Je moet ook de manetic declination goed instellen. Hier kun je deze opzoeken: Magnetic Declination En hier omrekenen naar decimalen: Degrees, Minutes, Seconds to decimal Degrees calculator and vice-versa Ik kom op 0,6 uit voor mijn lokatie. Hier zie je een voorbeeld: Magnetic Declination ? - RC Groups Als je op mag cal drukt gaat de led op je bordje snel knipperen als deze stopt en je hebt het draaien goed uitgevoerd binnen de 30 sec dan is de calibratie geslaagd. Doe deze calibratie niet in de buurt van grote metalen objecten.
@ Rick F als het goed is komt de HK MWP 2.0 deze week en ga ik MP er op zetten, en SimonK op de HK Blueseries ESC's Heb je de MW Pro niet meer?
Bedankt allemaal, Ik heb vanavond de schade van gisteren hersteld, en zie na jullie aanwijzingen dat ik het kompas inderdaad totaal verkeerd heb ingesteld, Ik ga mij daar morgen verder mee bezig houden en hou jullie op de hoogte. Gr. Michaël
Ik zie dat zelfs wanneer ik mij 40 km verplaats in Nederland ik al een afwijking kan zien, moet ik dat dan iedere keer aanpassen, of zijn dat verwaarloosbare verschillen?
Ik denk dat dat inderdaad verwaarloosbaar is. Wil je voor zeker gaan dan aanpassen. Niet vergeten om in de Gui bij Pos hold en Return Home ook de Mag en Angle mee in te schakelen.
Vandaag is de MultiWii Pro 2.0 gearriveerd. Ik heb er meteen MW 2.2 opgezet mbv Arduino en daarna MegaPirate NG. Na wat USB driver probleempjes liep alles lekker op de Mac, maar moest ik toch naar de HTPC met W8 voor MissionPlanner. Daar dezelfde USB driver probleempjes en na oplossen daarvan had ik binnenshuis 4-8 satellieten. De rode LED op de MW knippert langzaam en continu....of er nu 4 satellieten of 8 zijn....maakt niet uit. Moet dat ook bij MP in Arduino ingesteld worden? Wanneer ik in MP iets verander, bijvoorbeeld de in-/declinatie van het kompas, wordt dat realtime in de MW geschoten? Ik zie nl. nergens een sync knop oid. In MP kan je de declinatie automatisch aanpassen, mbv GPS, wanneer er voldoende satellieten zijn. Enfin, we tobben verder......
Top, het is een fijne flightcontroller. Welke versie heb je ? 1 of 2 ? die rode van HK is versie 1 naar mijn weten.. Heeft iets "slechtere" sensoren , maar uiteindelijk goed voor het standaard vliegwerk. Maakt namelijk wel uit welke versie je hebt ivm het selecteren van je sensoren.. De FC heb ik niet meer , deze heb ik verkocht aan een vriend van me die ik ook heb aangestoken met het multirotor virus .. Heb er wel weer 2 onderweg.. MultiWii PRO 2.0 Flight Controller w/ GPS Option Losse gps erbij kopen en ben je goedkoper uit dan HK.. Versie 1 is maar 30 dollar... Betreft de drivers dat klopt. Eenmaal ingesteld hoef je er nooit meer bij.. Klein nadeel tov van de APM. Dat de rode led knippert is normaal.. Dat betekend dat je copter disarmed is.. Bij armen van de je multicopter zal het rode lampje blijven branden.. Wanneer je een GPS fix heb zal een blauw of groen lampje blijven branden ( weet niet welke van deze 2 het is ) Als je iets aanpast in de mission planner veranderd hij dat meestal vanzelf bij de kleinere wijzigen. Tenzij er een knop "save" of "wriite prarameters" staat. In dit geval moet je er dan ff op klikken.. Om nog even terug te komen op je gps bedenk ik me net dat ik het met het setje van hobbyking nooit werkend heb gekregen... Op onderstaande link staat wel hoe het zal kunnen. [UNOFFICIAL] New HobbyKing MultiWii PRO Flight Controller w/MTK GPS Module - RC Groups Maar ik het opgelost door een crius gpsje van $18 dollar erop te zetten.. Plug en play en de baudrate staat dan ook direct goed van. Mocht je er niet uitkomen hoor ik het wel Ps: Pb me even voor een readymade code mocht je die willen
Ik ben zelf al een tijdje aan het hobbyen met mijn quadcopter maar ik krijg mijn mw-pro nog niet goed aan de gang. Alles werkt na behoren gps/sensoren (voor zover dat te zien is op de gui natuurlijk!) Ook draaien de props de goede kant en zijn alle esc gekalibreerd en netjes op 1500 gezet in de Gui. Echter komt de Quad niet in de lucht. Wanneer ik de motoren arm gaat alles nog goed maar, zodra ik het gas opvoer om in de lucht te komen slaat de quad in volle vaart om. Hij komt dus niet eens van de grond af! Misschien dat jullie mij kunnen helpen?
Wanneer ik de declination voor hier doe kom ik uit op 0° 21' 0' East. Wanneer ik dit omreken kom ik volgens mij op 0.35 uit Nu zie ik in de originele code die ik heb Budapest staan -3.96f Nu denk ik dat die - bij ons er ook bij moet en waar staat die f dan voor en moet die er weer achter?
f = floating point number Wat dit inhoud zou ik niet weten. Je haalt -3.96 weg en vult daar 0.35 in met de f er weer achter.
Wat Vertigo zei over de mixer voor de CAM stab is inderdaad de oplossing, die werkt nu goed. In de oude code kon ik met mijn zender de camera nog wel bewegen, maar in de nieuwe code heb ik daar geen invloed meer, is dat normaal?
Michael, je zou toch echt eens config.h van voor tot achter moeten lezen (toch de secties die betrekking hebben op jouw multi). Er staat veel commentaar in dat meestal nogal goed uitlegt wat de opties doen, en zo kan je misschien ook functionaliteit ontdekken die je nog niet kende. Bijvoorbeeld mbt tot je vraag zie ik: //#define TILT_PITCH_AUX_CH AUX3 //AUX channel to overwrite CAM pitch (AUX1-AUX4), comment to disable manual input and free the AUX channel .. //#define TILT_ROLL_AUX_CH AUX4 //AUX channel to overwrite CAM Roll (AUX1-AUX4), comment to disable manual input and free the AUX channel ("overwrite" moet allicht "override" zijn").
Hoi Vertigo, Dat is inderdaad de goede regel, waar ik al een heleboel keer tegen aangelopen ben is dat ik dacht iets gevonden te hebben en dan wat veranderde en wanneer ik dan een sketch wil maken komt de ene na de andere error. Ik weet dan te weinig van de software om te zien wat ik fout doe, maar stukje bij beetje leer ik steeds meer. Bedankt, Michaël
@Rick F: Ik heb die HK MultiWii met die niet zo fantastische baro...de BMP085. Ik heb ook gelezen dat Witespy een 2.5 op de markt heeft gebracht met andere sensors. De GPS lijkt het bij mij goed te doen. Het is voor een knutselprojectje, dus het hoeft niet 1-2-3 te werken....een beetje puzzelen is wel leuk. Voor het vliegen gebruik ik de RTF DJI Phantom. Gisteren zijn ook de 9XR (Tx) en de FrSky D8RII+ combo gearriveerd, die moeten ook in het hobby project. Het is nu nog wachten op FUC3 kabel om Rx te flashen en de ESC's die ook nog geflashed moeten worden naar SimonK FW. Maar een readymade sketch is altijd welkom!
Bedankt nog voor je reactie! Ik heb de pid instellingen veranderd maar het mocht niet baten. Ik vroeg mij af (het frustreert mij nu een beetje na 4 weken) of er misschien mensen in de buurt zijn van Alphen aan den Rijn die mij willen helpen? Misschien dat het iets heel simpels is en dat ik er net overheen kijk maar, ik kom er niet achter. Ik baal er echt van dat ik niet kan vliegen met die lekkere weer! alvast bedankt voor jullie reacties!
Probeer eens je quad vast te binden aan een tafel of zo, en dan multiwii gui laten draaien terwijl je gas geeft. Dan kan je zien of je flight controller "bewust" je quad de grond in boort, of je sensoren tilt slaan of dat er misschien eerder een probleem is met een van de motoren/esc's/connectoren. Probeer het anders eens te "filmen", ik weet niet welke software je daar voor nodig hebt op windows, maar er bestaat allicht wel iets voor (onder linux werkt gtk recordmydesktop perfect)
Multiwii 2.2 Ik heb een MultiWii PRO Flight Controller w/MTK GPS Module en heb multiwii 2.2. geïnstalleerd. Lijkt allemaal prima. Ik kan alleen niet het board armen! Via de Gui kan ik AUX 1 gebruiken voor het armen , gui geeft dat ook aan, maar op het board gebeurt niets..... Ook armen via Yaw of roll (als uncommented in de code) helpt niet. Iemand een idee?
Jazeker, voorheen vloog ik met MW 2.1. Ik wilde graag naar MW 2.2. voor een betere ondersteuning van de GPS mogeijkheden
99% zeker dat je gas niet ver genoeg dicht staat. Trek je throttle trim eens naar beneden en un-arm dan? Anders in GUI kijken hoe "laag" je gas staat. moet volgens mij onder de 1000 staan. Hij armed pas als je gas DICHT staat. volgas unarmen (of 10% gas) werkt niet. Ik had dit ook bij upgrade van 2.1 naar 2.2 Ik heb mijn gas wat naar beneden getrimmed op de zender.