt 2013
    hoi,

ik ben super blij mijn! twinstar is er eindelijk en heb direct de upgrade set of setup bestelt van rc addict.nl
    hier een foto met wat er allemaal in gaat ( en nee de afstandbediening die gaat er niet in :)

het is nogal wat en er moeten nog wat dingen komen zoals kabels verlengstukken en lijm
    groet pim

20. Rcairplanefreak

Rcairplanefreak

Lid geworden:
    12 mrt 2013

Deel Deze Pagina