Vandaag vroeg begonnen met de quad, de esc opnieuw gekalibreerd en alle kabels en connectoren gecontroleerd op evt draadbreuken. Gelukkig (nou ja gelukkig..) geen draadbreuken gevonden of rare plekken. Zou iemand mij misschien kunnen helpen in de omgeving om deze quad van de grond te krijgen? mvg nick
IK heb net weer even zitten spelen met de MWP en alles werkt op zich goed, maar het viel me nu op dat de hoogtemeter altijd 0,00 aangeeft....net zoals de vertical speed (lijkt me logisch. Dat heeft ie altijd eigenlijk gedaan....ook voordat ik het schuimpje er op geplakt heb. Wat je er ook mee doet (het schuimpje heb ik er weer afgehaald) blazen tikken, op en neer bewegen.....hij blijft altijd op 0,00 Dat vindt ik nogal verdacht. Waar kan ik zien of het een hardware probleem is of dat er ergens iets niet goed ingesteld staat in een sketch? EEPROM wissen heb ik gedaan....maar kan ik nog wel eens proberen Edit: net nogmaals ge-erased en daarna meteen reset, en in het terminal scherm kreeg ik nu te zien: barometer calibration complete2 Ready to FLY Maar Altitude is nog steeds 0,00
Pak een flat dichtbij en ga omhoog... Ik woon toevallig in een flat van 16 verdiepingen en ben ook ff omhoog gelopen.. Werkt best goed.
Blijft ie van jou ten allen tijde op precies 0,00 staan wanneer je stationair bent? Ik had juist begrepen dat die baro's berucht waren voor hun springerig gedrag en gevoeligheid voor propwash en licht
Die heb ik ook als printscreen. (let op dit is op de 3e verdieping) MET BARO AAN, UNARMED (dus hij staat "uit") MET BARO AAN, ARMED EN MOTORS DRAAIEND (hij staat schuin)
Ik heb mega pirate er op gezet en nu heeft MW GUI er niet zo'n zin meer in. In Mission Planner staat alleen bij status: Alt. 0. gx. 0/1/-1/-2. Ch8in Bij de gauges blijft ie altijd op 0, maar bij status verspringt de 2e numerieke waarde wel tussen -1 en 2.....en ik zie nu dat blazen groot effect heeft op die waarde......het lijkt er op dat MP er een flinke demping op heeft gezet om het onrustige karakter van de baro wat vliegbasrder te maken
Hmm.. dat de firmware waarden uitmiddelt of dempt vind ik prima, maar ik zie toch graag de rauwe sensor waarden in zo'n scherm. Zie je daar de output van andere sensoren? Enfin, het lijkt allesinds wel te werken en ik zal het snel zelf ontdekken, met wat geluk krijg ik mijn MW pro en gps maandag en dan kan ik ook eens experimenteren met megapirate.
MW2.2 er weer opgezet en de baro geeft daar netjes aan. Maar nu zie ik weer niks van de GPS...GPS is wel groen in de GUI, maar wanneer ik naar Map ga, zit ik in Boedapest en staan er allemaal nullen bij positie en aantal sats. Op de MWP knipperen geen LED's. Hoe kan ik de EEPROM wissen in de MW GUI? In MP moest ik naar Terminal, maar dat heeft MW GUI niet....voor zover ik weet. Edit: Ik heb ook een andere GUI zie ik. Ik heb deze: http://code.google.com/p/mw-wingui/downloads/list
Ik ben net weer even aan het experimenteren geweest, vliegt redelijk goed, reageert wat snel op mij roll en pitch, maar verder gaat het goed. Maar op het moment dat ik mijn Level mode inschakel gaat hij vreemd reageren, schreef wegtrekken en soms omslaan bij het opstijgen. Andere instellingen geven geen problemen. Wanneer ik mijn stik uitslag minder zet in de zender, krijg ik de motoren niet meer aan, hoe doen jullie dat?
Zet je bij level ook je baro aan? Die is niet heel precies en dan gaat je quad "springen". Als er b.v. wind op blaast. Je kunt hem afschermen met wat foam. Je moet eerst je ACC calibreren. Zet je quad recht en stil neer en kies in de GUI "Calib ACC" Daarna moet je je ACC (level) finetunen (niet gaan trimmen!). Onthouden waar hij heen "drijft". Landen Motor ARM uit. Volgas zetten. Dan je roll/patch in tegenovergestelde richting bewegen. 1x van midden naar b.v. voren is 1 "klikje" de ACC stellen. B.v. de quad drijf naar links. Landen. ARM uit. VOlgas zetten en dan roll 3x naar rechts bewegen. je blauwe led knippert bij elke trim een paar keer als bevestiging. Opnieuw proberen. Tot je quad strak blijft hangen. Feli, je ACC is getuned.
Je moet de endpoints maximaal houden (of toch zodat je in mutliwii zo dicht mogelijk tussen 1000 en 2000 zit, maar ook weer niet erboven en eronder, want dan riskeer je dat hij in failsafe gaat). Als je vindt dat je quad te gevoelig is, probeer eens wat expo te zetten, ofwel op je zender, ofwel in multiwii. Dan wordt hij wat ongevoeliger bij kleine stick uitslagen.
Is er trouwens ook een gebruiksaanwijzing van de nieuwste MultiWiiConfig v220 ergens te vinden, ik heb al een hele tijd zitten Googelen, maar kom wel een oudere PDF versie tegen, maar niet de nieuwste. In de nieuwste versie kom ik bijvoorbeeld Posr, Navr, Pos, RATE en TPA tegen en ik heb geen idee wat ik daar in kan stellen.
Makkelijk vindbaar is het niet... maar Hier staat het eea over PosR en NavR EN hier En iets over TPA En Hier